سرگذشت عبرت آموز دانشجوی معلولی که به همگان درس بزرگی آموخت

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294023|12:54 - 1394/12/13
نسخه چاپی
سرگذشت عبرت آموز دانشجوی معلولی که به همگان درس بزرگی آموخت
نادیا ابراهیمی دختربچه ی معلول حرکتی که سالها قبل با مشکلات فراوان به کلاس درس پای نهاد، اما در ادامه علیرغم محدودیت های موجود با اراده ای پولادین و سرشار از ایمان با برگزاری جشن فارغ التحصیلی اش به همگان ثابت نمود که معلولیت محدودیت نیست.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازپاوه پرس،به اهتمام ریاست دانشگاه پیام نور پاوه و پرسنل واساتید دانشگاه جشنی ساده وصمیمی به میمنت فارغ التحصیلی دانشجوی اخلاقسرکارخانم نادیا ابراهیمیدر دفتر ریاست این دانشگاه برگزار گردید.

 

زندگی برای خیلی از ما فراز و نشیب‌های بسیاری دارد؛ لحظه‌ای شاد و لحظه‌ای غمگین، لحظه‌ای امیدوار و لحظه‌ای نومید ….، لکن روال آن دربعضی خانواده ها می تواند متفاوت ویا به نوع دیگری باشد. سرگذشتسرکارخانم نادیا ابراهیمیو خانواده محترمشان در طول سنوات گذشته قابل قیاس با خیلی ها نبوده ونیست،دختری که به دست تقدیر سرنوشتی متفاوت یافت…. اما با داشتن خانواده ای مسئولیت پذیر زندگی اش به نوعی دیگر رقم خورد….

 

آنچه که در ذیل بدان پرداخته می شود، بیان سرگذشت معلول حرکتی است که با اهتمام وافر توانست بادریافت دانشنامه کارشناسی در رشته روانشناسی فارغ التحصیل شود وبه همه ما ثابت کند:آنکس که عاجز از خلق لحظه هاست معلول است،این جمله زیبا حاصل اراده دختر بچه ای است که سالها قبل برای اولین بار به کلاس درس پای نهاد و به سبب وضع موجود، مورد تمسخر همکلاسیان خویش قرار گرفت …. دخترکی که در ادامه ستاره گردید، ستاره ای که انوار آن از منبع درخشش مهرهمه ی کسانی بود که بی دریغ روشنایی وحرارت دوباره ای را به وی بخشیدند.

 

دکتر رضا فرجی رئیس دلسوز و ساعی دانشگاه پیام نور پاوهبه تبیین جشن مذکور پرداخت و ضمن توصیف شخیصه های متعالیسرکارخانم ابراهیمیدانشجوی ممتاز دانشگاه که اینک به افتخار کسب دانشنامه کارشناسی نائل آمده پرداخت و با تبریک این موفقیت ارزشمند به نامبرده وخانواده معززشان به عزم دانشگاه دربرگزاری جشنی درخور اهمیت و اراده ی آهنین بانوی توانمند پاوه ای پرداخت و عدول از تصمیم اتخاذی را ناشی از خواست خانواده محترم به قناعت به چنین نشستی صمیمی برشمرد.

 

خانم امین زاده معاونت دانشگاه پیام نور پاوهنیز ویژگی های اخلاقی، تدین … والتزام به اعتقادات واحترام به بزرگترها را وجه متمایز نادیا خانم برشمرد که بسی بیش از کسب توفیق حاصله مهمتر و باارزش تر است. وی با تحلیلی کارشناسی معلولیت را از بعد روان شناختی مورد تجزیه وتحلیل قرارداد و درادامه به توانمندی این دانشجوی جوان پرداخت و اراده ی وی را منحصربفرد توصیف نمود.

 

ولی ابراهیمیبه سرگذشت فرزندش از بدوتولد وتحمل مرارت ها و رنج های حاصله پرداخت، تلاشی وافر به امید آنکه بتواند تغییری در سرنوشت فرزندش نسبت به قبل ایجاد نماید. مراجعه چندین وچندصدباره به مطب پزشکان متخصص و فوق تخصص کرمانشاه و تهران، صرف هزینه های آنچنانی و…وی  از مساعی ارزنده مدیران، آموزگاران ودبیران واساتید دوران تحصیلی فرزندش، از اقوام وآشنایان وهمه ی بزرگوارانی که ازسر لطف ومحبت خویش، همراه وهمگام خانواده ی وی شدند تا پذیرش این واقعیت برایشان تسهیل گردد تمجیدها وتجلیل ها نمود، و در ادامه به نیکی ازمادرزنش یاد نمود وی را فرشته نجات زندگی خویش توصیف نمود واز شب بیداری ومونس وهمنشینی درکنار فرزندش تقدیرها نمود.

 

ابراهیمیوجود فرزند نازنینش را منشأ خیروبرکت به زندگی اش توصیف وتعبیر نمود وبه داشتن چنین سرمایه ای ارزشمند افتخار کردو خدای سبحان را ستایش نمود..

 

آنچه که شنیدنی بود وبغض را درگلوی حاضرین کاشت،سخنان نادیا خانمبود،ارجمندی که آن‌قدر به‌ خود و اراده ی خویش ایمان داشته،که حتی مشکلات نیز نتوانستند درتضعیف روحیه‌اش موثر واقع شود ودرادامه به هرآنچه که درذهن داشت رسید، به عبارتی مشکلات و فراز و نشیب‌های زندگی نتوانست مانع رسیدن به اوج قله‌های خوشبختی و موفقیت اش شود….

 

نادیااز اولین معلم دبستانسرکارخانم ناهید حاتمیتا همه اساتید خویش در دوران های مختلف تحصیلی را یکی پس از دیگری به نیکی یاد نمود و مساعی آنان راستود و رمز موفقیت خویش را در تشویق وترغیب اساتید محترم وحمایت های والدین دانست وبا قطره اشکی از همه ی خوبان خالصانه ومخلصانه تمجید نمود.

 

فارغ التحصیل کارشناسی روانشناسیدر ادامه بر دستان والدین اش بوسه زد و با اقتباس از این کلام جادویی گفت: خدا گر زحکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری،واین رحمت با وجود والدین نازنیم نصیب من گردید…… و وجود والدین خوبم بزرگترین رحمت خداوندی بود درحق ام به من اهداء گردید ..

 

محمدفاروق یوسفیکه زمانی کارشناس مسئول آموزش مدیریت آموزش وپرورش پاوه بود و از نزدیک درجریان تحصیل نادیاخانم بود ضمن تقدیر از اهتمام جناب آقای دکتر فرجی وسرکارخانم امین زاده وهمکاران محترمشان به اهمیت کار خانواده ی این بانوی معلول پرداخت وگفت: درآن زمان که نادیا خانم پای به دبستان نهاد، درغربال گری بالینی کودکانی بود که  شرایطی به مراتب بهتر از ایشان را داشتند، اما با کمال تأسف والدین آنان از پذیرش واقعیت های موجود انکار نمودند و مانع ادامه تحصیل فرزندان خویش در کلاس مهارتی که بدین منظور تشکیل شده بود، شدند و در ادامه آنان را در خانه هایشان محصور نمودند تا همچنان در محرومیت کامل باقی بمانند.

 

ویرویه ی عملکردی خانواده ابراهیمی را به عنوان الگویی عملی برای همگان برشمرد و افزود: به همه دلسوزان دیارمان که با این سرنوشت وسرگذشت آشنا شدندو هستند درخواست می نماید ضمن آگاهی بخشی به والدینی که چنین تفکری دارند، به آنها  متذکر شوند که نقض جسمی و حرکتی عیب نیست، مشکل از فکر وذهن ماست که واقعیت ها را به گونه ای دیگر می بینیم وتفسیر می نمائیم.

 

یوسفی گفت:امروز، روز تداعی همه ی مهربانی هاست، اشک مادر، دغدغه ی بی پایان پدر، فرشته ای بنام مادربزرگ، که با عنایت الهی همراه گردیده تا نادیا ابراهیمی بتواند فعل خواستن را با شایستگی صرف نماید، امروز روز پاداش همه ی آن مهربانی هاست……

 

در پایان با اهداء دانشنامه تحصیلی، لوح تقدیر و اهداء جوایزی از مساعی این بانوی سرفراز دیارمان به نیکی تجلیل گردید تا زندگی ایشان الگو و سرنوشتی باشد برای دیگران.

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد