مختار برزگرفرد:

رسانه ها نقش مهمی درپیشبرد برنامه های آموزش وپرورش شهرستان بر عهده دارند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295208|02:05 - 1395/08/12
نسخه چاپی
رسانه ها نقش مهمی درپیشبرد برنامه های آموزش وپرورش شهرستان بر عهده دارند
مدیر آموزش و پرورش پاوه با بیان اینکه شهرستان پاوه از بیشترین کاربر اینترنت و سایت برخوردار است گفت: از این لحاظ رسانه بازوی قدرتمند برای آموزش و پرورش شهرستان می باشد که نقش این رسانه ها در پیشبرد اهداف و رسالت های کاری این اداره مهم و حیاتی است.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر آموزش و پرورش پاوه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که در آموزش و پرورش پاوه برگزار شد با اشاره به گفته ای از مقام معظم رهبری(مدظله العالی)اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تعریف مختصر و جامعی را از خبرنگار بیان داشتند و آن اینکه خبرنگار می تواند به صورت ، ریز بین و تیز بین وقایع را نگاه کند، که این تعریف نعریفی کامل از خبرنگار می باشد.

 

محتار برزگر افزود: امروز جامعه را به صورت یک مثلث که دو ضلع آن توسعه اقتصادی و اجتماعی و دمکراسی در نظر داشته باشیم، ضلع سوم آن به سبب اهمیت والای آن رسانه تشکیل خواهد داد.

 

وی گفت: در تاریخ هنر و ادبیات نیز امروز هنر هشتم و نهم در این عرصه را بعد از سینما به رسانه داده اند.

 

وی با اشاره به وجود اهمیت علم و دانش از زمانهای گذشته تصریح کرد: از زمانهای قدیم نیز برتری یک تمدن بر تمدن دیگری به سبب آشنایی آن تمدن با علم و دانش بوده است.

 

برزگر با بیان اینکه شهرستان پاوه از بیشترین کاربر اینترنت و سایت برخوردار است گفت: از این لحاظ رسانه بازوی قدرتمند برای آموزش و پرورش شهرستان می باشد کهنقش این رسانه ها در پیشبرد اهداف و رسالت های کاری این اداره مهم و حیاتی است.

 

وی افزود: قطعا کسانی که آگاه به مسائل روز و اطلاعات کاملی باشند، به نسبت دیگر افرادی که به این مسائل مسلح نیستند، پیروز و موفق تر خواهند بود .

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: آنچه اعتماد عمومی را می شکند و اعتماد را از افکار عمومی جامعه می گیرد شایعه و اخبار خلاف واقعیت است.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوه افزود: اعتماد سازی از اصل های مهم رسانه است که در صورتیکه این رسانه های شهرستان در مردم، اعتماد به نفس ایجاد کنند، مردم به حقوق خود آگاه می شوند و خواسته های خود را از آنان مطالبه می کنند.

 

وی انتشار اخبار موثق را از رسانه ها خواستار شد و گفت: خبرها نباید از طرف رسانه براساس شنیده ها و گفته ها باشد بلکه بیان واقعیت از طرف رسانه ها مورد انتظار مردم است و آنچه را که واقعیت و حقیقت است انتشار دهند.

 

برزگر با اشاره به ویژگیهای مطلوب انتشار یک خبر گفت: غیر از انتشار اخبار در سطح شهرستان، رسانه های شهرستان می توانند مطالب پژوهشی و مقالات را در جهت پویایی و ارتقای علمی جامعه انتشار دهند.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوه، بهره گرفتن از توصیه های علما، فکر و اندیشه اصحاب رسانه، فرهیختگان و شورای معاونان و انجمن اولیا و مربیان را به منظور پیشبرد اهداف این سازمان از دیگر برنامه های خود عنوان کرد.

 

برزگر، نقش رسانه‌ها را در توسعه فرهنگی، ارتقای شاخص‌های آموزشی و کمک به رفع مشکلات و ایجاد تفاهم و تعامل میان جامعه فرهنگی، خانواده و دانش آموزان بی بدیل دانست و گفت: باید باید تلاش کنیم تا تعامل بیشتری بین رسانه‌ها و آموزش و پرورش ایجاد شود و در کنار هم برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت به طور کامل در شهرستان بکوشیم.

 

گفتنی است در این نشست مدیران سایت های خبری پاوه پرس، سلام پاوه، هزار ماسوله، ده نگی نوریاو، روابط عمومی فرمانداری پاوه، مدیر پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه پاوه و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه حضور داشتند و هریک در سخنانی به اهمیت توجه به جایگاه و شان خبرنگاران، حمایت از رسانه های شهرستان و مشارکت و تعامل بیشتر فرهنگیان با رسانه ها مطالبی را بیان نمودند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد