فرماندار پاوه:

کار الحاق روستاهای دوریسان، چورژی و سرکران به شهر پاوه تمام شده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295446|20:00 - 1395/09/27
نسخه چاپی
کار الحاق روستاهای دوریسان، چورژی و سرکران به شهر پاوه تمام شده است
فرماندار شهرستان پاوه، از الحاق روستاهای دوریسان، چورژی و سرکران به شهر پاوه خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا، پرویز ایده پور روز شنبه به همراه جمعی از مسوولان اجرایی شهرستان پاوه با حضور در مسجد جامع روستای دوریسان از نزدیک مسایل و مشکلات این روستا را با حضور مردم بررسی کرد.


وی با تبریک میلاد پیامبرعظیم الشأن اسلام حضرت محمد و گرامیداشت هفته وحدت گفت: مادامی که قدرت فکری و تفکر مسلمانان بکار بیفتد هیچگاه قدرتهای استکباری و استعماری نخواهند توانست در بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.


وی افزود: تا زمانی هم که اختلاف ایجاد نشود درگیری نخواهد بود و مسلمانان هم به جان هم نخواهند افتاد چون تفکر مسلمان به پیامبر گرامی (ص) ختم خواهد شد و تفکر پیامبر هم مهربانی و رحمت و وحدت است نه جنگ و اختلاف و خونریزی.


فرماندار پاوه افزود: موضوع الحاق دوریسان به شهر پاوه، عمران این روستا و نداشتن شورا در این روستا همواره مورد توجه ما بوده است.


ایده پور افزود: چندین موضوع روستای دوریسان را به مرکز جمعیت شهر پاوه تبدیل کرده است که متأسفانه بجای اینکه به عنوان یک فرصت به آن توجه کنیم به عنوان یک تهدید به آن نگاه کرده ایم که به اعتقاد بنده مهمترین مشکل امروز روستای دوریسان هم این است که به عنوان تهدید به آن نگاه کرده ایم.


فرماندار پاوه، ارزانی قیمت زمین در دوریسان نسبت به پاوه، رعایت نکردن قوانین در ساخت و سازها در دوریسان و سهل بودن ساخت و سازهای غیرمجاز در این روستا، سازگاری فرهنگ مردم دوریسان با سایر نقاط شهرستان و مهاجرپذیری مردم این روستا، دسترسی آسان به خدمات آب و برق و گاز برای ساخت و ساز را از جمله مهمترین موارد تجمع جمعیت در روستای دوریسان عنوان کرد.


وی عدم انجام الحاق را تنگ نظری و بی فکری جمعی افراد تصمیم گیرنده در پاوه عنوان کرد و گفت: این تنگ نظری هزینه های زیادی را به لحاظ مالی و اجتماعی برای شهرستان به دنبال داشته است.


وی در ادامه گفت: در سال جاری برای توسعه و استانداردسازی دبستان 12 فروردین دوریسان مبلغ هفت میلیارد ریال و برای ساماندهی ورودی این روستا که ورودی شهر پاوه است و ادامه تعریض جاده دوریسان تا شمشیر امسال هفت میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.


وی تصریح کرد: سال 94 نیز مبلغ 10 میلیارد ریال برای بهسازی و تعریض مسیر دوریسان تا شمشیر هزینه شده است.


در ابتدای این نشست امام جمعه دوریسان و تعدادی از معتمدان روستای دوریسان به مشکلات این روستای پنج هزار نفری اشاره کردند و کمبود آب شرب، کمبود فضای آموزشی، وجود مشاغل مزاحم، ساخت و سازهای غیرمجاز و کمبود فضای سبز را از جمله این مشکلات عنوان کرده و خواستار رفع آنها شدند.


روستای دوریسان از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه است که با بیش از پنج هزار نفر جمعیت در آینده ای نزدیک به شهر پاوه الحاق خواهد شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد