معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه:

بازگشایی مرز شوشمی یک پیش قدم برای ورود گردشگر است/ ساماندهی بعد از بازگشایی از اهم موضوعات است

سرویس: سیاسیکد خبر: 301040|14:45 - 1402/04/02
نسخه چاپی
بازگشایی مرز شوشمی یک پیش قدم برای ورود گردشگر است/ ساماندهی بعد از بازگشایی از اهم موضوعات است
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: بازگشایی مرز شوشمی یک پیش قدم برای ورود گردشگر است، و آن چیزی که دولت باید انجام دهد هم اکنون زیر ساخت اولیه را برای تردد ایجاد کرده اما هنر مردم ما اینجاست که چگونه از فرصت مرز و گردشگری استفاده کنند.

به گزارش هزارماسوله ، محمدی معاون اقتصادی استاندار در نشست بخشداری نوسود در سخنانی اظهار داشت: دریای عراق ظرفیت های بی نهایتی برای ما از نظر گردشگری، اقتصادی و تجاری ایجاد کرده است اما تا خودمان نخواهیم، هیچ اتفاقی نمی افتد.

 

وی با بیان اینکه بحث گردشگری بحث اولویت ما است افزود: بحث گردشگری، ظرفیت ارزان قیمت پردارمدی برای استان ایجاد خواهد کرد که بسیاری از کشورها هم اکنون با این می چرخند، و ما باید از این گردشگری استفاده کنیم.

 

وی گفت: بازگشایی مرز شوشمی یک پیش قدم برای ورود گردشگر است، و آن چیزی که دولت باید انجام دهد هم اکنون زیر ساخت اولیه را برای تردد ایجاد کرده اما هنر مردم ما اینجاست که چگونه از فرصت مرز و گردشگری استفاده کنند.

 

وی با اشاره به بحث کولبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمایش کردند که با قاچاق سازمان یافته برخورد کنید، اما کولبر ما قاچاقچی نیست، طرح مجلس و لایحه دولت در خصوص ساماندهی کولبری در دستور کار است و ساماندهی هم یعنی کالایی که مجاز است ورود پیدا کند، نه کالایی که مشکل امنیتی و خلاف شریعت دین اسلام باشد.

 

محمدی با بیان اینکه کولبران نان آور خانه هستند گفت: در بین کولبران شاید تعداد انگشت شماری، کالاهای غیر مجاز را وارد کنند، اما این کولبری دغدغه خانواده ها، نماینده اورامانات، دولت و خود استاندار است که منافع مرز باید، کل استان را منتفع کند و ان هم به ساز و کار بر می‌گردد که چگونه تعریف شود.

 

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به موضوع بازگشایی مرز گفت: ساماندهی بعد از بازگشایی از اهم موضوعات است که برای مسافرانی که به اینجا خواهند آمد، چکار کنیم و چگونه از تردد مسافر به نفع خودمان استفاده کنیم.

 

وی اضافه کرد: این مرز که قرار است سه شنبه باز شود باید برنامه مدونی داشته باشیم که مردم متنفع شوند و ارائه خدمات به نوعی باشد که افرادی که ورود کنند مجدد از این مرز تردد کنند.

 

وی در پایان گفت: باید هنر ما بعد از بازگشایی مرز این باشد که ظرفیت را حفظ و افزایش دهیم، و قسمت دیگر فرهنگ سازی است تا از این تردد، درامد زایی کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد