امام جمعه پاوه:

نابودی قدس هدف اصلی دشمنان اسلام است

سرویس: سیاسیکد خبر: 301368|15:54 - 1402/09/03
نسخه چاپی
نابودی قدس هدف اصلی دشمنان اسلام است
امام جمعه پاوه گفت: هدف اصلی دشمنان اسلام در فلسطین کشتار مسلمانان نیست بلکه نابودی قدس هدف اصلی آنان است.

به گزارش هزارماسوله ، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه ، افزود: از روزی که قدس شریف به دست مسلمانان افتاده تاکنون دشمنان بر علیه آنان دشمنی  و مسیحی ها و یهودیها به دنبال تسلط بر آن بوده اند و امروز هم آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آنها به فکر اشغالگری در این کشور هستند.


وی ادامه داد: مسئله فلسطین و غزه نسبت به سایرکشورهای مسلمانان مانند سوریه ، یمن ، لیبی و الجزایز و ... که درگیر جنگ و اختلافات هستند بسیار مهمتر است چرا که فلسطین محل وحی و موطن و محل زندگی بسیاری از پیامبران، محل اسرا و معراج پیامبر گرامی اسلام (ص) و قبله اول مسلمانان است .


خطیب جمعه پاوه با بیان اینکه تا ۱۰۰ سال پیش هیچ یهودی در فلسطین نبود و همه ملک آن کشور متعلق به اسلام بود تصریح کرد: امام راحل (ره) برای حمایت از آرمانهای ملت مظلوم فلسطین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند تا اهمیت قدس و فلسطین برای مسلمانان فراموش نشود .


ماموستا قادری تاکید کرد: بعد از ۴٨ روز جنگ و تخریب و کشتار ، امروز آتش بس موقتی اجرا شده اما هیچگونه امکانات اولیه ای در آن کشور وجود ندارد و ذلت و خواری برای آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آن باقی مانده است.


وی سپس با تبریک هفته بسیج اضافه کرد: بسیج یک اجتماع بیدار ، هوشیار و مخلص است و مجموعه افرادی آن را تشکیل داده اند که بی توقع و ایثارگر هستند.


ماموستا قادری گفت : امروز بسیجان در دو عرصه دفاع و سازندگی ماموریت دارند و فعالیت آنها در عرصه سازندگی و خدمت رسانی به مناطق محروم اهمیت بیشتری دارد.


امام جمعه پاوه همچنین با گرامیداشت روز پرستار اظهار داشت: جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان بر مردم حق دارند و تلاش آنها ستودنی است و زحماتشان را در دوران کرونا که همه خود را قرنطینه کردند و آنها در میدان بودند فراموش نخواهیم کرد


ماموستا ملاقادر قادری در بخش نخست خطبه ها نیز تصریح کرد: به نص قرآن کریم مال اولاد زیینت انسان هستند اما آنچه مایه سعادت و خوشبختی در قیامت می باشد انجام باقیات صالحات است که خداوند متعال در قرآن کریم ، پیامبر گرامی اسلام (ص) در احادیث و بزرگان دینی برای ما تبیین کرده اند.


وی بیان داشت: انجام عبادات، ذکر خدا ، تلاوت قرآن کریم ، صدقات و خیرات ، احترام به پدر و مادر ، امر به معروف و نهی از منکر ، توجه به ایتام ، صبر هنگام مصیبت و شکر گذاری مهمترین اعمال خیری هستند که مسیر سعادت ما را هموار می کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد