افضلی فرد: پاسپورت ها موجود است

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 39792|12:55 - 1392/05/01
نسخه چاپی
سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه پاسپورت و گذرنامه افرادی که به همراه رئیس جمهور سفر نیویورک رفتند موجود است و معاون اجرایی رئیس جمهور نباید بیش از این کتمان کند٬ گفت: ثبت شکایت از ۳ نماینده مجلس در دادسرا غیرقانونی است.
هزار ماسوله به نقل از همشهري: خانه ملت نوشت: مصطفی افضلی فرد درباره تشکیل دو پرونده مجزا بنا بر شکایت حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور از 3 نماینده مجلس٬ گفت: گزارشی که کمیسیون اصل نود مجلس از تخلف سفر همراهان رئیس جمهور به نیویورک ارائه کرد از فرد خاصی نام نبرد و تنها بر اساس اسناد و مستندات تحقیقات میدانی اعلام شد که 14 نفر از کارکنان و دست اندرکاران نهاد ریاست جمهوری بستگان خود را به این سفر بردند.
 
نماینده مردم اردبیل٬ نمین٬ نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسناد و مدارک موجود در تخلفات سفر نیویورک به تائید اداره گذرنامه و نیروی انتظامی مبادی ذی‌ربط رسیده است تصریح کرد: پاسپورت و گذرنامه افرادی که به همراه رئیس جمهور به نیویورک سفر کردند موجود است و معاون اجرایی رئیس جمهور نباید بیش از این پنهان کاری کند زیرا کتمان مطابق قانون برخورد با تخلفات اداری، خود تخلف محسوب می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه مستندات موجود از تخلف سفر همراهان رئیس جمهور به نیویورک به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه شد٬ ادامه داد: اگرچه اعلام نظر نهایی با هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است اما نحوه و سیاق پرسش‌های مطرح شده و پاسخگوی کمیسون اصل نود نشان می‌دهد که اعضای این هیات نیز دریافته‌اند کمیسیون به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.
 
افضلی فرد با بیان اینکه ثبت شکایت در دادسرا از نمایندگان مجلس خلاف قانون است٬ افزود: تشخیص اینکه کمیسیون اصل نود به انتشار نشر اکاذیب پرداخته یاخیر طبق تبصره ذیل ماده ۹ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان با هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است و نه با دادسرا و این نهاد قضایی نیز نمی‌تواند طبق تبصره ۲ این قانون به این موضوعات ورود اولیه پیداکند و اگر این اتفاق رخ دهد خود تخلف قانونی است.
 
سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس٬ تصریح کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز بر این اعتقاد است که گزارش ارائه شده از تخلفات سفرهمراهان رئیس جمهور به نیویورک در راستای عمل به وظایف نمایندگی انجام شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد