یادواره شهدای دانشجویی دردانشگاه پیام نورپاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301456|18:56 - 1402/10/19
نسخه چاپی
یادواره شهدای دانشجویی دردانشگاه پیام نورپاوه برگزار شد
صبح امروز مراسم یادواره شهدای دانشجویی در دانشگاه پیام نور پاوه برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ، در این مراسم سرهنگ مسعود دوستی فرماندهی سپاه ناحیه پاوه در سخنانی اظهار داشت: شهدای والامقام ما با اقتدار در مقابل دشمنان در همه عرصه‌های مبارزه ایستادند و  امنیت و آرامش را برای ملت و کشور بزرگ ایران به ارمغان آورند.

 

وی افزود:  جامعه فرهیخته دانشجویی و دانشگاهی ، همواره در راه مبارزه با سلطه استکبار و استبداد بوده و هست  که در مقاطع مختلف در راه دفاع از کشور و مبارزه با دشمن نقش‌آفرینی کرده و برای استقلال و آزادی کشور  تا بالاترین درجات  یعنی شهادت رسیده اند.

 

وی گفت: در ابتدای انقلاب دانشجویان همراه با مردم ، بر علیه نظام طاغوتی متحد شدند و به وظیفه و رسالت خود پرداختند و تا به امروز نیر بر همان عهد و ارمانهای انقلاب  که مبتنی بر دین مبین اسلام و محور آن کتاب خدا و سنت رسول الله است پایدار و استوار مانده و خواهند ماند.

 

سرهنگ دوستی در پایان به پنج مرحله  انقلاب اسلامی که در منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی آمده اشاره نمود .

 

وی گفت: بنا بر فرمایشات ایشان، مرحله اول، «انقلاب اسلامی» و مرحله دوم نیز «تشکیل نظام اسلامی» است. لذا انقلاب اسلامی، هم اکنون از این دو مرحله عبور کرده­ است. ایشان مرحله سوم تحقق اهداف انقلاب را «تشکیل دولت اسلامی» می­دانند و انقلاب اسلامی هم ­اینک در این گام قرار دارد. لذا علاوه بر تشریح و تبیین مرحله سوم، تکالیف مردم و مسئولین در این مرحله را نیز برشماری نموده­ اند.

 

وی ادامه داد: معظم له، مراحل چهارم و پنجم را «تشکیل کشور اسلامی» و «تشکیل تمدن نوین اسلامی» ذکر نموده و برای رسیدن به آنها، وظایف و انتظاراتی که از مردم و کارگزاران نظام اسلامی می­رود را ذکر فرموده ­اند.


در ادامه حجت الاسلام والمسلمین وحید ترکاشوند مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار داشت: بستر فرهنگی و تفکری دانشگاه ، ارائه الگوهای عملی از ایثار و شهادت بوده که با ارائه جهاد تبیین و جهاد علمی ادامه دهنده راه شهدا خواهیم بود.



وی با بیان اینکه جهاد به مثابه سنگ محکی است که صدق ایمان مومن را محک می زند گفت: هرکس در صحنه جهاد قرار بگیرد، از تعلقات دنیایی رهایی می یابد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد