علمای شاخص اهل سنت کرمانشاه خواستار شدند:

برخورد قانونی و قاطع با مسببان هتاکی به دین و اخلاق/ تدبیری نشود رفتن به دانشگاه را منع می کنیم/ تقدیر از موضع قاطع آیت الله علما

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295455|13:14 - 1395/09/29
نسخه چاپی
برخورد قانونی و قاطع با مسببان هتاکی به دین و اخلاق/ تدبیری نشود رفتن به دانشگاه را منع می کنیم/ تقدیر از موضع قاطع آیت الله علما
علمای شاخص اهل سنت استان کرمانشاه وقایع دانشگاه رازی را محکوم کردند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، پس از وقایع اخیر دانشگاه رازی کرمانشاه شخصیت های متعددی به این موضوع واکنش نشان دادند.

 

بر همین اساس علمای اهل سنت استان کرمانشاه نیز هر یک با محکوم کردن آن خواستار پیگیری سریع به موضوع شدند.

 

اتفاقات اخیر دانشگاه رازی باعث نگرانی و تاسف است/ از موضع قاطع آیت الله علما حمایت می کنیم

 

ماموستا ملا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه پس از وقایع اخیر در دانشگاه رازی کرمانشاه، بیانیه ای صادر کرد.

 

در متن این بیانیه آمده است:

 

بسمه تعالی

 

آنچه در جلسه شب شعر دانشجویی دانشگاه رازی گذشته، موجب نگرانی و تاسف اینجانب گردید.

 

انتظار ما از دانشگاهها برنامه ریزی برای توسعه علم و تربیت دینی و اجتماعی جوانان است و آنچه در نشست مذکور گذشته است با این خواسته و انتظار عوام و خواص از دانشگاه در تضاد است.

 

از مسوولان امر می خواهم تا با دقت و نظارت بر آنچه در دانشگاهها می گذرد، از ایجاد زمینه های نابهنجاری و انحراف افکار امانات مردم که به جهت انسان سازی در اختیار آنان است جلوگیری نموده و در مورد اخیر نخست آنان که به عنوان سخنران و شاعر این مطالب موهن و ساختارشکنانه را به خورد دانشجویان آینده ساز داده اند مورد پیگرد قرار داده و سپس کوتاهی مسوولان در نظارت و هماهنگی را به جد و فی الفور بررسی نمایند.

 

امید است با دقت نظر و دلسوزی مسوولان و متولیان فرهنگی و دانشگاهی اجازه چنین رویدادهایی که مروج فساد و بی بندوباریست را ندهند تا مقدسات دینی بازیچه عده ای نا آگاه و یا مغرص دین قرار نگیرد.

 

لازم است از دقت نظر و صراحت و قاطعیت حضرت آیت اله علما  در اینخصوص تقدیر نموده، حمایت خود را از موضع گیری ایشان اعلام نمایم.

 

محمد محمدي

 

امام جمعه اهل سنت كرمانشاه

 

٢٨ آذرماه ١٣٩٥

 

مسئولین برای جلوگیری از تکرار چنین رخدادهای ناپسندی، اقدامات قانونی و قاطعی انجام دهند

 

همچنین ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن وقایع اخیر دانشگاه رازی کرمانشاه، این رخداد را غیر قابل قبول دانسته و خواستار برخورد با عاملان آن شد.

 

در ادامه متن بیانیه آمده است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي، وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي، يَفْقَهُوا قَوْلِي ( طه 25-28)

 

یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند به انسان عطا فرموده زبان است و شکر این نعمت الهی، استفاده بهینه از آن است.

 

در چند روز اخیر از طریق اخبار رسانه‌ها و فضای مجازی، بخش‌هایی از جلسه شب شعر دانشجویی در دانشگاه رازی کرمانشاه منتشر گردید، که متأسفانه حاوی اهانت به مقدسات دینی، پیامبران الهی و هنجارهای اجتماعی بود و اهل دین و متدینین را در این ایام که ایام تجلیل از حضرت ختمی مرتبت(ص) و میلاد آن بزرگوار و هفته وحدت بود، عمیقاً متأثر کرد.

 

بدون تردید توهین به مقدسات و ارزش‌های دینی و اسلامی از جانب هر کسی و تحت هر عنوانی، از نظر ما مردود است و بخصوص اینکه این اهانت و بی‌حرمتی در مکان مقدسی به نام دانشگاه صورت پذیرفته که تأثر آن بیشتر و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از موضع‌گیری حکیمانه و به موقع حضرت آیت‌الله علماء، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه عزیز کرمانشاه، به نوبه خود این حرکت ناشایست را به شدت محکوم نموده و از مسئولان محترم ذیربط می‌خواهم برای جلوگیری از تکرار چنین رخدادهای ناپسندی، اقدامات قانونی و قاطعی را در این خصوص انجام دهند.

 

قادری – امام جمعه پاوه

 

95/9/28

 

از موضع قاطعانه و حکیمانه آیت الله علما حمایت می کنیم

 

همچنین ماموستا ملا عبداله غفوری امام جمعه روانسر نیز گفت: دانشگاه باید جایگاه علم، معرفت، تحقیق و پژوهش باشد نه بی تعهدی، بی تدینی و توهین به مقدسات.

 

وی افزود: از موضع قاطعانه و حکیمانه آیت الله علما حمایت می کنیم.

 

تدبیری برای این مفاسد نشود رفتن به دانشگاه را منع می کنیم

 

ملا اسامه مرادی، امام جماعت مسجد حضرت محمد مصطفی (ص) شهر کرمانشاه و از علمای اهل سنت استان در سخنانی اظهار داشت: اتفاقاتی طی روزهای اخیر در دانشگاه رازی کرمانشاه افتاده که به شدت آن  را محکوم می کنیم.

 

وی افزود: ما از مهد کودک فرزندان خودمان را برای اهتمام به وحدت و یکپارچگی آماده می کنیم اما می بینیم که گاها در دانشگاه رازی افرادی که با الفاظ رکیک و شعرهای سخیف به دنبال انحراف در جوانان ما هستند دعوت می شوند.

 

این روحانی اهل سنت ادامه داد: وقتی ما جوان و فرزند خود را به مرکز آموزشی از مهد کودک گرفته تا دانشگاه می فرستیم آن مجموعه را مرکز امن می دانیم، تا عزیزان ما را برای آینده سازی این مملکت آماده کنند.

 

وی افزود: اما اگر بدانیم قرار است این دانشگاه ها فرزندان ما را به فساد بکشانند و تدبیری برای این وضعیت اندیشیده نشود ما مجبوریم تحریم کنیم تا فرزندانمان به دانشگاه نروند.

 

مرادی ادامه داد: اگر چنین وضعیتی بخواهد ادامه پیدا کند ما رفتن به این دانشگاه ها را منع خواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد: مسئولین چرا برای مبارزه با این فسادها و بی اخلاقی ها اهتمامی ندارند؟ ما عزیزانمان را به دنبال علم و اخلاق به دانشگاه می فرستیم نه فسادی که زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

 

وی درپایان خاطر نشان کرد: ما باید برای وحدت و به شکرانه این امنیتی که جمهوری اسلامی به ارمغان آورده است حافظ ارزشهای اخلاقی و دینی باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد