در همایش ره یافتگان کنکور سراسری در پاوه؛

امام جمعه پاوه: کل مشکلات جهان اسلام، امروز فاصله مسلمین با علم و دانش است+تصاویر

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295239|20:40 - 1395/08/18
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: کل مشکلات جهان اسلام، امروز فاصله مسلمین با علم و دانش است+تصاویر
امام جمعه پاوه گفت: گفت: امروز، کل مشکلات جهان اسلام فاصله مسلمین با علم و دانش است و ما با دنیای مترقی خیلی فاصله داریم.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در همایش ره یافتگان کنکور سراسری سال تحصیلی 94-95 که در سالن اجتماعات این شهر برگزار شد با اشاره بهمنابع و ذخایر انرژی جهان در ممالک اسلامی اظهار داشت: با وجود منابع ارزشمند در ممالک اسلامی، ملت بزرگ مسلمان ما، امروز با وجود تفرقه و برادر کشی ، تلخی هایش بیشتر از شیرینی است.

 

ماموستا ملا قادر قادری گفت: امروز، کل مشکلات جهان اسلام فاصله مسلمین با علم و دانش است و ما با دنیای مترقی  خیلی فاصله داریم.

 

وی با اشاره به اینکه امریکا و انگلیس که یک سوم جمعیت مسلمانان را تشکیل می دهد در طول یک قرن گذشته در علوم پزشکی، شیمی و فیزیک صاحب صدها جایزه نوبل شده اند گفت: مشکل ما در جهان اسلام ضمن آنکه منابع و ذخایر فراوانی در آن وجود دارد، اما علم و دانش ندارد و این در حالی است که در ممالک اسلامی تنها دو نفر در پاکستان و عربستان به جایزه نوبل رسیده اند.

 

ماموستا قادری گفت: راه برون رفت جهان اسلام از تنگناهای موجود هم، مسلح شدن مسلمانان به علم و دانش است.

 

وی ضمن قدردانی از افتخارآفرینی دانش آموزان گفت: ما نیازمند برداشتن گام های بزرگتر و بیشتر در این راه هستیم و خواهش من از دانش آموزان، والدین آنها، دبیران و معلمان زحمت کش و مسوولان خدوم این است که با تلاش و خدمت و حمایت زمینه موفقیت هر چه بیشتر دانش آموزان را در راستای ارتقای جایگاه علم و دانش فراهم کنند.

 

در ابتدای این همایش نیز مدیر آموزش و پرورش پاوه در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: همایش امروز نکوداشت ره یافتگان ماراتن کنکور سال تحصیلی 94-95 است.

 

مختار برزگر افزود: در این سال تحصیلی 1403 نفر داوطلب آزمون سراسری بودند که از این تعداد 474 دانش آموز در مقطع پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل بودند و مابقی نیز دانش آموزان سنوات قبل بودند.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی، 251 نفر پسر و 223 نفر دختر بودند گفت: از این تعداد نیز 57 نفر رتبه زیر هزار را کسب کرده اند، که در این همایش از این عزیزان برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به تغییر سوالات کنکور سراسری از دانش و درک و فهم به ترکیبی و ارزشیابی و یا تفهیمی، کارگاه آموزشی برای دانش آموزان سال جاری در این رابطه نیز امروز برگزار خواهیم کرد.

 

برزگر افزود: به همین منظور از دکتر شکوری ، طراح سوالات کنکور سراسری و در جهت آموزش چگونگی طراحی سوالات درسی به دانش آموزان شهرستان ، دعوت به عمل آورده ایم.

 

وی در پایان با بیان اینکه امروز دکتو شکوری در دو نوبت صبح و بعداظهر مفاهیم اساسی چگونگی طراحی سوالات را به دانش آموزان ارائه خواهد داد گفت: امسال نیز برای آمادگی هر چه بیشتر کنکوری های عزیز شهرستان چهار گام اساسی را، از دعوت از طراح سوالات کنکور تا شرکت در جلسه آزمون، بر می داریم.

 

در پایان این مراسم نیز از دانش آموزان برتر کنکور سراسری سال گذشته تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد