کارآفرینی حرفه زنبور داری در اقتصاد مقاومتی

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 295398|12:50 - 1395/09/16
نسخه چاپی
کارآفرینی حرفه زنبور داری در اقتصاد مقاومتی

به گزارشهزار ماسوله،  در سال های اخیر به زنبورداری به عنوان یک فرصت برای ایجاد اشتغال نگاه شده و در کشور ما نیز با توجه به فواید و سود سرشار حاصله از آن، اشتغال به این حرفه در بسیار از مناطق رواج دارد و زنبورداری به عنوان یک حرفه و یا شغل مورد توجه قرار گرفته است.

 

زنبورداری شغلی پردرآمد و پربرکت است که به هیچ گونه مواد وارداتی نیاز ندارد و با یک سرمایه‌گذاری کم می‌توان ایجاد شغل کرد. در شرایطی که روند تلاش‌های اقتصادی در مسیر خودکفایی و استفاده بهینه از سرمایه گذاری نیروی کار استوار است و ایجاد فرصت های اشتغال مولد در کمترین مدت و با سرمایه اندک مورد تایید قرار می گیرد،‌ توجه به این رشته شغلی و درآمد نسبتا بالای آن ضرورت می یابد.

 

زنبور داری شغلی بسیار مطهر و شریفی است که زنبور دار می تواند با آن هم دنیا و هم آخرت خود را آباد سازد. علاوه بر این شغلی بسیار پربرکت است که فواید بسیار زیادی در بردارد.

 

آقای عرفان مرادی از افرادی است که توانسته است با زنبور داری به اقتصاد مقاومتی روی بیاورد و شغل مناسبی را برای خود ایجاد کند وی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت:در عرصه پرورش زنبور عسل کار خود را با چندتا کندو شروع کردم که با تسهیلات 15 میلیون تومانی که از بسیج سازندگی دریافت کردم این تعداد کندوها را به 36 کندو ارتقا دادم که اشتغالزایی مستقیم یک نفر، را در پی دااشت.

 

وی گفت: حدود 9 سال است که به پرورش زنبور عسل مشغول هستم و در این زمینه تجربیات لازم را در چگونگی پرورش آنها فرا گرفته ام.

 

وی با بیان اینکه چون شغل من آزاد است زنبور داری را نیز در طول این مدت انجام داده ام ادامه داد: زنبورداری هم شرایط سخت خود را دارد به طوری که علاوه بر آنکه در تمامی ماهها باید به آنها رسیدگی شود، در فصل سرما کندوهای زنبور عسل را به مناطق گرمسیر انتقال می دهیم و در زمان فصل سرما ، آنها را به منطقه گرمسیر انتقال می دهیم.

 

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما  در این حوزه هم علاوه بر وجود گردو خاک و وقایع طبیعی است، بازار متشنج با حضور دلالانی که عسل غیر طبیعی را ، به مردم عرضه می کنند و هم چنین نبود بیمه زنبورداران می باشد.

 

وی افزود: در ابتدای وارد شدن به این شغل تجربیات لازم در پرورش زنبور عسل را هم در کلاس های آموزشی جهاد کشاورزی کسب کرده و در این زمینه گواهینامه لازم را هم دریافت کرده ام.

 

مرادی گفت: اکنون دارای 36 عدد زنبور عسل هستم که در فصول گرم آنها را به ارتفاعات برده و بعد از برداشت عسل در شهریور ماه، این زنبورها را به مکان اصلی خود در کنار منزل انتقال خواهیم داد.

 

وی در پایان گفت: خوشبختانه بازار فروش این محصول در شهرستان در حد ملوب می باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد