بررسی روش‌های تبلیغات انتخاباتیِ نامزدهای مجلس شورای اسلامی/از دادن شام های سنگین به مردم تا وعده های حل مشکلات آنان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293980|02:04 - 1394/12/05
نسخه چاپی
بررسی روش‌های تبلیغات انتخاباتیِ نامزدهای مجلس شورای اسلامی/از دادن شام های سنگین به مردم تا وعده های حل مشکلات آنان
این روزها حوزه پاوه و اورامانات هم همچون سراسر کشور شاهد فعالیتهای تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی است که حساسیت ویژه ای را با وجود تعصبات قومی و قبیله ای در هر چهار شهرستان به وجود اورده است.

به گزارشهزار ماسوله، این روزها حوزه پاوه و اورامانات هم همچون سراسر کشور شاهد فعالیتهای تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی است که حساسیت ویژه ای را با وجود تعصبات قومی و قبیله ای در هر چهار شهرستان به وجود اورده است.

 

به وجود امدن این حساسیت ویزه با تبلیغات هوارداران 12 نامزد انتخابات مجلس دهم تنها برای یک کرسی، در اورامانات نمود رقابتی و مقابله ای را با برخوردهای نامناسب برخی از آنان نسبت به یکدیگر را دارد که با این رقابت تنگاتنگی که بوجود امده است، در پاره ای از موارد برخی از هواداران نامزدها را به استفاده از برخی روشهای غیر قانونی و نا متعارف کشاند که که در فضای مجازی و گروهها از شدت بیشتری برخوردار بود کشاند.

 

روش های تبلیغاتی برخی از کاندیداها که نمود ویژه و استثنایی را برای خود رقم زده اند، انتخاب رنگهایی است که بیشتر در بنر و پوسترهای نامزدها به چشم می خورد و چاپ عکس و پوستر در سایزهای مختلف و تبلیغات در محافل و فضای مجازی و حضور و سخنرانی در مناطق اورامانات، دادن شیرینی و شام های سنگین برخی از کاندیداها و رو انداختن حامیان کاندیداها برای کسب ارای مردم ؛ از روش هایی است که این نامزدها برای تبلیغات خود استفاده کرده اند .

 

اما تخلفاتی نیز از برخی از هوارداران این نامزدها به روشهای مختلف در تبلیغ به روش چاپ بنرهای بزرگ در تعدادهای مختلف ، پاره نمودن عکس و پوسترهای کاندیداهای رقیب توسط هوارداران و از همه مهمتر مانع شدن از ورود برخی از نامزدها و هوارداران انها به شهرهای اورامانات را می توان از نمونه های تخلفاتی تبلیغات این کاندیداها و حامیان بر شمرد.

 

 در این میان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز به جایگاهی مهم برای نامزدها و هواداران آنها تبدیل شده است که متاسفانه این فضا نیز از نظر تبلیغات سالم با سیلی از  رودروییهای هوادارن مواجه بود که از هر طریق ممکن با رو کردن اسناد ، نامه های مشکوک ، تهمتهای عجیب و غریب و ... در گروههای شبکه های اجتماعی که هیچ نشانی ازسندیت قانونی آنها وجود نداشت، سعی در تخریب یکدیگر داشتند.

 


در حالی که می توان ظرفیتهای موجود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می توانست فضایی را به وجود بیاورد  که نامزدها و هواداران به نحو احسنت از آن  اسفاده کنند ، متاسفانه با سوء استفاده همراه بود و هواداران از این بستر به نحو غیر اخلاقی استفاده کرده و در راستای ایجاد یک فضای مسموم  و تخریب علیه یک یا چند کاندیدا که خود با آنها موافق نیستند.

 

 شعارهای تبلیغاتی نامزدها نیز که هر کدام وعده های بسیاری را به ظاهر در مرتفع نمودن مشکلات مردم، در خود داشتند از نکات جالبی بود که در بازار داغ تبلیغات که اکثر کاندیداها خود را متخصص، توانمند و اصلح برای رفع مشکلات مردم معرفی کرده بودند ، نمود خاصی داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد