صبح امروز؛

قاتل رئیس اسبق دادگستری روانسر اعدام ‌شد+ تصویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294734|18:14 - 1395/05/21
نسخه چاپی
قاتل رئیس اسبق دادگستری روانسر اعدام ‌شد+ تصویر
قاتل سلیم قنبری رئیس اسبق دادگستری روانسر صبح امروز در ملاء عام به دار مجازات آویخته ‌شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازسراب روانسر، با پیگیری و تلاش‌های دستگاه قضایی شهرستان روانسرقاتل شهید سلیم قنبری صبح امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه دکتر محمد رضا عدالتخواه در شهرستان روانسر به دار مجازات آویخته شد.

 

 

در این مراسم مجتبی ملکی دادستان عمومی و انقلاب استان و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه و شهرستان روانسر حضور داشتند

 

شهید سلیم قنبری، رئیس اسبق دادگستری روانسر صبح روز 21 بهمن ماه سال 93 مقابل منزل خویش توسط یک فرد سابقه‌دار مورد سوءقصد قرار گرفت و به ضرب گلوله به شهادت رسید.

 

محمد رضا عدالتخواه رئیس دادگستری استان کرمانشاه در مراسم اعدام قاتل شهید سلیم قنبری گفت: حق و باطل با هم در یک جبهه مقابل هم هستند اما حق همیشه پایدار و ثابت است و باطل هیچ گاه پایدار نیست و نابود شدنی است. فطرت پاک همه انسانها مدافع حق است، یکی از شاخصه های ارزیابی حق عملکرد صحیح و حق مدارانه است که موجب رضایت مردم میشود. چنانچه مردم از عملکردها راضی باشند دلالت بر این امر است که حق جریان دارد.

 

 

وی افزود: از همان لحطه آغازین این جنایت که منجر به شهادت سلیم قنبری رئیس اسبق دادگستری شهرستان روانسر شد، عموم مردم ابراز احساسات داشتند و در مراجعات به دادگاه، تقاضای اجرای صحیح و علنی این حکم را از ما داشتند و از عملکرد این شهید کاملاً راضی بودند. نمونه آن همان مراسم تشیع و بزرگداشت بود که مردم اورامانات سنگ تمام گذاشتند و از زحمات قریب به یک دهه ی این خادم در شهرستان روانسر قدردانی کردند. عموم مردم نیز از حسن خلق، مردم داری، تقوا و تواضع آن شهید بارها به خوبی یاد می کردند.

 

 

عدالت خواه در بخشی از سخنان خود گفت: این فردِ قاتل اهل روانسر نبود، اهل روانسر شما مردم بزرگوار و عزیزانی هستید که همواره در قدردانی از خدمت گذارانتان صادق بوده و هستید و امروز هم آمده اید تا اجرای این حکم را تایید کنید.

 

 

وی افزود: دستگاه قضایی برای احقاق حق و ابطال باطل و اجرای عدالت از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد. اگرچه در این راه بارها آماج دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته و بهتری قضات آن در این راه به شهادت رسیدند و این شهادت ها نه تنها ما را از راه حقی که پیش رو داریم سست نخواهد کرد بلکه عظم ما را مصمم تر خواهد نمود تا این راه حق رو با استقامت بیشتر ادامه داده و سنت الهی بر این قرار گرفته است که باطل به وسیله حق در هم کوبیده شود.

 

 

عدالت خواه با اشاره به اینکه قریب 18 ماه از زمان وقوع جنایت گذشته است، در مورد طولانی شدن این رسیدگی گفت: در مورد طولانی شدن پروسه ی رسیدگی علتها متفاوت هستند، یک علت به این دلیل است که دادرسی در پرونده جنایی زمان بر است. دومین علت این بود که مجرم در صحنه جنایت و پس از وقوع جنایت، اسلحه را به روی مردم و نیروهای انتظامی کشیده و مقاومت کرده بود و نیروها مجبور شدن با او درگیر بشن و طبیعیه که مجروح شد. علی رغم هزینه های زیاد، مورد درمان و در نهایت مورد محاکمه قرار گفت.

 

 

رئیس دادگستری استان کرمانشاه افزود: سند حقانیت و عدالت دستگاه قضایی این است که محاکمه و رسیدگی در یک پروسه صحیح و قانونی انجام بشه و رعایت عدالت هم می طلبه با دقت و بدون تعجیل روند رسیدگی به محاکمه انجام بگیرد.

 

 

وی در ادامه عنوان نمود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به جهت مذهب، قومیت و عقیده هیچ کسی رو محاکمه نکرده و همه در برابر قانون مساوی هستند، صرف نظر از اینکه چه دینی مذهبی و چه مرامی داشته باشند.

 

 

عدالت خواه با تاکید بر اینکه هرکسی مرتکب جرمی شود مجازات در انتظارش خواهد بود عنوان نمود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هر حال جوسازی می کنند، تحریف حقایق می کنند و درصدد انحراف و تشویش اذهان عمومی هستند، اما مردم هوشیار و بصیر ایران اسلامی هیچگاه فریب این اراجیف را نمی خورند.

 

 

رئیس دادگستری استان کرمانشاه در پایان افزود: همه ی ما به خوبی واقف هستیم که قصاص یک حکم الهی و حق اولیای دم است و اگر در همین لحظه اولیای دم نخواهند حکم اجرا بشه، قصاص انجام نمی گیرد، پس آگاه باشید که دشمن خدایی نکرده در میدان ما بازی نکند و بدانید قصاص حق اولیای دم هست و ما هیج اصراری بر اجرای آن نداریم چون قصاص حقی است که اولیای دم می توانند آنرا ببخشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد