نمایش کد ۹۹ برای اولین شب در پاوه به روی صحنه رفت+تصاویر

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295456|14:01 - 1395/09/29
نسخه چاپی
نمایش کد ۹۹ برای اولین شب در پاوه به روی صحنه رفت+تصاویر
نمایش “کُد نودونه” روایتی اجتماعی از هنر تئاتر برای اولین شب در سالن اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه رفت.

به گزارشهزار ماسوله، نمایش “کُد نودونه” روایتی اجتماعی از هنر تئاتر برای اولین شب در سالن اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه رفت.

 

اجرای عمومی نمایش کد۹۹ پس از نزدیک به چهار ماه تمرین مستمر، با تلاش جمعی از جوانان پاوه بر روی صحنه رفت .

 

اجرای این تئاتر کاری از گروه رودان با کارگردانی مازیاررحمان‌نژادتحصیلکرده رشته تئاتر است که به صورت انتقادی واقعیت های ملموس جامعه را در جامعه پزشکی به صورت کلی نشان می دهد.

 

این تئاتر در سه قسمت متفاوت اجرا شد که در اپیزود اول آن، کابوس ظهر پنج شنبه را که سرگردانی پدری را در دو زمان و مکان متفاوت روایت میکند و در اپیزود دوم نیز گفتگوی پدری با دختر تازه فوت شده اش را بیان می کند و در قسمت سوم نیزپزشکی نازنینرا نشان می دهدکه توانایی روبه روشدن با خودش را دارد و به دنبال فوت یک بیمار زیر دستانش باخود به مقابله می پردازد.

 

کد ۹۹ در واقع کمبودهای درمانی یک بیمارستان محروم را به صورت کلی با دیدی سازنده و منصفانه نقد و بیان می کند.

 

مازیاررحمان‌نژاددر پایان در نشست خبری با اصحاب رسانه هدف از اجرای این نمایش را بازگو نمودن یکی از اصلی ترین مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: ما با نگاهی کلی این نمایش را به روی صحنه می بریم و به نوعی این نمایش را به سسب جدی بودن آن، بیشتر از آنچه که بیننده را تحت تاثیر قرار دهد، با هدف انتقال پیام خود در این تئاتر به بیننده می پردازیم.

 

کد ۹۹ با کارگردانی:مازیار رحمان نژاد و خانم شنو کریم پور به عنوان دستیار کارگردان و با هنرنمایی هنرمندان:راشد احمدی-شاهین زبانگهر اجرای بی نظیری را رقم زد . پژمان رحیمی مسول نور و صدا ، شعیب طاهایی مسئول موسیقی متن و خانم سونا بهرامی و هیمن احمدی نیز گروه تئاتر رودان را همراهی کردند.

 

گفتنی است علاقمندان برای دیدن این نمایشنامه متفاوت می توانند با مراجعه به محل فروش بلیط ( پاوه، پاساژ رسولی، نوشت افزار بابک رحیمی و یا تماس با شماره موبایل ۰۹۱۸۹۳۳۱۸۰۴)  نسبت به تهیه بلیط این تئاتر جذاب اقدام نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد