دهیار روستای هجیج:

"هجیج" این روزها شبیه روستاهای زلزله‌زده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295197|12:40 - 1395/08/09
نسخه چاپی
"هجیج" این روزها شبیه روستاهای زلزله‌زده است
دهیار روستای هدف گردشگری هجیج، گفت: روستای تاریخی، دیدنی و هدف گردشگری هجیج، این روزها شبیه روستاهای زلزله‌زده شده است.

به گزارشهزار ماسوله، محرم شبرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به شرایط نه چندان مطلوب روستای هدف گردشگری هجیج، اظهارکرد: چند سالی می‌شود اطراف روستای هجیج درگیر ساخت سدی به نام سد داریان است و این موضوع همه چیز هجیج را دگرگون کرده است.

 
وی ادامه داد: باغات پایان دست و 120 خانه مسکونی هجیج، جاده و پل قدیمی ورودی به روستا تخریب شده و به منظور احداث سد داریان از بین رفتند.
 
دهیار روستای هدف گردشگری هجیج گفت: جاده جدید ورودی به روستا که از کنار تاج سد می گذر نیز هنوز تکمیل نشده و سالهاست که بتن و سیمان و آهک و فولاد در جای جای این مسیر دیده می شود و این حالت چهره و سیمای هجیج و مسیر دیدنی‌اش را نازیبا کرده است.
 
شبرنگ تصریح کرد: بخش عمده ای از مردم هجیج نیز کوچ کرده و به پاوه یا مریوان رفتند و آن تعدادی که باقی مانده‌اند دیگر دل و دماغ زندگی در این روستا را که شبیه روستاهای جنگ زده و زلزله زده شده، را ندارند.
 
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که کار احداث سد داریان تمام نشود و شرایط کارگاهی این منطقه برچیده نشود، هجیج رونق گذشته خود را بازنمی یابد.
 
دهیار روستای هدف گردشگری هجیج با اشاره به شرایط موجود این روستای هدف گردشگری گفت: هنوز مشخص نیست دقیقا چه زمانی عملیات اجرایی ساخت سد داریان به اتمام می رسد و تا آن زمان نباید انتظار تحولی در روستای هجیج را داشت.
 
دهیار روستای هدف گردشگری هجیج اظهارکرد: برنامه های بسیار خوبی را برای آینده گردشگری هجیج تدارک دیده‌ایم، اما تا زمانی که شرایط کارگاهی منطقه از بین نرود، امکان اجرای آن طرح‌ها نیست.
 
شبرنگ در پایان گفت: اهالی هجیج و همه دوستداران این روستای تاریخی، دیدنی و هدف گردشگری استان بی‌صبرانه در انتظار پایان این سالها و روزهای برزخی هستند تا بتوانند بار دیگر آن شکوه و زیبایی هجیج را داشته باشند و به همگان نشان دهند.
 
به گزارش ایسنا، هجیج یکی از 14 روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه است که به واسطه وجود مقبره امامزاده سید عبیدالله معروف به کوسه هجیج و هچنین بافت تاریخی پله‌ای مانند آن از معروفیت و محبوبیت ویژه‌ای نزد گردشگران برخوردار است، اما حدود یک دهه می شود که درگیر احداث سدی به نام داریان است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد