منصور وهابی:

سوادآموزی نخستین گام در توسعه فردی و اجتماعی است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293723|14:00 - 1394/10/05
نسخه چاپی
سوادآموزی نخستین گام در توسعه فردی و اجتماعی است
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود به مناسبت هفته سوادآموزی پیش از خطبه های نماز جمعه نوسود گفت: سوادآموزی نخستین گام در توسعه فردی و اجتماعی است.

به گزارشهزار ماسوله، ریس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود ضمن تبریک دو مناسبت مهم هفته وحدت و هفته سواد آموزی در سخنانی با اشاره به تشکیل نهضت سواد آموزی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که باید آن را انقلاب فرهنگی عظیم دانست اظهار داشت: مسئله محو بی سوادی از همان ابتدای پیروزی انقلاب مورد توجه حضرت امام خمینی (ره)قرار گرفت و در پیام تاریخی خود در هفتم دیماه ۱۳۵۸فرمان دستور مبارزه با بی سوادی را صادر فرمودند .

منصور وهابی افزود: امام خمینی(ره) با ارائه رهنمود های مهم و اساسی مبنی بر تبدیل فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل و خودکفا همه را به مشارکت در اولین مرحله این جهاد فرهنگی عظیم یعنی محو بی سوادی دعوت کرد.

وی سواد آموزی را نخستین گام در توسعه فردی و اجتماعی دانست و گفت: یکی از شاخص های مهم توسعه در جوامع امروزی میزان سواد آحاد آن جامعه است.

وی با اشاره به وضعیت فعلی و رقابت گسترده تمامی کشورهای دنیا در جهت کسب علم ودانش ،ارتقای دانش و محو بی سوادی را با مشارکت همگانی در منطقه خواستار شد.

وهابی در ادامه با اشاره به آیات قرآنی و احادیث نبوی تحصیل علم از نظر اسلام را یک ضرورت مطلق دانست که هیچ قید و شرط زمانی و مکانی و جنسیتی را نمی شناسد .

وی تصریح کرد: دین اسلام را کامل ترین دینی است که به تمام جوانب زندگی انسان نگاه ویز ه ای داشته و به سواد آموزی نیز اهمیت زیادی را می دهد که نمونه بارز آن آیاتی هستند که در غار حرا برپیامبر نازل شدند.

ریس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود در بخش دوم سخنان خود به تهدید ها و فرصت های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها بروضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان اشاره ای داشت و یادآور شد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت بلکه این ابزار دارای فرصت ها و تهدید های بی شماری در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند که نیازمند فرهنگ سازی و دانش مرتبط به منظور استفاده صحیح از آنها هستند.

وهابی در پایان ناآگاهی بعضی از خانواده ها و اولیاءدانش آموزان را از فضای مجازی تهدید جدی برای آنان دانست و گفت: اگر این مهم به نحوی مطلوب و صحیح فرهنگ سازی شود می تواند باعث بیشرفت و تعالی شود و برعکس آن نیز می تواند برای همیشه تهدید باشد که می طلبد دست اندر کاران تعلیم و تربیت در این راستا مراقب بوده و سعی و اهتمام لازم را در جهت استفاده صحیح و هدایت دانش آموزان در این راستا را داشته باشند.


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد