به صورت زنده در شبکه های تلویزیونی

مراسم سالروز حماسه شکست حصر پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298664|17:39 - 1399/05/26
نسخه چاپی
مراسم سالروز حماسه شکست حصر پاوه برگزار شد
صبح امروز مراسم سالروز حماسه شکست حصر پاوه بدلیل جلوگیری از شیوع کرونا به صورت زنده در شبکه های تلویزیونی پخش شد.

به گزارشهزار ماسوله، صبح امروز مراسم سالروز حماسه شکست حصر پاوه بدلیل جلوگیری از شیوع کرونا به صورت زنده در شبکه های تلویزیونی با حضور ماموستا قادری امام جمعه پاوه فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه و فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه پخش شد.

 

در این مراسم ماموستا قادری در سخنانی اظهار کرد:امروز سالروز شکست حصر پاوه است و ما امروز یاد این شهیدان را گرامی می داریم.

 

ماموستا ملا قادر قادری گفت: امروز جنگ علیه ما فرهنگی و سیاسی است.

 

وی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است گفت: امروز با شیوع بیماری کرونا، قلب فرهنگی شهرهای ما ایستاده است.

 

وی ادامه داد: ما در زمان هشت سال دفاع مقدس، با نیروهای تا دندان مسلح ، متحد و در کنار هم موفق شدیم.

 

ماموستا قادری لزوم‌توجه بیش از پیش به مردم پاوه را یادآور شد و گفت: انتطار داریم به شهرهای مرزی توجه بیشتری شود و تنها در روز ۲۶ مرداد از مردم ما یاد نکنند به فکر ما باشند و ما نیز همچنان در مقابل دشمنان ایستاده ایم.

 

همچنین فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه شهرستان پاوه با 640 شهید، شجاعت خود را به همگان به اثبات رسانده است اظهار کرد: آرامش و امنیت موجود در کشور مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس است. 

 

سردار عظیمی افزود: بدون شک حماسه خونین پاوه حادثه‌ای بسیار مهم در تاریخ تحولات جمهوری اسلامی ایران بود و اهمیت این حادثه به اندازه ای بود که امام راحل(ره) مهمترین فرمان تاریخی خویش را صادر و امید دشمنان به سقوط انقلاب اسلامی را به یأس مبدل کردند.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در سخنانی با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در کمک به مردم مقاوم پاوه گفت: خون شیعه و سنی در دفاع از این شهر در هم آمیخته شد تا سرانجام محاصره این شهر شکسته شد .

 

سردار ریحانی افزود: حماسه پاوه به عنوان جبهه مقاومت به فرماندهي شهيد چمران و پشتيباني مردم و صدور فرمان تاريخي امام(ره) صفحه اي پر افتخار در تاريخ معاصر ما گشود.

 

همچنین بمناسبت این روز برنامه هایی همچون مسابقه خاطره نويسي از اين حماسه، توزيع 500 بسته مواد غذايي ، جشن و نورافشاني ،  ميز خدمت، ايستگاه صلواتي، توزيع ماسك رايگان در بين مردم، گندزدايي و ضد عفوني اماكن عمومي، توزيع نان رايگان، ويزيت رايگان توسط سپاه ناحیه این شهر برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان پاوه نیز صبح امروز در عملیات گندزدایی معابر و اماکن عمومی شهر پاوه بمناسبت حماسه شکست حصر پاوه اظهار داشت: امروز با نام حماسه پاوه، روز گرامیداشت شهیدان پاوه ، شهیدان اعزامی چمران و شهدای پاوه و بزرگانی که از دیار پاوه دفاع کرده اند، نامگذاری شده است.

 

ایده پور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام(ره) افزود: در روز حماسه شکست حصر پاوه، تاریخی ترین فرمان، برای اولین بار از زبان یک مجتهد فرمان عملیات نظامی صادر شد و به تمام نیروهای مسلح امر فرمودند که برای شکستن حصر پاوه درنگ نکنند.

 

وی گفت: پس از آن این حماسه خلق شد و پاوه در تاریخ جاودانه ماند و ازاد شد و امروز سرافراز در این شهرستان زندگی می کنیم.

 

وی ادامه داد:از ان روز تاکنون در انقلاب اسلامی مسایل متعدد و مختلفی را تجربه کرده ایم و در هر بحرانی این نیروهای مردم در قالب بسیج جمع شده اند و امروز هم به یاد شهیدان جمع شده ایم و در مبارزه جدید با بیماری کرونا اقدام به گندزدایی اماکن عمومی می کنند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد