تحقق اقتصاد مقاومتي به شيريني عسل

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 295347|01:36 - 1395/09/07
نسخه چاپی
 تحقق اقتصاد مقاومتي به شيريني عسل

به گزارشهزار ماسوله، اقتصاد مقاومتی که بر پایه تولید ملی و باور به توان فردی وهمچنین به استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی و محلی تأکید دارد نشان می‌دهد که در هر منطقه با توجه به ضرورت‌ها و استعدادهای آن مکان می‌شود فعالیت‌های اقتصادی اشتغال‌زا و کارآفرین راه‌اندازی کرد.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث اقتصاد مقاومتی را که کاهش وابستگی‌ها و تأکید روی تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی را در سال ۸۹ مطرح کردند و بعدازآن در مناسبت‌های مختلف این موضوع را بیشتر مدنظر قرار دادند و برای تحقق آن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و تأکید زیادی نیز بر تحقق این موضوع دارند.


در شهرستان پاوه نیز با توجه به استعدادهای فراوان کشاورزی و پوشش گیاهی متنوع و گسترده ؛ زمینه مناسب برای فعالیت‌هایی حول محور اقتصاد مقاومتی مهیا شده است .

 

در این راستاف حکیم روشی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد:عسل دارای خواص زیادی است و برای بیماری های قلبی بسیار مناسب است و بر اساس علاقه خاصی که به این رحفه دارم حدود سه سال است در کنار دامداری به آن روی آورده ام.

 

وی گفت: اکنون در این مدت در این زمینه تجربیات لازم را در پرورش آنها فرا گرفته ام.

 

وی ادامه داد: امسال با راهنمایی و مشاوره بسیج سازندگی شهرستان پاوه و با دریافت تسهیلات بسیج سازندگی قصد دارم که این واحد زنبورداری را توسعه داده و از این راه برای خود درامد زایی کسب کرده ام.

 

وی گفت: برخی اوقات عسل را از شهرهای دیگر به شهرستان پاوه می آورند و به مردم عرضه می کنند که نامرغوب هم هست، این کار باعث این می شود که مردم دیگر به ما که عسل مرغوب داریم اعتماد نکنند.

 

وی گفت: اکنون دارای 40 عدد زنبور عسل هستم که در فصول گرم آنها را به ارتفاعات برده و بعد از برداشت عسل در شهریور ماه، این زنبورها را به مکان اصلی خود در کنار منزل انتقال خواهیم داد.

 

وی در پایان گفت: خوشبختانه بازار فروش این محصول در شهرستان و هم در شهرستان های اطراف در حد مطلوبی قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد