رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پاوه خبر داد:

کاهش مصرف گوشت قرمز در پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301661|08:36 - 1403/01/30
نسخه چاپی
کاهش مصرف گوشت قرمز در پاوه
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پاوه گفت: افزایش ورود گردشگر به شهرستان و مسائل فرهنگی، بجای افزایش تصاعدی مصرف گوشت، شاهد مصرف کمتر گوشت بوده ایم که عامل اصلی آن نیز افزایش قیمت آن می باشد.

به گزارش هزارماسوله ، دکتر ناصح کیخسروی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پاوه در رابطه با مقدار مصرف گوشت قرمز در پاوه به خبرنگار ما گفت: شهرستان پاوه در سنوات گذشته که قیمت گوشت قرمز متعادل تر بود، یکی از شهرستان هایی بود که بیشترین مصرف گوشت را در سطح استان داشت به طوری که رکوردار مصرف گوشت استان، در این شهرستان بود.

 

وی افزود: این در شرایطی بود که شهرستان پاوه هم به عنوان یک شهرستان با جاذبه های گردشگری رقم خورده بود.

 

وی با بیان اینکه مصرف گوشت در پاوه در گذشته به صورت روزانه تا ۱۲۰ راس دام سبک رسیده است گفت: میانگین مصرف دام سنگین نیز در پاوه حداقل دو الی ۶ راس کشتار روزانه بوده است که با این حساب، یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت دام سنگین میانگین مصرف روزانه مردم پاوه بوده است.

 

وی گفت: این مقدار بدون احتساب مقدار گوشتی بود که به صورت روزانه از کرمانشاه به پاوه وارد می شد، و از خود شهرستان از کشتارگاه سریاس صرفا برای مصرف داخلی شهر پاوه کشتار شده است.

 

کیخسروی با بیان اینکه کشتارگاه نودشه هم با ظرفیت جداگانه فعالیت دارد گفت: امروز علی رغم افزایش ورود گردشگر به شهرستان و مسائل فرهنگی، بجای افزایش تصاعدی مصرف گوشت، شاهد مصرف کمتر گوشت بوده ایم که عامل اصلی آن نیز افزایش قیمت آن می باشد.

 

وی اضافه کرد: در زمانی که آمار میانگین کشتار دام سبک ما ۱۲۰۰ الی ۱۵۰۰ راس کشتار در ماه بود، اکنون به ۹۰۰ راس در ماه کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پاوه گفت: به قطع یقین می گویم که بیشترین مصرف گوشت قرمز در شهر پاوه، گوشت گوسفند یا بره بوده است و امروز هم به واسطه این گرانی، مردم به مصارف جایگزین آن اقدام کرده اند به طوری که تمایل بیشتری به مصرف گوشت دام سنگین وجود دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: با همکاری معاون برنامه ریزی فرماندار جناب اقای حیدری، گوشت بسته بندی هم به صورت روزانه وارد شهرستان می شود.

 

وی تصریح کرد: با تدابیر و هماهنگی به عمل آمده با برخی ارگانها، خوشبختانه از صدور گوشت یا دام سبک به کشور همسایه هم جلوگیری به عمل آمده است، به طوری که حمل و جابجایی هرگونه دام ، ممنوعیت صددرصدی دارد مگر اینکه مجوز از دامپزشکی کشور صادر شده باشد.

 

وی در پایان گفت: بزرگترین مسئله در بحث گوشت قرمز در شهرستان پاوه، کاهش تولید دام است که شهروندان به مشاغل دیگری غیر از دامداری روی آورده اند به طوری که جمعیت دامی ما از گذشته که حدود ۱۵۰ هزار دام بوده است به حدود ۴۰ الی ۶۰ هزار راس کاهش پیدا کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد