آیت الله علما: دشمنان با ایجاد گروهک‌های تکفیری علیه ما نقشه دارند

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295425|11:52 - 1395/09/22
نسخه چاپی
آیت الله علما: دشمنان با ایجاد گروهک‌های تکفیری علیه ما نقشه دارند
نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امروز با چنین سرمایه و قدرت الهی، دشمنان درصدد ایجاد تفرقه بین ما هستند و با ایجاد گروهکهای تکفیری چون داعش و بهائیت هر روز علیه ما نقشه دارند و لکن باید جوانان ما از این سرمایه الهی استفاده کنند.

به گزارشهزار ماسوله، نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در جشن بزرگ میلاد پیامبر خاتم(ص) که در مسجد جامع پاوه برگزار شد اظهار داشت: انقلاب الهاماتی داشت و یکی از آن الهامات آن نیز همین هفته وحدت است .

 

آیت الله علما افزود: سرمایه بزرگ ما سرمایه قرآن ، سنت رسول الله و آل بیت است که معیار و ملاک ما مسلمانان همین سرمایه عظیم است.

 

وی گفت: در ادیان های مسیحیت و یهودیت ،محبت شخصیت بزرگی همچون رسول گرامی اسلام(ص)به این اندازه در بین مسلمانان که وجود دارد، نیست.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: خداوند خود برای رسول الله(ص) سخنرانی کرده است و آیا چیزی بالاتر از این سرمایه بزرگ ما است که خداوند از پیامبر تکریم کرده است؟

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنانی از آیت الله طباطبایی مبنی بر اینکه تعبیر آدم و انسان را تعبیر عبد می داند گفت: پیامبران دیگری همچون حضرات موسی،عیسی ابراهیم و نوح این تعبیر عبد متنق رسول الله را ندارند.

 

وی با بیان اینکه ما با این سرمایه عظیم، باید تربیت شده دست رسول خدا باشیم گفت: امام راحل هم در سال 1342 با این سرمایه اسلام و قرآن به میدان آمد و با کلمه توحید و سرمایه رسول الهی کار انجام داد.

 

وی با اشاره به اینکه این سرمایه عظیم دنیا را به زانو درآورده است گفت:همان اوایل انقلاب وقتی که لانه جاسوسی تسخیر شد ، کارتر رئیس جمهور وقت تمامی مقدرات خود را برای کسب رای مجدد در کشور منوط به اتاق کوجک جماران امام بیان کرد.

 

نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امروز با چنین سرمایه و قدرت الهی، دشمنان درصدد ایجاد تفرقه بین ما هستند و با ایجاد گروهکهای تکفیری چون داعش و بهائیت هر روز علیه ما نقشه دارند و لکن باید جوانان ما از این سرمایه الهی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اقدامات عربستان سعودی گفت: امروز عربستان با ادعای اسلام بودن و خادم الحرمین، چه اقداماتی را که علیه یمن، غزه، مصر ، عراق و سوریه نمی کند.

 

آیت الله علما با اشاره به سخنانی از امام جمعه پاوه گفت: دیدار مومنین در کنار هم و ایجاد سرور و خوشحالی در چنین مراسمی به واقع ثواب دارد و خوشحال کردن مومنین ، خوشحال کردن خداوند است.

 

وی افزود: ملاقات مومنان ملاقات کعبه است و شما حکم کعبه را در احترام دارید.

 

وی با بیان اینکه اگر به جوهره صراط مستقیم اقتدا بکنیم همه چیز را داریم گفت: این قدرت اسلام با یک میلیارد و نیم نفر جمعیت که ثروت و عظمت آن توحید و رسالت رسول الله است، امروز دشمنان ، مسلمانان را تکه تکه و متفرق کرده اند.

 

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه همواره امام راحل بر این سرمایه عظیم تاکید کرده است گفت: تا وقتی که این نسخه ها را در جامعه عملی کنیم مصونیت داریم و وجود امنیت در این مملکت هم با وجود خود مردم به وجود آمده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه پیامبر مظهر رحمت و خلق عظیم بود گفت: امروز وظیفه ما در مقابل هجمه های دشمنان سنگین تر است و نسبت به خدا و رسول گرامی اسلام بدهکار هستیم و ما باید با حفظ وحدت این بدهی را بپردازیم.

 امام جمعه سابق کامیاران نیز در این مراسم در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از بانیان مراسم اظهار داشت: برگزاری این مراسم به حقیقت نشان از وحدت و در کنار هم بودن ما است که به واقع تجمع ما نشان از وحدت ما در مقابل دشمنان اسلام خواهد بود.

 

ملا محسن حسینی افزود: با وحدت و اتحاد است که مسلمانان و امت اسلامی دچار اختلاف و تفرقه نمی شوند.

 

وی ادامه داد: ما باید اثبات کنیم در کنار همدیگر بوده و به دشمنان اعلام کنیم که ما آگاه به مسائل و برنامه های آنان هستیم و نشان دهیم که ملت ایران همواره آگاه و بابصیر است.

 

وی در ادامه با اشاره به مناطق محروم کرد اهل تسنن گفت: امیدواریم که نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته به این مناطق جهت رفع مشکلات مردم توجه داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مدح رسول نبی مکرم اسلام نیز گفت: شخصيت والاي آن حضرت‏ همواره مورد ستايش مسلمانان بوده و بسيار در نزد مردم و مسلمانان مدح و ستايش‏ شده است.

 

وی در ادامه در سخنانی در مدح و وصف آن حضرت، حاضرین در مراسم را متاثر و باعث جاری شدن اشک جشمانشان گردید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد