حماسه اقتصادی چگونه تحقق می‌یابد؟

حماسه اقتصادی در گرو شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی کشور است

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 19157|21:28 - 1392/03/15
نسخه چاپی
هزارماسوله: دشمن در صدد ضربه زدن جدی به کشور ما است و تحریم و بالا بردن نرخ دلار، از ابزارهای مهم این دشمنی است که می‌بایست در برابر آن ایستاد و حماسه بزرگی را در عرصه اقتصاد به وجود آورد.
به گزارش هزارماسوله به نقل از رسا:جت‌الاسلام سید مهدی محمدی، استاد حوزه و دانشگاه،  در پاسخ به این پرسش‌ که« چه کنیم که حماسه اقتصادی محقق شود؟» حماسه اقتصادی را یک حرکت جهادی دانست و گفت: منظور مقام معظم رهبری از حماسه، در واقع شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی کشور است تا ملت اسلامی بتوانند در این شرایط تحریمی، هدف اصلی دشمن را ناکام گذارند.

وی تصریح کرد: دشمن در صدد ضربه زدن جدی به کشور ما است و تحریم و بالا بردن نرخ دلار، از ابزارهای مهم این دشمنی است که می‌بایست در برابر آن ایستاد و حماسه بزرگی را در عرصه اقتصاد به وجود آورد.

توجه به تولید داخلی

این کارشناس حوزوی ابراز داشت: راهکار مهم در زمینه پیشرفت اقتصادی کشور، این است که به تولیدات داخلی اهمیت دهیم و خود و جامعه را از گرایش به کالای خارجی بر حذر داریم.

وی ادامه داد: اگر به تولیدات داخلی اهمیت بدهیم، حماسه اقتصادی را محقق ساخته‌ایم، این دقیقاً روبه‌روی اهداف دشمن است، توجه به تولید داخلی می‌تواند اشتغال را حل کند و دیگر نیازی به وارد کردن کالای خارجی با قیمت بالای دلار نداریم.

افزایش کیفیت کالای داخلی

این استاد حوزه و دانشگاه، مرغوبیت کالای داخلی را یک ضرورت برشمرد و اظهار داشت: اگر عنوان می‌شود که از کالای داخلی مصرف کنیم و از خرید مصنوعات بیرونی دوری کنیم، از این طرف نیز تولیدکننده داخلی نیز باید بر کیفیت کالای خود اصرار داشته باشد تا مردم نیز رغبت بیشتری به کالای داخلی نشان دهند.

وی تأکید کرد: همه کالاهای تولید داخلی را نمی‌توان بد دانست و مرغوبیت را از آن‌ها سلب کرد، اما نسبتاً کالای داخلی قابل قبول است، باید سعی کرد کالای ایرانی را به جایی رساند که در دنیا رقابت کند و این گوشه‌ای از حماسه اقتصادی است.

اصلاح الگوی مصرف

حجت‌الاسلام محمدی، با تعریف از اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: استقامت در برابر شرایط جهانی و تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی است که رهبری مورد اشاره قرار دادند، باید با اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی بیشتر از منابع کشور، وضع اقتصاد را سامان داد.

وی یادآور شد: ملت ایران نباید سرمایه خود را در خرید کالاهای تجملاتی که نفعی به حال جامعه ندارد، هزینه کنند، باید خرید کالای غیر ضروری را از سبد خانوادگی خود حذف کنند و به فکر اقتصاد کلان جامعه باشند.

توجه به بخش کشاورزی

این کارشناس حوزوی بیان داشت: در جنبه تحقیقات اقتصادی ما دارای چالش هستیم، باید پژوهش‌های ریشه‌ای در زمینه رشد اقتصادی کشور به وجود آید، اگر چالش‌های اقتصادی کشور باز شناخت شود، می‌توان تدبیر لازم را در جهت رفع آن به‌کار برد.

وی در پایان تصریح کرد: مسؤولین اقتصادی کشور به تولیدات کلیدی مانند کشاورزی اهمیت لازم را بدهند، در حال حاضر برخی از تولیدات مانند برنج و گندم دارای اهمیت استراتژیکی است و شایسته است که مدیران اقتصاد برای خلق حماسه اقتصادی به این بخش‌ها توجه جدی کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد