نماینده پاوه و اورامانات در نشستی با مردم شهرستان پاوه،

اعتبارات لازم برای تعریض و اصلاح جاده از بیاشوش تا پاوه آماده پرداخت است/یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از شرکت غار قوری قلعه گم شده است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295924|10:46 - 1396/01/05
نسخه چاپی
اعتبارات لازم برای تعریض و اصلاح جاده از بیاشوش تا پاوه آماده پرداخت است/یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از شرکت غار قوری قلعه گم شده است
نادری در ارتباط با جاده ها و زیرساخت های شهرستان گفت: 36 میلیارد بودجه دریافت کرده ایم برای اصلاح جاده ها و 45 میلیارد تومان از بیاشوش تا پاوه بودجه آماده پرداخت است. آمار کشته های 5 روز گذشته به اندازه شهدای هشت سال دفاع مقدس کشور است! این آمار برای مرگ و میر جاده ای کشور فاجعه است.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی روز جمعه 4 فروردین ماه 1396 پس از حضور در نماز جمعه شهرستان پاوه طی نشستی مردمی در منزل یکی از اعضای شورای مشورتی حضور پیدا کرد و جلسه پرسش و پاسخی با مردم شهرستان پاوه برگزار نمود.

 

وی در ابتدای این جلسه در خصوص طرح سوال یکی از شهروندان در ارتباط با مطالبات فرهنگیان بازنشسته گفت: مطالبات مناطق جنگی بازنشستگان فرهنگی و رتبه بندی و افزایش حقوق برای فرهنگیان بخصوص طرح مهرآفرین را بصورت سوال و تذکر پیگیری کرده ام. در این ارتباط ما هشت نماینده در مجمع نمایندگان استان یکدست و هماهنگ بخاطر مطالبات مردم متحد هستیم  و ان شاءالله مطالبات را پیگیری می کنیم.

 

نادری در ادامه جلسه از فعالیت ها و زمان سخنرانی هایش در مجلس شورای اسلامی اینچنین گفت:هر نماینده ای در مجلس و در طول سال تنها 7 دقیقه وقت دارد صحبت کند، یعنی در چهار سال 28 دقیقه فرصت صحبت کردن دارد اما تا کنون 30 دقیقه در مجلس شورای اسلامی وقت خریداری کرده ام و در خصوص مشکلات منطقه و مطالبات مردم صحبت کرده ام. در خصوص تذکر به وزراء مسئولین و رییس جمهور بارها و بارها مطالبات را گنجانده ام و معتقد هستم هرکس مطالبات و حل مشکلات مردم را حزبی و سیاسی جلوه دهد، خائن است. 

 

وی ادامه داد: برخی به تفکراتم انگ حزب گرایی می زنند، اما به واقع اینگونه نیست و تنها هدف من حل مشکلات مردم است، بخصوص مسائل عام المنفعه ای مانند زیرساخت ها و جاده های اورامانات.

 

نادری در ارتباط با جاده ها و زیرساخت های شهرستان گفت: 36 میلیارد بودجه دریافت کرده ایم برای اصلاح جاده ها و  45 میلیارد تومان از بیاشوش تا پاوه بودجه آماده پرداخت است. آمار کشته های 5 روز گذشته به اندازه شهدای هشت سال دفاع مقدس کشور است! این آمار برای مرگ و میر جاده ای کشور فاجعه است.

 

در ادامه جلسه شهاب نادری در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در ارتباط با حق آبه سد سیروان گفت: در 16 دی مجموعه ای از مدیران ارشد وزارت نیرو را به شهرستان پاوه آوردم. 30 میلیارد بودجه را برای آب هانی کوان اختصاص دادند و برای مبحث حق آبه سد سیروان هم پیگیر بوده و هستم. در واقع به همین دلیل سوال استیضاح خودم را تا کنون از وزیر نیرو پس نگرفته ام که به نتایج مطلوبی در این زمینه برسیم.

 

وی در ادامه توضیح داد:به مسئولین هم بارها عرض کرده ام باید برای حل مشکلات شهرستان با من همراهی کنند، زیرا به تنهایی از عهده حل تمام مشکلات شهرستان برنمی آیم.اگر بنده در تذکرات و طرح سوالهایم بارها با وزراء و ریاست جمهوری مشکلات را مطرح می کنم، تنها هدفم حل آنهاست.به خاطر مردم این کار را انجام داده و خواهم داد.

 

وی خاطر نشان کرد: قدمت و فرهنگ و تیزهوشی، علم و سواد و ... مردم منطقه زبانزد خاص و عام است و سرآمد هستیم بسیاری از مسئولین که در راس نظام خدمت می کنند، به این قضیه اشراف دارند.

 

نادری در ادامه جلسه به مشکلات شهرستان اشاره کرد و گفت: آمار پاوه در اعتیاد و بزهکاری و طلاق رتبه های اول را دارد. متاسفانه آمار خودکشی جوانان استان چندین برابر شاخص کشوری است که به بیکاری جوانان ارتباط مستقیم دارد.یکی از راه حل ها شاید مرز باشد که با مدیرکل امور مرزها در خصوص بازگشایی مرز صحبت کرده ایم اما متاسفانه استانداری آن را انجام نمی دهد. همچنین متاسفانه سرمایه داران شهر دراینجا سرمایه گذاری نمی کنند. در 15 خرداد دو سرمایه گذار به استان کردستان و کرمانشاه آورده ایم. در استان کردستان کارخانه و طرح آن سرمایه گذار در 22 بهمن 95 افتتاح شد اما هنوز هم سرمایه گذار استان ما در پیچ و خم بروکراسی اداری مانده است. باید مردم و دولت دست به دست یکدیگر برای توسعه و پیشرفت شهرستان هم قدم شوند.

 

شهاب نادری در خصوص مشکلات بخش منابع طبیعی گفت:به آقای غالبی هم این موضوع را عرض کردم که تا جایی برایشان امکان دارد و تخریب محیط زیست صورت نمی گیرد؛ زمین های این ارگان را به مردم واگذار کنند. طرح های طوبی هم طرح خوبی برای این قراردادها و واگذاری هاست.

 

نادری در خصوص تخریب برخی افراد در فضاهای مجازی گفت: متاسفانه برخی از دوستان به دلایلی به اسم انتقاد تنها فضاها را متشنج می کنند. بطور مثال بنده دبیر فراکسیون اهل سنت هستم، قبل از امضای نهایی ام، رسانه ها متن نامه را انتشار دادند، بسیار عکس العمل دوستان در فضای مجازی تندو غیر منتظره بود، درحالیکه اگر به اموراشراف داشته باشند باید اطلاع داشته باشند که دبیر فراکسیون نامه را تحویل هیات رییسه مجلس می دهد و من باید بعنوان آخرین نفر این نامه را امضاء می کردم.

 

نادری در پایان به مبحث گردشگری پرداخت و گفت: در سفر ریاست جمهوری آقای روحانی گفتند که کرمانشاه قطب گردشگری است. اورامانات را باید به عنوان گردشگری معرفی کرد و اینگونه است. با خانم احمدی پور؛ رییس سازمان میراث فرهنگی؛صنایع دستی و گردشگری کل کشور هم در این خصوص صحبت کرده ام. اکنون بوم گردی و گردشگری حرف اول را می زند.یک گردشگر به مکانی می رود که حداکثر امکانات و حداقل هزینه از مکانی بازدید کنند که امنیت داشته باشند و سفری به یاد ماندنی داشته باشند.در 22 اردیبهشت 23 نفر از اعضای فراکسیون گردشگری را به اورامانات خواهم آورد. دهکده گردشگری شهدای اورامان را در جوانرود راه اندازی کرده ام. گردشگری با شعار تحقق پیدا نمی کند. از شهرهای دیگر از من دعوت می کنند که در جلسه آنها شرکت کنم.

 

یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از شرکت غار قوری قلعه گم شده است. مگر گردشگری اینگونه است؟ من در افتتاح نمایشگاه هه‎نار که به همت جوانان این شهر برگزار شده بود؛ نیز این مباحث را مطرح کردم. واقعا گردشگری به شعار نیست.

 

در ادامه چند نفر نيز به ايراد سخناني پرداختند كه از جمله سعدي فتاحي مدير اموزش و پرورش سابق پاوه با بيان اينكه مردم از مسئولين و نمايندگان تا اين دوره دوري خواهند گرفت اظهار كرد: بحث سد داريان پاوه هيچ فايده اي براي اين شهرستان را ندارد، چرا كه حق استفاده از زمين هاي پايين دست سد داريان را جهت باغداري ندارند.


تهیه گزارش: یاور اسکات
تنظیم گزارش: کوثر فخری

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد