لزوم انتقال ساختمان پزشکان از مرکز شهر به اطراف پاوه/کاهش معظل ترافیک به دنبال آن

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293344|17:41 - 1394/08/03
نسخه چاپی
لزوم انتقال ساختمان پزشکان از مرکز شهر به اطراف پاوه/کاهش معظل ترافیک به دنبال آن
وجود معظل ترافیک در شهرستان پاوه، علاوه بر افزایش تعداد خودروها و کم عرض بودن خیابان های این شهر که به عنوان دلایل اصلی وجود ترافیک خواهند بود، تمرکز مطب های پزشکی در پرترددترین مسیر شهر نیز به تشدید مشکل ترافیک در این شهر می افزاید.

به گزارشهزار ماسوله، با نگاهی گذرا به ده های گذشته و نسلهای قدیمی، مطالبی که بر اساس شنیداری به نسل های آینده منتقل شده است در می یابیم که درصد کمی از مردم به دلیل فعالیت های روزمره زیاد مبتلا به هرنوع بیماری شده اند و همواره از تنی سالم و روحی شاداب برخوردار بوده اند.

جهان با ورود به جامعه ای صنعتی و در جهت رسیدن به مراحل رشد و شکوفایی ، بسیاری از روشهای سنتی مردم را که در تامین رزق و روزی خود استفاده می کردند پشت سر نهاد و به اصطلاح دیگر بستری مناسب و آسان را برای مردم در جامعه به وجود اورده است.

به دنبال آن اکثر مردم با روی آوردن به جامعه ای مدرن و در حال توسعه ، بسیاری از فعالیتهای روزمره آنان در زندگی حذف و به دنیال آن کم تحرکی در بین مردم نمود پیدا کرد.

امروزه به دلایل متعدد اجتماعی، اقتصادی، عدم رعایت الگوی صحیح تغذیه ، مردم به بیماریهای جسمی، فکری و روحی گرفتار شده و در کنترل درمان این بیماریها رجوع به پزشکان را در اولویت قرار می دهند.

وجود معظل ترافیک در شهرستان پاوه، علاوه بر افزایش تعداد خودروها و کم عرض بودن خیابان های این شهر که به عنوان دلایل اصلی وجود ترافیک خواهند بود، تمرکز مطب های پزشکی در پرترددترین مسیر شهر نیز به تشدید مشکل ترافیک در این شهر می افزاید.

براساس این گزارش مردم از متمرکز شدن مطب پزشکان در مسیری با خیابان های کم عرض، که جای هیچ گونه پارک خودرویی را ندارد اعتراض خود را به دلیل مشکلات موجود ابراز می نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: در دو مرحله جلساتی را با رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه در جهت کاهش معظل ترافیک پاوه در راستای انتقال ساختمان پزشکان سطح شهر به مکانی در اطراف پاوه برگزار کرده ایم.

فاروق یوسفی افزود: نتیجه مطلوب یکی از این نشست ها انتقال اکثر پزشکان متخصص سطح شهر به کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه بود.

وی گفت: اکنون با انتقال پزشکان متخصص سطح شهر به کلینیک بیمارستان قدس پاوه واقع در خیابان کمربندی جنب این بیمارستان عملا بیش از 80 درصد انتقال پزشکان سطح شهر با موفقیت انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه تنها پزشکان عمومی به این مکان انتقال نیافته اند گفت: می توان گفت که 90 درصد مردم نیز با توجه به پرداخت هزینه هایی کمتر از آنچه در این کلینیک نسبت به مطب های خصوصی پرداخت می کنند، به این مکان روی آورده اند.

یوسفی گفت: اکنون که وجود مطب های پزشکان در مسیر پر تردد میدان شهدا به میدان مولوی به عنوان عاملی بازدارنده در تردد شهروندان به شمار می رفت خود به خود با انتقال اجباری پزشکان متخصص به این کلینیک از بین رفته است.

عضو شورای شهر پاوه در ادامه تصریح کرد: اجرای طرحی جدید در شبکه بهداشت و درمان که در آینده ای نزدیک به مرحله عمل خواهد رسید در قراردادی با پزشکان عمومی نیز منجر به انتقال این پزشکان به مکانی دیگر در سطح شهر خواهد شد.

وی افزود: به دنبال انتقال پزشکان متخصص به این کلینیک دو داروخانه سطح شهر نیز به بیمارستان قدس انتقال پیدا کرده و عملا مانع از توقف خودروهای شخصی در مسیر پرتردد شهر نیز شده اند.

وی گفت: شورا و شهرداری نیز محوطه کلینیک تخصصی بیمارستان را با طرح روکش آسفالت در جهت رفاه حال شهروندان بهسازی نموده است.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری این موضوع در یکی از نشست ها مبنی بر اینکه این محل نیز جوابگوی نیاز و جمعیت مردم نخواهد بود گفت: رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه بیان کرده است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعتباری را جهت توسعه و احداث طبقه فوقانی این کلینیک در مساحتی با 600 متر مربع اختصاص داده است.

وی در پایان با بیان اینکه بخشی از وجود ترافیک در پاوه وجود خودروهای تک سرنشین و خیابان کم عرض است گفت: این اقدامات می تواند معظل ترافیک را که بخشی از آن ناشی از وجود مطب پزشکان متخصص در سطح شهر بود به طور فزاینده ای کاهش می دهد.

یکی از شهروندان نیز به خبرنگار ما گفت: به دلیل کم عرض بودن خیابان و نبود پارک ماشین، افرادی که برای درمان به مطب های پزشکی و یا برای دریافت دارو به داروخانه ها مراجعه می کنند، ناچارا با پارک خودرو خود، سبب به وجود آمدن ترافیکی سنگین خواهد شد.

وی می گفت: تمامی مطب های پزشکی شهر پاوه و داروخانه های آن در مسیر کوتاه میدان شهدا تا میدان مولوی قرار دارند و عمده ترافیک نیز در این مسیر می باشد.

موضوع معظل ترافیک پاوه یکی از مسایل مهمی است که مسئولین باید به آن توجه داشته و آن را مورد عنایت قرار دهند.

می طلبد که شبکه بهداشت و درمان، شورا و شهرداری، مجتمع هاي پزشکي موجود در سطح شهر را با تمرکززدايي آنان در نقاط خاصی از شهر به جدی در اولویت های خود قرار دهند که امیدواریم با ديد مثبت، در این زمینه به نتايج مطلوبی برسند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد