دومین گردهمایی شهرداران استان کرمانشاه در پاوه برگزار شد+تصاویر

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294890|20:10 - 1395/06/14
نسخه چاپی
دومین گردهمایی شهرداران استان کرمانشاه در پاوه برگزار شد+تصاویر
دومین گردهمایی شهرداران استان کرمانشاه با حضور امام جمعه پاوه ، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، فرماندار پاوه و شهرداران شهرستان های استان در پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در این گردهمایی که در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد با اشاره به آیه هایی از قران کریم اظهار داشت: خداوند در قران کریم 19 بار به واژه شهر اشاره داشته است و همچنین مسئله امنیت در شهرها همواره برای پیامبران نیز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است.

 

ماموستا ملا قادر قادری با اشاره به آیه هایی از قرآن کریم گفت: خداوند در قرآنلزوم امنیت را یادآور شده تا جایی که دینداری را در سایه امنیت معرفی کرده اند و پیام دعاهای حضرت ابراهیم(ع) این است که اول امنیت است بعد مبارزه با انحرافات و حاکمیت ایدئولوژی های انحرافی و تامین رزق و روزی.

 

وی با بیان اینکه تمدن ها از شهرها سرچشمه می گیرند گفت: ابن خلودن جامعه شناس 8 قرن پیش، وجود تمدن را از 4 عنصراقتصادی، نظامی و سیاسی ، اخلاق و فرهنگ و هنر معماری عنوان می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهدی رئوفی را اولین شهردار پاوه در سال 1338 بیان کرد و گفت:پس از آن در طول 57 سال ، ما 26 شهردار و سرپرست شهرداری داشته ایم ولی وضعیت جغرافیایی و بافت شهری ما به نوعی است زحمات این 26 شهردار کمتر مشهود استو هزینه های اجرایی و عمرانی شهرستان ما نسبت به دیگر شهرها بالا است و تمام اعتبارات تخصیص داده شده به طرح ها در پاوه صرف تسطیح خواهد شد.

 

ماموستا قادریدر ادامه به شهرداران مدعو عرض کردند که سعی کنید در شهرهایی که تشریف دارید کار و فعالیت جدی انجام دهید زیرا کارهای شهرداران در معرفی چهره شهرها به مهمانان و توریست ها مهم و اساسی است.

 

وی تصریح کرد:شهرستان ما با همدان یک روز فرمانداری شده اند، همدان فرمانداری کل و پاوه فرمانداری شده است . معهذا نیاز به توجه و بودجه بیشتری داریم.

 

ماموستا قادری در پایان خطا به نیک کردار گفت:خدمت در اورامانات 3 بعدی است 1- بعد ملی و وظیفه کاری به عنوان یک ایرانی 2- بعد اهل سنت منطقه، تا به دیگران گفته شود که خدمت جمهوری اسلامی به اهل سنت بدون تبعیض است 3- بعد خدمت به ملت کورد و آن پیامی دارد که جمهوری اسلامی به ملت شریف کورد دلسوزانه دارد خدمت می کند.

 

در ادامهفرماندار شهرستان پاوهنیز ضمن خیر مقدم به مهمانان در جلسه اظهار کرد: برگزاری این گردهمایی برای تبادل تجارب شهرداران است که با بهره گیری از دانسته های آنها به روشهای خوب در شهرداری خواهیم رسید.

 

پرویز ایده پور شهر پاوه را شهری متفاوت عنوان کرد و گفت: پاوه شهر یادگار و و ماندگار دیرینیان، با بافت ارزشی و تاریخی آن، و شهر اوج مشارکت که مردمان آن از زمان انقلاب تا به امروز همواره همراه نظام بوده اند، است.

 

وی با اشاره به سخنانی از خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ایشان گفته اند: انتظار این است که در ساخت و سازهای شهری، عوازضی از مردم دریافت نگردد و نگذاریم تخلفات هنر معماری ما را زیر سوال ببرد.

 

وی با بیان اینکه امروز سختی ها و مشکلات، ابتکارات شهرداران را پنهان کرده است ادامه داد: از طرفی قانون گریزی شهروندان ما و از طرفی مدارای مجموعه شهرداران ما و قانون مداری، قانون پذیری را به حاشیه برده است.

 

وی گفت: باید بین قانون گریزی و قانون پذیری پلی ایجاد گردد تا بتوانیم شهرمان را با مشارکت ساخته که باید نقطه شروع فرهنگی آن تا ساختن ساختمان در شهرها زنده گردد.

 

ایده پور با بیان اینکه در حوزه حفاظت از محیط زیست انقلاب دانایی در شهرستان پاوه رخ داده است گفت: آتش سوزی های مراتع شهرستان، جز با مشارکت و همکاری مردم امکان پذیر نبود و دولت به تنهایی نمی توانست به این امر اقدام کند.

 

وی تصریح کرد: 115 سال قبل قانون شهرداری نوشته شده است و هنوز ما هر روز با قانون و شهروند و ساخت و ساز مشکل داریم.

 

وی افزود: شهر پاوه به لطف عزیزان شورا و شهردار از انضباط مالی خاصی برخورداریم اما تنگناها دیری نپایید که این انضباط مالی را از ما خواهد گرفت که باید راهکاری ارائه گردد تا در این تنگناها هم انضباط مالی رعایت و هم اصل شهروندی و هم اصل شهرداری رعایت شود.

 

وی گفت: ساخت و ساز های شهری ما در حالی که ضعیف می باشند ، اما در مقابل ساخت وساز های روستایی ما 50 درصد و با احتساب تخلفات در حریم تاسیساتی 100 درصد بیشتر از شهری است.

 

در ادامه معاون عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار کرد: شهردار، مردمی تریم مسئول در نظام است که وظیفه بسیار خطیری را به جهت انکه بیشتر از همه با مردم سروکار داشته و مردمی ترین مسئول است، بر عهده دارد.

 

مهندس نیک کردار با بیان اینکه اصل اداره بار شهر بر دوش مردم است افزود: اعتماد سازی در بین مردم، اولویت اصلی شهرداران در پیش بردن اهداف شهرداری با مشارکت های مردمی است.

 

وی گفت: ما باید انضباط تشکیلاتی را برقرار و ساختار آنرا هر چه سریعتر سامان دهیم و با تشکیل و مصوب چارت سازمانی جدید ان شاالله به انضباط برسیم.

 

نیک کردار در پایان شهر خوب را دارای صفات سالم ، امن، سبز، روان، با فرهنگ، زیبا، مرفه و ایمن عنوان کرد و گفت: ما این موارد را به عنوان شعار در سرلوحه کار خود اعلام می داریم.

 

در ادامه رویس شورای اسلامی شهر پاوه نیز طی سخنانی اظهار داشت: امیدوارم برگزاری این گردهمایی ره آوردی ویژه و نیک را برای شهرستان پاوه به دنبال داشته باشد.

 

شیرزاد صفری خطاب به معاون عمرانی استاندار افزود: امیدوارم حضور شما در این شهرستان و بازدید از نیازمندیهای شهر،افق جدیدی در نحوه تخصیص اعتبارات در این منطقه سردسیری و با بعد مسافت نسبت به مرکز استان بگشایید.

 

وی گفت: از شما دعوت خواهیم کرد که از محلات محروم پاوه و مسائل و مشکلات موجود بازدید میدانی به عمل آورید.

 

در ادامه شهردار پاوه نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: شهر پاوه در 46 درجه و 21 دقیقه طول جغرافیایی و در 35 درجه و 3 دقیقه عرض جغرافیایی قرار دارد که با جمعیت 28 هزارو 902 نفر و مساحت 226 هکتاری ان از شهرستان های مرزی است.

 

علی محمد میری در ادامه به ارائه گزارش عملکردی از شهرداری پاوه از منابع درامدی و هزینه ها و خدمات ارائه شده در شهرستان پرداخت.

 

گفتنی است قرار بود که استاندار کرمانشاه نیز در این گردهمایی حضور یابد که مهندس نیک کردار معاون عمرانی خود را به این شهرستان فرستاد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد