از سوادآموزان برتر شهرستان پاوه به مناسبت هفته سوادآموزی تقدیر شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295490|21:29 - 1395/10/06
نسخه چاپی
از سوادآموزان برتر شهرستان پاوه به مناسبت هفته سوادآموزی تقدیر شد
به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی از سوادآموزان برتر و مدیران فعال در زمینه سوادآموزی شهرستان باحضور مدیر، معاون و کارشناسان مدیریت آموزش و پروش شهرستان پاوه تقدیر شد.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر آموزش و پرورش در این نشست ضمن تبریک هفته سوادآموزی و تقدیر از فعالان این عرصه گفت: ما افتخار می کنیم که مسلمان هستیم چراکه اولین دستور خداوند تبارک و تعالی به پیامبر اکرم (ص) «اقرا» و توصیه به خواندن بوده است.

 

مختار برزگرفرد با بیان اینکه خداوند اولین معلم بشر بوده است، افزود: ما در سطح جامعه معلمان زیادی داریم و معلم تنها کسی که به کلاس درس می رود نیست، بلکه هریک از افراد جامعه می توانند به عنوان معلم و آموزش دهنده عمل نموده و نقش آفرینی نمایند.

 

وی به آسیب‌های اجتماعی و رابطه آن با بی سوادی اشاره کرد و افزود: خیل عظیم آسیب‌های اجتماعی که در جامعه رخ می دهد به مسئله سواد آموزی گره خورده است، آنچنان که متأسفانه بیشترین آمار خشونت، جرم و بزهکاری و اعتیاد را بی سوادان و کم سوادان به خود اختصاص داده اند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشور فعالیت آموزش دهندگان سوادآموزی را در جهت ارتقاء این سرانه مهم توصیف نمود و در خاتمه اظهار کرد: انسان باسواد قدرت تعامل بیشتری با افراد جامعه دارد و هر اندازه مطالعه و سواد ارتقاء یابد تعامل افراد در خانواده نیز  افزایش می یابد که در نتیجه این مهم سوادآموزی می تواند خانواده ها را توانمند کرده و کیفیت زندگی را ارتقاء بخشد.

 

کاکائی کارشناس مسئول سوادآموزی نیز ضمن تبریک هفته سوادآموزی و کسب بیشترین درصد موفقیت در سطح استان با آماری بالغ بر 99 درصد سوادآموزی جامعه هدف (10 تا 49 سال)، تعداد سوادآموزان جذب شده را در سال جاری 197 نفر عنوان کرد و در ادامه خواستار حمایت و همراهی بیشتر مجموعه عوامل، مدیران مدارس و آموزش دهندگان در راستای دستیابی مطلوب به اهداف متعالی این حوزه شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد