به همت انجمن موسیقی و نمایش پاوه:

برگزاری شبی خاطره انگیز با ده نگ و شانو در پاوه+تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295665|13:07 - 1395/11/13
نسخه چاپی
برگزاری شبی خاطره انگیز با ده نگ و شانو در پاوه+تصاویر
اولین شب از جنگ هنری انجمن موسیقی و انجمن نمایش پاوه با استفاده از پتانسل های بومی ،با حضور نوازندگان و بازیگران فعال هنری در سالهای اخیر با استقبال خوب مردم در سالن اداره ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، اولین شب از جنگ هنری انجمن موسیقی و انجمن نمایش پاوه با استفاده از پتانسل های بومی ،با حضور نوازندگان و بازیگران فعال هنری در سالهای اخیر با استقبال خوب مردم در سالن اداره ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در اولین قسمت از برنامه ، گروه انجمن موسیقی با نوازندگی آقایان پوریافتاحی (پیانو..کیبورد)،زانیار موسی زاده (دیوان ...تار)،شعیب طاهایی(گیتار)و با صدای ابراهیم احمدی و پوریا محمدی بر روی سن رفت.

 

پس از آن گروه تئاتر شانو انجمن نمایش پاوه، نمایشنامه ای طنز به نویسندگی و کارگردانی آقای معتصم شافعی با بازیگری آقایانآوات ازنب،راشد احمدی،شاهین زبانگهر و اردشیر منوچهریاجرا و شبی به یادماندنی را برای حاضرین رقم زدند.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی پاوه در این مراسم هم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و فرارسیدن بهار 39 مین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دنیای امروز نیاز است همه ما آگاهانه و هوشیارانه در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن مقابله کنیم و در مقابل تخریب رسانه های بیگانه ایستادگی کنیم.

 

دکتر هدایت محمودی افزود: امروز با روی کار آمدن ترامپ، فاجعه ای برای دنیای اسلام به وجود آمده است که آمدن وی به عنوان رهبر ناسیونالیست جاهلی نوید خبرهایی خراب را خواهد داد و مطمئنا برنامه هایی ضد ایرانی را برای این مملکت دارند که ان شاالله در مقابله با تهاجامات آنها هوشیارانه عمل کنیم.

 

نمایشنامه«موشاعیره»که به زبان هورامی به روی صحنه می رود،با درون مایه طنز سعی دارد به موضوعات و مشکلات روزمره جامعه در قالب شعر و نظم بپردازد. همچنین با شخصیت پردازی کاراکترها و دیالوگ های طنز سعی دارد تا در این میان به زندگی مفرح و پر از شوخی چند نفر از فعالین فرهنگی دنیای کلاسیک و مدرن و سنتی،در قالب مشاعره و شعرهای طنز را به اجراء بگذارد.

 

در بطن این طنز زیبا شکاف در بین جامعه ادبی شهرستان پاوه را می توان حس کرد در جایی که دو شاعر تحمل کنار هم بودن را ندارند و در صدد حذف یکدیگر با ادبیات خاص هستند و نبود رقابت و گفتمان سالم را در جامعه ادبی شهرستان به نوعی به تصویر می کشند.

 

استفاده از الفاظی نامناسب در بخشهایی از این نمایش از جمله نکات ضعف این طنز بود که امید است در شبهای دیگر به تعدیل آن پرداخته شود.

 

گفتنی است این برنامه در چهار شب متوالی از تاریخ۱۲ لغایت ۱۵ بهمن ماهراس ساعت۲۰در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه می رود.علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند بهنوشت افزار بابک رحیمی واقع در پاساژ رسولیمراجعه نموده و یا با شماره۰۹۱۸۹۳۳۱۸۰۴تماس بگیرند.

 

در ابتدای این برنامه در حرکتی ارزشی و انسان دوستانه حاضرین در سالن به احترام درگذشتگان کوله بر حادثه سردشت یک دقیقه به پا ایستادند و ادای احترام کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد