گزارشی از فعالیتهای دومین هفته پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومبارزه با اعتیاد در شهرستان پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295310|16:28 - 1395/08/30
نسخه چاپی
گزارشی از فعالیتهای دومین هفته پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومبارزه با اعتیاد در شهرستان پاوه
گزارشی از فعالیتهای دومین هفته پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومبارزه با اعتیاد و هفته مبارزه با دیابت وبیماریها در شهرستان پاوه در متن خبر ارائه داده می شود.

به گزارشهزار ماسوله، گزارشی از فعالیتهای دومین هفته پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومبارزه با اعتیاد و هفته مبارزه با دیابت و بیماریها با همت آموزش و پرورش باینگان در متن خبر ارائه داده می شود.

 

هفته پیشگیری از آسیب های اجتماعی

 

برگزاری جلسه توجیهی ونمایشگاه پیشگیری از اعتیاد مدرسه امام خمینی بانه وره  23/08/95

در این مراسم جناب سروان کیانی مدیر اجتماعی فرماندهی انتظامی پاوه دانش آموزان را با مضرات روانی وجسمانی بازیهای رایانه آشنا ساختند و به چند نفر از دانش آموزان جوایزی در ارتباط با این موضوع جوایزی اهدا شد و سپس دانش آموزان و کادر اجرایی مدرسه و مهمانان مراسم از نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد دیدن کردند که درخلال نمایشگاه جناب سروان سلیمانی جانشین پلیس مبارزه با مخدر فرماندهی انتظامی پاوه توضیحاتی در مورد مضرات وراهکار های مبارزه با اعتیاد ارائه دادند.

 

 

کارگاه پشگیری از آسیب های اجتماعی با رویکرد فضای مجازی مدرسه عصمت بانه وره در این کارگاه دانش اموزان  23/08/95  

مدرسه عصمت بانه وره با مضرات و پیامده های مخرب فضایی مجازی و شبکه های اجتماعی آشنا شدند جناب جناب سروان کیانی مدیر اجتماعی فرماندهی انتظامی پاوه استفاده لزوم استفاده صحیح را به دانش آموزان یاداور شدند.

 

 

کارگاه مبارزه با اعتیاد برای والدین دانش آموزان مدارس شهر باینگان 23/08/95

در این کارگاه آموزشی ، حبیب اله مستوفی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان نیز در سخنانی ضمن قدردانی از همراهی و مساعدت نیروی انتظامی، شبکه بهداشت وبهزیستی شهرستان در اجرای برنامه های آموزشی ویژه اولیا و دانش آموزان گفت: اعتیاد در حوزه ی مواد مخدر نتیجه بی توجهی و کنجکاوی و آزمایش و خطاست و اثرات جان سوز آن بر هیچ کس پوشیده نیست.  اما اعتیاد به فضای مجازی و بازی های رایانه ای نتیجه گسترش روزافزون علوم و فنون و به موازات آن تهاجم فرهنگی بیگانگان است.


رئیس شورای انجمن اولیا و مربیان منطقه باینگان در ادامه گفت: هدایت و آموزش اولیا و دانش آموزان با ارایه برنامه های متنوع و همکاری همه جانبه دستگاه های ذیربط،و گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه  از مهم ترین اولویتها در مبارزه با این پدیده شوم و بیماری مهلک است.


جناب سروان کیانی مدیر اجتماعی فرماندهی انتظامی پاوه تأکید کردند، اعتیاد تنها در حوزه مواد مخدر ،خانمان سوز نیست، بلکه گسترش فضاهای مجازی و روند روبه رشد آنها و علاقه مندی بیش از پیش جوانان و خانواده ها ، از جمله موارد ابتلا به اعتیاد در نوع دیگر آن می باشد که اثرات جسمی، روحی روانی ، اقتصادی و فرهنگی آن بسیار خانمان سوزتر و مهلک تر از اعتیاد به مواد مخدر است.

 

کارگاه مهارت فرزند پروری برای والدین مدرسه عصمت بانه وره  26/08/95

این کارگاه با حضور جناب دکتر ویسی  دکتری روانشناسی و آقای سلام بهرامی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی تشکیل شد.


به والدین دانش آموزان  تاثیر منفی گوشی و‌تبلت بر سلامت جسمانی و روانی كودکان و نوجوانان.،چگونه به نوجوانان خود یاد بدهیم از فضای مجازی استفاده کنن. و ضرورت نظارت اولیا بر نحوه استفاده و حضور در شبکه های اجتماعی  فرزندان ، چگونگی برقراری ارتباط  و داشتن رابطه صمیمی بین والدین و نوجوانان یاداوری شد.


همچنین ما باید بدانیم که تربیت فرزندانمان را از تربیت خودمان شروع کنیم . رفتار کودکان آینه ای از رفتار والدین است.

 

کارگاه راهکارهای پیشگیری ازخودکشی برای فرهنگیان باینگان 27/08/95

کارگاه راهکارهای مبارزه با خودکشی برای فرهنگیان در محل سالن اجتماعات اداره آموزش وپرورش منطقه باینگان برگزار شد در این کارگاه دکتر مختار ویسی راههای پیشگیری و نحوه برخورد صحیح در مواجهه با علائم موضوع مورد بحث را یاداور شدند ،حبیب اله مستوفی نیز در این کارگاه الزوم توجه به رفتارهای پرخطر را در دانش آموزان به همکاران خود یاداور شدند.

 

مبارزه با بیماریها

کارگاه آموزشی مبارزه با دیابت  


کارگاه آموزشی مبارزه با دیابت  همزمان با هفته مبارزه با بیماریها ودر روز مبارزه با دیابت 23/08/95 در سالن اجتماعات مدرسه حضرت فاطمه (ص) با مشارکت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان و مرکز بهداشتی درمانی باینگان برگزار شد.در این کارگاه آموزشی یک روزه کارشناسان مبارزه با بیماریها و تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان ، با معرفی بیماری دیابت و نشانه های آن ، راه های پیشگیری از دیابت را برشمردند. در ادامه این کارگاه آموزشی، از حاضران تست دیابت و فشارخون به عمل آمد.

 

کارگاه آموزشی مراقبت پیش از بلوغ برای دانش آموزان آموزشگاه حضرت رقیه 24/08/95

کارشناسی تربیت بدنی وسلامت اداره آموزش وپرورش منطقه باینگان از همکاری صمیمانه فرماندهی انتظامی شهرستان پاوه،شبکه بهداشت ودرمان شهرستان و اداره بهزیستی شهرستان دردر پیشبرد ارتقای سلامت جامعه هدف آموزش وپرورش اعم از دانش آموزان عزیز،والدین گرامی وهمکاران زحمتکش نهایت تشکر را دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد