همایش ترویج زایمان طبیعی در شهرستان پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295063|01:10 - 1395/07/17
نسخه چاپی
همایش ترویج زایمان طبیعی در شهرستان پاوه برگزار شد
همایش ترویج زایمان طبیعی توسط واحد سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، همایش ترویج زایمان طبیعی توسط واحد سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

این همایش که با هدف ترویج و فرهنگ سازی زایمان طبیعی برگزار گردید پیرامون انتخاب صحیح شیوه زایمان مادران و همچنین مزایا و معایب زایمان طبیعی و سزارین گفتگو شد.

 

جناب آقای هوشیار بهشتی زاده مسئول طرح و گسترش شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه طی مقدمه ای ضمن خیر مقدم به حضار ومادران باردار شرکت کننده درهمایش به وضعیت سزارین در شهرستان اشاره کرد.

 

در ادامه خانم امجدی کارشناس مسئول برنامه مادران شبکه بهداشت و درمان به وضعیت آمار جهانی سزارین وجایگاه ایران و شهرستان پاوه در این زمینه پرداخت وسپس به علل وعوامل دخیل در افزایش آمار سزارین شهرستان پاوه اشاره کرد که یکی ازمهم ترین عوامل را عدم آگاهی وخود باوری مادران دانست و گفت: تاسیس وتجهیز کلاس های آمادگی برای زایمان در سطح شهرستان  (پاوه، نودشه، باینگان) نیز راهی مهم در ایجاد آگاهی بیشتر وتوانمند سازی مادران بارداراست.

 

 در بخش دیگری از همایش دکتر کاظمیان متخصص زنان به مزایای زایمان طبیعی وعوارض سزارین برای مادر و نوزاد پرداخت.

 

در انتهای همایش به 3 تن ازمادران باردار که در آزمون سنجش آگاهی شرکت کرده بودند به قید قرعه وهمچنین2 تن از مادرانی که به طور  کامل در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کرده بودند وپس از دوران  بارداری زایمان طبیعی داشتند جوایزی اهدا شد .

 

در پایان همایش از  کارشناسان مامایی فعال در زمینه کلاس های آمادگی برای زایمان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد