امسال 43 بار مراتع پاوه دچار آتش سوزی شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294705|09:36 - 1395/05/16
نسخه چاپی
 امسال 43 بار مراتع پاوه دچار آتش سوزی شد
رییس اداره منابع طبیعی پاوه گفت: از خرداد سال جاری تاکنون 43 بار مراتع و جنگل های این شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا؛ یادگار غالبی روز پنجشنبه در همایش آموزشی تخصصی راه های مقابله با آتش سوزی جنگل ها و مراتع پاوه که به همت انجمن مردمی پیام آوران زمین پاک (ژیوای) در مجتمع شهید کاظمی برگزار شد؛ افزود: در این آتش سوزی ها بیش از 700 هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان پاوه طعمه حریق شد.


وی با قدردانی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دلیل اطلاع رسانی به موقع از وقوع آتش سوزی ها گفت: اطلاع رسانی به موقع کمک کرد تا در کمترین زمان ممکن آتش سوزی ها با حضور اکیپ های اطفای حریق، نیروهای مردمی و انجمن های مردم نهاد و به ویژه انجمن های زیست محیطی وهمچنین حمایت ادارات مهار و خاموش شود.


غالبی افزود: ما در شهرستان 16 اکیپ تجهیز شده برای مقابله با آتش سوزی ها داریم که ما را در مهار آتش سوزی ها به خوبی کمک کرده اند.


وی از آمادگی اداره منابع طبیعی برای همکاری با انجمن های مردمی دوستدار محیط زیست و منابع طبیعی خبر داد و گفت ما برای استفاده از نظرها، پیشنهادها و راهکارهای علمی و عملی در راستای حفظ و تقویت منابع ملی دست همه دوستداران منابع ملی را می فشاریم.


در این همایش کارشناسان در زمینه های آمادگی برای مقابله با آتش سوزی و راه های خاموش کردن آتش سوزی مطالبی را بیان کردند و بر ارایه آموزش های همگانی برای حفظ منابع ملی تأکید کردند.


شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت بیش از 77 هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد و در شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد