زنبورداری، فرصتی برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 294754|00:10 - 1395/05/23
نسخه چاپی
زنبورداری، فرصتی برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی

به گزارشهزار ماسوله،  اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به‌منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و شهرستان پاوه در این میان از رشد بیکاری قابل توجهی در سطح استان برخوردار است، بد نیست جوانان این شهرستان به سراغ مشاغلی ازجمله پرورش زنبورعسل بروند که علاوه بر اشتغال‌زایی و خاصیت‌های بی‌نظیر عسل در درمان بیماری‌ها و هزینه کم نگهداری،  سرمایه و امکانات خاصی نیاز ندارد و گامی در راستای تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی است و درآمد خوبی نیز می‌توان از آن کسب کرد.

 

مختار خالدی از افرادی است که تقریباً قریب 8 سال است که به‌کار زنبورداری در شهرستان پاوه  مشغول است و با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی رونق بیشتری به کسب‌وکار خود داده است.

 

وی گفت: در ابتدای وارد شدن به این شغل تجربیات لازم در پرورش زنبور عسل را هم در کلاس های آموزشی جهاد کشاورزی کسب کرده ام.

 

وی تصریح کرد: در این منطقه معمولا برداشت عسل را از اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه آغاز می کنند که امیدواریم برداشت خوبی را از این محصول در سال جاری داشته باشیم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه سالیانه یک بار اقدام به برداشت عسل می‌کند، خاطرنشان کرد: سالیانه هر کندوی عسل به‌طور میانگین می‌تواند 10 کیلو عسل تولید کند که برخی از آن را برای تغذیه زنبورهای عسل در زمستان نگه می‌داریم و مابقی را برای فروش با قیمتی مناسب به بازار ارائه می‌دهیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد