فرماندار پاوه:

45 هکتار از مراتع و مناطق حفاظت شده پاوه در آتش سوخت/مهار این آتش‌سوزی در روستای «بیدرواس»

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295330|23:29 - 1395/09/04
نسخه چاپی
 45 هکتار از مراتع و مناطق حفاظت شده پاوه در آتش سوخت/مهار این آتش‌سوزی در روستای «بیدرواس»
فرماندار پاوه اعلام کرد: 30 هکتار از مراتع و 15 هکتار از مناطق حفاظت شده (باغات) بخش مرزی نوسود از توابع این شهرستان در آتش سوخت.

به گزارشهزار ماسوله، پرویز ایده پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این حادثه 15 اصله درخت گردوی کهنسال بین 15 تا 80 سال روستای 'بیدرواز' نوسود نیز دچار آتش سوزی شد.


وی گفت: ساعت 17 روز چهارشنبه پس از دریافت گزارشی مبنی بر آتش سوزی در مراتع و باغات روستای بیدرواز نوسود، ستاد بحران پاوه تشکیل و نسبت به ارایه راهکارهای عملی برای مقابله با این وضعیت اقدام شد.


وی اظهار کرد: ستاد بحران به اتفاق همه اعضا عازم روستای بیدرواز شدیم و از نزدیک موضوع را رصد کرده و با اعزام تیمهای امدادی آتش نشانی، فوریت های پزشکی، هلال احمر و نیروهای مردمی سرانجام آتش سوزی امروز مهار شد.


رییس ستاد بحران پاوه افزود: به دلیل وزش شدید باد که موجب خساراتی به خودروهای اعضای ستاد بحران هم شد، مهار آتش تقریبا غیرممکن شده بود تا جاییکه چشمه های محل به دلیل برودت هوا یخ زده و امکان استفاده از آب آنها مقدور نبود.


فرماندار پاوه همچنین گفت: وزش باد علاوه بر شعله ور کردن آتش باغات و مراتع موجب قطع برق و خطوط ارتباطی تلفن بخش نوسود نیز شد.


ایده پور گفت: با تلاش کارگران اداره برق پاوه، مشکل برق شهر نوسود و روستاهای آن به جزء روستای هانی گرمله هم اکنون رفع شده است.


فرماندار پاوه اضافه کرد: پنج کیلومتر از راه های ارتباطی بخش نوسود هم دچار خسارت شده و 80 تابلو علایم رانندگی نیز واژگون شده است.

 

همچنین فرماندار پاوه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درپاوهبا اشاره به وزش باد شدید و برودت هوا در شهرستان پاوه، اظهار داشت: آتش‌سوزی شب گذشته در مرز عراق اتفاق افتاد که به دلیل وزش تندباد  شعله‌های آتش به داخل مرز ایران زبانه کشید.

 

فرماندار شهرستان پاوه با بیان اینکه آتش‌سوزی مذکور از شب گذشته آغاز شده بود و ظهر امروز مهار شد عنوان کرد: این آتش‌سوزی در روستای «بیدرواس» بخش نوسود اتفاق افتاد که منجر به آتش گرفتن 15 اصله درخت گردو شد.

 

ایده‌پور از آمادگی کامل دستگاههای اجرایی و آتش نشانی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شروع آتش‌سوزی از کشور عراق بود ستاد بحران شهرستان پاوه شب گذشته با تشکیل جلسه آمادگی خود را برای مقابله با آتش سوزی اعلام کرد اما به دلیل یخ بستن آب و شدت وزش باد مهار آتش با مشکل مواجه شد.

 

وی دمای هوای شهرستان پاوه در شب گذشته را منفی 10 درجه عنوان کرد و گفت: به دلیل وزش تند باد تیرهای چراغ برق روستاهای این شهرستان دچار آسیب شدید شدند که با تلاش مسئولان خوشبختانه برق همه روستاها برقرار شد و فیبر نوری شهرستان نیز در حال تعمیر است.

 

فرماندار شهرستان پاوه به کوهستانی بودن جاده‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: به همین دلیل حدود پنج کیلومتر از جاده‌ها با ریزش کوه مسدود شده بودند که با هتلاش نیروهای راهداری شهرستان پاوه این مشکل برطرف شد.

 

ایده‌‌پور از آسیب دیدگی 80 تابلو راهنمایی و رانندگی در این شهرستان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه، رانندگان از پارک خودروی خود در حاشیه راهها خودداری کنند و از همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی در این فصل از سال نیز اطمینان یابند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد