جلوه زشت زوائد بصری و ناموزون بر منظر شهری

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301333|21:31 - 1402/08/19
نسخه چاپی
جلوه زشت زوائد بصری و ناموزون بر منظر شهری
شهردار نودشه گفت: شهروندان حق دارند وقتی از منزل خارج می شوند چهره ی زیبایی از شهر را مشاهده نمایند که متاسفانه برخی از شهروندان به این حقوق حقه خواسته یا ندانسته تجاوز می نمایند.

به گزارش هزارماسوله ، شهردار نودشه در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار ما در خصوص آخرین اقدامات این شهرداری در رابطه با حذف زوائد بصری و ناموزون شهری به خبرنگار ما گفت: برخی از شهروندان ما به بهانه های مختلف از زیر بار مسئولیت شهروندی خود شانه خالی می کنند و به حقوق حقه ی عامه مردم توجهی ندارند.

 

 علی اشرف خسروی افزود: زیبایی منظر شهری یکی از حقوق حقه ی عامه ی شهروندان است که داشتن چهره و منظر زیبا برای شهر یکی از حقوق های بر حق شهروندان می باشد.

 

وی گفت: شهروندان حق دارند وقتی از منزل خارج می شوند چهره ی زیبایی از شهر را مشاهده نمایند که متاسفانه برخی از شهروندان به این حقوق حقه خواسته یا ندانسته تجاوز می نمایند.

 

وی ادامه داد: شهروندانی هستند که کوچه ها ، معابر و خیابان را انبار وسایل بدرد نخور و اسقاطی خود می دانند و این وسایل را در این محل ها برای سالها به اصطلاح تلنبار می نمایند.

 

خسروی اضافه کرد:   مگر نه این است که بیش از ۹۰ درصد امور شهرداری و شهر را خود شهروندان مسئولیت پذیر انجام می دهند و  می سازند و این در تمام دنیا موضوعی است که جا افتاده است و امری است  جاری و ساری و صد البته وجود منظر شهری مناسب یکی از امور مهم و وظایف خطیر شهرداری ها و شهروندان است.

 

شهردار نودشه اظهار کرد: بیش از ۵ ماه است که شهرداری به انحاء مختلف از شهروندانی که تانکرهای سوختشان در کوچه، معابر و پیاده رو هاست درخواست می نماید با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد شهر هم اکنون دارای گاز شهری است و تانکر دیگر از حیث انتفاع برای سوخت خارج است این تانکر ها را جمع آوری نمایند اما متاسفانه این شهروندان که گاهی بسیار پر توقع هم هستند گوششان به این امر بدهکار نیست و وقعی به درخواست شهرداری نمی نهند.

وی تصریح کرد: شهرداری علی رغم میل باطنی و احترامی که برای تک تک همشهریان گرامی دارد در نظر دارد به تدریج از طریق مقام قضایی و بدون هیچگونه چشم پوشی نسبت به جمع آوری این تانکر ها که هم اکنون مصداق بارز سد معبر می باشند اقدام نماید.

 

وی گفت: از شهروندان گرامی هم درخواست صمیمانه داریم قبل از اقدام قضایی شهرداری، راساً و شخصاً اقدام به خارج نمودن این تانکرها از کوچه ها ، معابر و خیابان‌ها که حق عامه می باشد  و به شدت بخشی از زیبایی منظر شهری را مورد تهدید قرار داده اند نمایند .

 

شهردار نودشه همچنین گفت: پاکسازی عرصه های منابع طبیعی در اطراف جایگاه پسماند و زباله شهری در کل چنار هم درخواست ما از شهروندان گرامی و دوستداران محیط زیست و انجمن ها و گروهای محیط زیستی است.

 

علی اشرف خسروی گفت: در تابستان امسال با توجه به درخواست‌های چندین ساله ی شهروندان و انجمن ها و گروه‌های محیط زیستی و هم چنین موضوع بسامان نمودن پسماند شهری نودشه و هم چنین مهار و کنترل حریق در عرصه های منابع طبیعی در اطراف جایگاه پسماند شهری نودشه در کل چنار این جایگاه با انجام بیش از ده روز کاری دستگاه بیل مکانیکی در آن محل تا حدود ۹۰ درصد ساماندهی گردید .

وی افزود: این اقدام طوری بود که با انجام این پروژه پسماند شهری در این محل به عرصه های منابع طبیعی نفوذ ننموده و از آتش سوزی های ناخواسته در آن محل جلوگیری گردید.

 

خسروی خاطر نشان کرد: با توجه به تشکیل جلسه معاون عمرانی فرمانداری و بخشدار نوسود و تعدادی از مدیران ادارات مرتبط در سطح شهرستان و هم چنین اعضای شورا ،دهیار و تنی چند از معتمدین روستای شرکان در شهرداری نودشه مقرر گردید به منظور پاکسازی عرصه های منابع طبیعی در اطراف این جایگاه نیز اقدام شود که در این مورد نیز جلوه زشت جایگاه تا حدودی از بین می رود.

 

وی ادامه داد: شهرداری با رایزنی با تعدادی از انجمن های زیست محیطی در شهرستان پاوه در نظر دارد نسبت به پاکسازی عرصه های منابع طبیعی در اطراف این محل در روز یکشنبه این هفته اقدام نماید لذا از همه شهروندان و دوستداران محیط زیست هم درخواست داریم در این اقدام زیست محیطی، شهرداری و انجمن های زیست محیطی را یاری و مساعدت نمایند.

 

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم برای آنکه زندگی سالم و فرزندان سالمی داشته باشیم زیست بومی را که در آن زندگی و زیست می کنیم حفاظت نموده آن را پاکیزه نگاه داریم.

 

شهردار نودشه گفت: ما وظیفه داریم در خصوص محیط زیست که میراثی است جهانی، جهانی فکر کنیم اما ، منطقه ایی عمل نماییم.

 

علی اشرف خسروی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز ما شاهدیم که جویبارهای قدیمی و پر طراوت باغ های نودشه با لوله های سیاه و بدهیکل انتقال آب جلوه ای زشت را ایجاد کرده اند که این هم نیاز به ساماندهی یا حذف جلوه این لوله ها در جویبارها به طوری که همچنان آبرسانی به باغات برقرار باشد، دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد