آیین افتتاحیه دفتر انجمن موسیقی پاوه برگزار شد+تصاویر

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295441|21:48 - 1395/09/26
نسخه چاپی
آیین افتتاحیه دفتر انجمن موسیقی پاوه برگزار شد+تصاویر
آیین افتتاحیه دفتر انجمن موسیقی پاوه در سالن ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه در این مراسم اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ سرگذشت موسیقی ، می بینیم که از شرق تا غرب ظهور کرده ،عمر طولانی و فراز و نشیب را دارد.

 

دکتر هدایت محمودی با بیان اینکه در دین مبین اسلام هم خود را نشان داده و تا به اکنون که به عصر حاضر رسیده، جوانان ما خدمت دین و فرهنگ و آیین را می کنند افزود: خوبترین و دل نوازترین موسیقی دنیا کلام خداوند است که آیه به آیه ان موسیقی خاصی را دارد.

 

وی گفت: زمانی که خداوند زبور مقدس را بر حضرت داود نازل می کند، معجزه حضرت داود ، صدای دلنشین آن بزرگوار است که در هنگام تلاوت زبور، ملائکه بر آسمان می مانند و پرندگان جواب وی را می دهند که این نشان از ارزش و معجزه موسیقی است.

وی ادامه داد: نسل امروز ما به آهنگ های قدیمی قانع نبوده بلکه با آهنگ های مدرن همراه هستند تا بتواند ابداعی تازه را برای جامعه به همراه بیاورند.

 

وی با اشاره به فوت مرتضی پاشایی در دو سال قبل که جامعه شناسان آن را پدیده پاشایی خواندند گفت: در زمان برگزاری یادبود این خواننده، پرجم درخواست های جوانان به اهتزاز درآمد که این جوانان هم حرفی برای گفتن دارند.

 

دکتر محمودی افزود: اگر این فضا برای جوانان مهیا نشود که جوانان در صحنه حضور یابند، این جوانان به احتمال زیاد بدلیل آن که استعداد خود را نتوانسته اند شکوفا دهند، به مشکلاتی اساسی در جامعه همراه خواهند بود.

 

وی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تصریح داشت: بنا به فرموده معظم له اصل و اساس اول این مملکت اولویت با فرهنگ است و در برخی از سخنان خود اشاره کرده است که موسیقی باید با اصالت و با معنا باشد.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی گفت: امروز اگر جوانان را که خواستار اجرای موسیقی های غربی هستند، بدرستی هدایت نکنیم و فضا را برای آنها مهیا نکنیم، چه بسا در آینده ای نزدیک شاهد اعمال خلاف فرهنگ آنها باشیم که تنها تاسف را برای ما بر جای بگذارد.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ موسیقی آرام بخش ، اسلحه و جزء لاینفک فکر آدمی بوده است خاطر نشان ساخت: چه بخواهیم و نخواهیم موسیقی، ذات و بطن جامعه است که راه روش خاص خود را دارد.

 

وی اظهار کرد: امروز دشمنان برای ایران و مملکت ما برنامه دارند و جوانان ما را با روشهای مختلف از ما بگیرند بلکه باید ما نیز تاکتیک مخالف انها را داشته باشیم.

 

در ابتدای این مراسم نیز مسئول دفتر انجمن موسیقی اداره ارشاد اسلامی پاوه ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: بنده در شهرویر ماه سال جاری با شرکت جمعی از هنرمندان و اهالی موسیقی شهرستان پاوه در انتخابات، به عنوان مسئول دفتر این انجمن انتخاب شدم.

پیمان حسن زاده با اشاره به اقدامات و فعالیتهای انجمن موسیقی پاوه در طول سالیان گذشته افزود: در بهمن ماه سال گذشته اموزشگاه موسیقی ده نگ راه اندازی شد و در طول این مدت با وجود انسانهایی عملگرا و خدمتگزار به اندازه سه سال فعالیت و اقدامات در این انجمن موسیقی انجام شده است.

 

وی گفت: خوشبختانه در طول این ده ماه وضعیت ثبت نامی در آموزشگاه موسیقی ده نگ با وجود مردمانی با فرهنگ به حدی رسیده است که ظرفیت و امکان ثبت نام جدید را برای جوانان نداریم.

 

وی ادامه داد: اجرای فعالیت های انجمن موسیقی پاوه با زحمات بیش از حد دکتر هدایت محمودی، دکتر یاور محمدی، دکتر جهانبخش ولدبیگی و دکتر پیام یوسفی همراه بوده است.

 

مسئول دفتر انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه از اجرای یک کنسرت گروه سنتور نوازان در سال آینده خبر داد و گفت: قصد ما ارزش نهادن و شکوفایی استعداد های نوجوانان است که این کنسرت در مقطع راهنمایی برگزار می شود و همزمان گروه لاوان با اجرای ده آنگ کردی بر روی سین خواهد رفت.

 

حسن زاده گفت: در هفته آینده نیز ،سوم دی ماه ، برنامه" شوه دنگ " با دکلمه دکلماتور عدنان مرادی و با گرامی داشت میرزا عبدالقادر و میرزا محمود مستوفی برگزار می شود.

 

وی گفت: گروه مولودی خوانی ما در بین بیست و پنج گروه شرکت کننده در دومین جشنواره مولودی خوانی بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گروه دف نوازان آموزشگاه موسیقی ده نگ به سرپرستی بنده به مقام اول و گروه انجمن موسیقی پاوه به سرپرستی شعیب بهرامی به مقام دوم دست یافتند و اکنون هم قرار است در جشنواره اقوام شرکت کنند.

 

وی در پایان نیز از تمامی کسانی که همراه خانه موسیقی پاوه بوده اند، تقدیر و تشکر کرد.

 

ادامه برنامه نیز با سرودن اشعار، مولودی خوانی ، دف نوازی و تجلیل از کسانی که زحماتی را در انجمن موسیقی پاوه متقبل شده اند، همراه بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد