وقتی گوش مسئولان استان کرمانشاه بدهکار نیست؛

عدم آنتن‌دهی تلفن‌های همراه پاوه‌ای‌ها در هوای بارانی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301705|19:49 - 1403/02/13
نسخه چاپی
عدم آنتن‌دهی تلفن‌های همراه پاوه‌ای‌ها در هوای بارانی
عدم آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در بخش نوسود شهرستان پاوه داستانی قابل تأمل در قرن بیستم و یکم است.

به گزارش هزارماسوله ، آنتن‌دهی ضعیف تلفن‌های همراه در این عصر ارتباطات به‌خصوص در دو شهر نودشه و نوسود و روستاهای اطراف آن به عنوان یک مشکل اساسی در شهرستان پاوه محسوب می‌شود که نیازمند پیگیری جدی است. 

در برخی از روستاهای این بخش به مراتب وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت همراه بدتر اعلام می‌شود به طوری که در بیشتر این روستاها مردم اصلا از اینترنت استفاده نمی‌کنند، گاهی هم حتی برای تماس تلفنی به خارج از روستا یا در ارتفاعات رفته تا بتوانند تماسی برقرار کنند. 

این در حالی است که مسئولان شهرستان پاوه در جلسات مختلف وعده اصلاح و بررسی مشکل را با حضور تیم‌های کارشناس استانی داده‌اند اما تاکنون هیچ تیمی در منطقه حضور پیدا نکرده و همین موضوع هم سبب انتقاد و نارضایتی مردم این بخش شده است. 

سرعت کم اینترنت و آنتن‌دهی ضعیف

در این رابطه سعدی آموزگار از شهروندان شهر نودشه و کارکنان شهرداری این شهر به خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت: سرعت اینترنت در شهر نودشه کم است و قطعی‌های مکرر تلفن و اینترنت هم وجود دارد اما مسئولان شهرستان در این رابطه پیگیر رفع مشکل نیستند. 

وی با اشاره به مشکل نبود امواج رادیو نیز گفت: حدود ۱۵ سال است که امکان پخش برنامه‌های رادیویی داخل کشور در شهر نودشه وجود ندارد و پارازیت و نویز شدیدی بر امواج رادیویی این شهر حاکم است و ما از رادیو نیز محروم هستیم. 

نارضایتی عمومی ازعدم آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در نودشه

عبدالله حبیبی از دیگر شهروندان شهر نودشه و از فرهنگیان این شهر نیز به خبرنگار مرصادنیور؛ گفت: اکنون بزرگترین مشکل ما فیبر نوری شهر نودشه است که از مسیر زلته و در کنار باغات این شهر آمده است که به صورت هوایی به شهر نودشه رسیده است و مورد خسارات زیاد انسانی و طبیعی قرار می‌گیرد. 

وی افزود: این فیبر نوری در بسیاری از نقاط در کنار باغات به‌دلیل مخاطرات طبیعی همچون شکستن درختان بر روی کابل یا انجام ساخت و ساز با ماشین‌آلات سنگین دچار قطعی می‌شود. 

حبیبی ادامه داد: گاهی هم، چون در برخی از نقاط کابل فیبر نوری در ارتفاعی پایین‌تر قرار دارد، عوامل انسانی نیز می‌توانند به قطع آن اقدام کنند و اکنون هم بیش از ۲۰ الی ۳۰ مورد این کابل قطع شده است و پس از اینکه تمام آنتن تلفن همراه قطع می‌شود باید مسئولانی همچون شورای شهر نودشه به ارتفاعات نودشه رفته تا از خطوط دیگر استفاده کنند تا به مسئولان شهرستان پاوه اطلاع دهند که کابل فیبر نوری شهر، قطع شده است که قطعی هر بار این کابل نیز ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد. 

وی ادامه داد: همه این مشکلات هم به‌دلیل عبور این کابل به صورت هوایی است که مورد مخاطرات طبیعی و انسانی قرار می‌گیرد، اما در ارتفاعاتی بالاتر در گردنه سه‌راهی شهدا، این کابل که از سمت شهر نوسود آمده به صورت زمینی نصب شده است. 

حبیبی گفت: اگر امتداد این کابل از سه‌راهی شهدا به سمت پایین‌تر یعنی به شهر نودشه ادامه یابد این مشکل بر طرف می‌شود همچنین مورد دیگر مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه این است که باتری‌هایی که مورد استفاده دکل قرار گرفته‌اند، در زمانی که قطعی برق داریم شارژ کافی برای آنتن ندارند و پس از ۳۰ دقیقه از قطعی برق، منجر به قطعی آنتن تلفن همراه نیز می‌شود و این هم به دلیل آن است که باتری‌ها فرسوده و خراب هستند و ظرفیت شارژ طولانی‌تر را ندارند. 

مکرر مبحث‌عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در پاوه به اطلاع مسئولان رسانده شده است

هدایت محمودی؛ بخشدار نوسود هم در این رابطه در سخنانی به خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت: از مشکلات اصلی این بخش‌عدم آنتن‌دهی موبایل است که همه روزه با این مشکل مواجه‌ایم در واقع بخش نوسود شامل خود شهر نوسود و شهر نودشه با روستاهای اطراف و شهر نودشه، دهستان شرام، روستاهای شرکان و نیسانه و خود شهر نوسود مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه دارند و گاهی آنتن تلفن همراه همچون در شهر نیسانه کاملا قطع می‌شود. 

وی گفت: در این رابطه پیگیری‌ها و مکاتبات زیادی انجام شده است و خود فرماندار نیز پیگیر این مشکل در جلسات مدیریت بحران بوده اما متأسفانه تنها جوابی که از مسئول شهرستان دریافت خواهیم کرد، وعده حضور کارشناسانی از استان است که تاکنون هیچ کارشناسی هم برای رفع این مشکل در شهرستان حضور پیدا نکرده است. 

محمودی ادامه داد: با کوچکترین بارش باران آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در برخی از روستاهای این بخش قطع می‌شود، در چند روز اخیر هم با اولین رعد و برق بارش‌ها، آنتن روستای نیسانه به طور کامل قطع شد. 

رئیس مخابرات پاوه پاسخگو نبود

گفتنی است تلاش‌های خبرنگار این رسانه برای برقراری ارتباط با رئیس مخابرات شهرستان پاوه بی‌نتیجه بود. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ عدم آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در شهرستانی توریست‌پذیر چون پاوه؛ نگین غرب کشور بسیار قابل تأمل و موئد بی‌توجهی جدی به حقوق شهروندی و حتی حوزه گردشگری به‌عنوان حلقه مفقوده اشتغال‌زایی استان کرمانشاه است. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد