مدیر آموزش وپرورش پاوه خبر داد:

همایش تعامل دونسل برای اولین بار در پاوه برگزار می شود

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295191|19:49 - 1395/08/07
نسخه چاپی
همایش تعامل دونسل برای اولین بار در پاوه برگزار می شود
هفتمین جلسه شورای آموزش وپرورش پاوه در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل سالن اجتماعات شهرستان برگزار شد با اشاره به فعالیت های انجام شده در مهرماه، از برگزاری همایش تعامل دونسل برای اولین بار در پاوه خبر داد.

 

مختار برزگرفرد با اشاره به ساماندهی ۵۵ مدرسه بدون هیچ گونه کمبود نیروی انسانی در آغاز سال تحصیلی، ساماندهی انجمن اولیاء ومربیان، برگزاری المپیاد ورزشی، اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور، برگزاری نشست های عفاف و حجاب و سفیران سلامت را از اهم فعالیت های آموزش و پرورش پاوه در مهرماه اعلام کرد.

 

برزگرفرددر این جلسه به بررسی مسائل و مشکلات مدارس شهری پراخت و با نمایش تصاویری در قالب پاورپوینت کمبودهای مدارس پاوه را به نمایش گذاشت که با توجه و استقبال حضار همراه گردید.

 

ویمسیر چورژی به پاوه را یکی از مسیرهای پرتردد و حادثه خیز شهرستان عنوان کرد که به سبب وجود شش مدرسه در این نقطه، نیازمند توجه جدی در جهت کاهش تصادفات و بروز سوانح برای دانش آموزان است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوهدر بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش تعامل دو نسل در آبان ماه جاری در پاوه خبر داد و اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۳۳ نفر از فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم در مدارس پاوه آغاز بکار نموده و همزمان ۳۶ نفر از دبیران به افتخار بازنشستگی نائل آمدند که در این همایش درنظر داریم به تعامل بین دو نسل دبیران دیروز و امروز بپردازیم.

 

مختار برزگرفردهمایش تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری ۹۵ و آماده سازی دانش آموزان پیش دانشگاهی و سال سوم شهرستان باحضور استاد شکوری طراح سوالات کنکور را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش پاوه در آبان ماه عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود که با همکاری و تعامل اعضای شورا و مسوولین ادارات سطح شهرستان این برنامه ها به قوت هرچه تمام تر برگزار شوند.

 

معاون فرماندار پاوهنیز در این جلسه وضعیت فعلی آموزش و پرورش را قابل مقایسه با گذشته ندانست و با اشاره به پیشرفت و توسعه همه جانبه دستگاه تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری نمود که شاهد شتاب بیشتری در توسعه و تجهیز مدارس باشیم.

 

سید نجیب میرانیبا انتقاد از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس گفت: بعضی از ناظران در حقوق بیت المال و مردم خیانت نموده و باوجود آنکه پیمانکار کار خود را به خوبی انجام نمی دهد، درنهایت فعالیت آنها را تایید می کنند.

 

میرانیافزود: برای تمامی سازه ها به ناظران استان اکتفا نکنید، زیرا در این حوزه شاهد کم کاری های زیادی بوده ایم و اگر به خوبی بر روند اجرای پروژه ها نظارت میشد اکنون ما به جای تعمیر مدارس به توسعه و تجهیز آنها می پرداختیم.

 

معاون فرماندار پاوهدر بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی نیروهای آموزشی در مدارس پرداخت و با اشاره به اینکه فرهنگیان باید در حوزه تخصص خود در مدارس فعالیت داشته باشند، افزود: امروزه در مدارس ما امر پرورش به فراموشی سپرده شده است و در این راستا لازم است از نیروهای مازاد برای توسعه فعالیت پرورشی و اخلاقی دانش آموزان استفاده شود، تا در آینده شاهد دانش آموزان تک بعدی نباشیم.

 

میرانیرونق دادن به مدارس فنی حرفه ای و کارودانش را از راهکاری اشتغال زایی جوانان در جامعه دانست و در پایان خواستار همراهی ادارات در راستای برطرف نمودن مشکلات و کمبودهای مدارس سطح شهرستان شد.

 

مدیر دفتر امام جمعه پاوهنیز در سخنانی برگزاری همایش تعامل دو نسل را برنامه خوب و قابل تقدیری توسط مدیریت آموزش و پرورش پاوه دانست و افزود: در سالهای گذشته تجربه نشان داده هراندازه فاصله سنی دبیران و دانش آموزان کمتر باشد کیفیت یادگیری چشم گیرتر است، لذا در این راستا باید فاصله ایجاد شده را در جهت تعامل بیشتر دانش آموزان با معلمان کاهش داد.

 

مصلح قادریگفت: امروزه فاصله زیادی بین اولیاء و دانش آموزان نیز ایجاد شده است، بطوریکه انتظارات از یکدیگر متفاوت بوده و در نحوه تعامل با یکدیگر دچار مشکلات جدی هستیم؛ و انتظار داریم آموزش و پرورش به این موضوع نیز در حد توان بپردازد.

 

قادریبه مشکلات مدارس در بعد تدریس اشاره نمود و با بیان اینکه بهترین دبیران و معلمان ما مدیر و معاون مدارس شده اند، در خاتمه بر لزوم چاره اندیشی این مشکل در سال های آینده توسط آموزش و پروش شهرستان تاکید کرد.

 

گفتنی است در پایان این جلسه که بیش از سه ساعت به درازا کشید از زحمات و تلاش های مهدی عبدی، سیدمحمدجلال الدین رحمانی و دارا خسروی اعضای سابق شورای آموزش و پرورش پاوه با اهداء لوح یادبود، تجلیل و تقدیر بعمل آمد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد