امام جمعه پاوه: مدیران باید دارای سه ویژگی "متدین بودن"، "انقلابی بودن" ، "داشتن کارایی و مدیریت" باشند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295934|22:49 - 1396/01/07
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: مدیران باید دارای سه ویژگی "متدین بودن"، "انقلابی بودن" ، "داشتن کارایی و مدیریت" باشند
امام جمعه پاوه در دیدار نوروزی رئیس و کارکنان آموزش و پرورش منطقه باینگان:مدیران ایران اسلامی باید دارای سه ویژگی "متدین بودن"، "انقلابی بودن" ، "داشتن کارایی و مدیریت" باشند.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در دیدار نوروزی رئیس و کارکنان آموزش و پرورش منطقه باینگان:مدیران ایران اسلامی باید دارای سه ویژگی "متدین بودن"، "انقلابی بودن" ، "داشتن کارایی و مدیریت" باشند.


در این دیدار حاج  ماموستا ملا قادر قادری  با تبریک سال جدید  وبه شکرانه بارش نزولات جوی با استناد به آیات قرآن گفت:  باران در قرآن  کریم ، با رحمت مترادف  آمده است  ورحمت نعمت است  وآدمی باید شاکرنعمت خداوند باشد.

 

ماموستا ملا قادر قادری گفت: هرتغییری که در هر برهه از زمان اتفاق می افتد حاوی یک پیام است.

 

 وی گفت: خداوند درخصوص تغییرات  سال به پیامبر اسلام (ص)می فرمایند این تغییرات ساده نیست .اگر این تغییرات را قبول دارید و باران سبب احیای طبیعت می گردد و مردگان هم زنده خواهند شد به سبب  آن است که از سوی من الهام می گردد چرا که مهمترین پیام قران نسبت به تغییر سال ،حشر وزنده شدن است .

 

ایشان  در ادامه هم  اشاراتی به سروده های شاعران  ایرانی،عرب و ممالک اسلامی در وصف فصل بهار وطبیعت  داشتند.


امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ غنای اورامانات  با مستندات تاریخی و کتابهای موجود گفت:  به نقل از کتاب عملیات قوری قلعه که در سال ۱۳۱۰توسط حاج علی رزم آرا نگاشته شده است ،  نگارنده عنوان نموده است که من در بین اقوام ایرانی بسیار گشته ام و دوخصلت ویژه در بین اقوام اورامانات هست که ان را از بقیه متمایز میسازد "  تدین ودین داری " و "بهداشت  ".

 

وی با اشاره به این دو خصیصه مهم ، تبلیغات را در این زمینه بسیار ضغیف دانستند که نیاز به همفکری بیشتری دراین زمینه را خواستار گردیدند.

 

امام جمعه پاوه هم چنین با اشاره به این که امروز دوفکرتندرویی ملی گرایی  ومذهبی گرایی در منطقه وجود دارد اشاره داشتند که این افکار باید  توسط روحانیون وفرهنگیان تعدیل گردد.

 

وی دراین زمینه با اشاره به مقدمه کتاب  خدمات متقابل ایران واسلام شهید مطهری که ملی گرایی را دارای دو قسمت ملی گرایی  ممدوح وملی گرایی  مذموم بیان می کند اظهار داشتند:  دفاع از قوم وعشیره درکلام پیامبران ممدوح است وافراط مذموم  است .

 

ماموستا قادری دربخش دیگری از بیانات خود  خطاب به  مسئولین ودست اندرکاران ، انتقال تجربیات را به نسل های بعد که نیاز به اموزش دارند در اولویت خواند و گفت: دهه اول ودوم انقلاب جنک ودرگیری ودهه سوم مباحث سیاسی و دهه  چهارم نیاز به توجیهات لازم را دارند اکنون ما که در دهه چهارم انقلاب قرار داریم جوانان این دهه اکثر برنامه های خودرا از شبکه های مجازی  دریافت میکنند، که این نوعی احساس خطر است که وظیفه ماست که با توجیهات محلی،ملی،مذهبی جوانان را ارشاد وراهنمایی نماییم چرا که معتقدیم دیگران کاشتند وما خوردیم ماهم بکاریم  دیگران بخورند که این یک اصل است.

 

وی هم چنین با اشاره به اینکه نسل چهارم نسلی است که خوب تربیت نشده است وبقای فکری آنان درحذف دیگران است گفت: بنابه فرموده قران کریم پیامبر اسلام می فرمایند که مهاجرین حتی در مجالس باید مقدم بر انصار باشند و همچنین کسانی که درجنگ بدر جهاد کردند، مقدم بر بقیه اصحاب هستند .

 

امام جمعه پاوه با توصیه به فرهنگیان و جوانان  با توجه  به غنای فرهنگی منطقه  خاطر نشان کرد: فرهنگیان و جوانان باید دست به  قلم شده  ونویسندگی را پیشه سازند که برای اینده ضرورت دارد وشخصا به کتابت اعتقاد راسخ دارم که ما ازدیگران بسیار عقب افتاده ایم  که البته ما زمینه وامکانات پیشرفت راداریم .

 

در این دیدار حبيب اله مستوفي  رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان نیز با تبريك سال جديد از همكاري وحضور امام جمعه محترم به مناسبت هاي مختلف در آموزش و پرورش باينگان در طول سال گذشته قدرداني نمود و با توجه به مقدمه بيان شده  از سوي ايشان دو مورد"  آگاهي به زمان وعصر جديد " و "  تبيين صحيح آموزه هاي ديني واعتقادي" را براي نسل جديد در دهه چهارم انقلاب مهم دانستند واظهار داشتند كه جنابعالي سال ها است در اين مسير اشتغال داريد و توفيق ويا مشكلات موجود در اين مسير را مي شناسيد.

 

مستوفي اظهار داشت اگر زماني قريب ٨٠٠ سال پيش سعدي جوانان را داراي نيرو وپيران را صاحب انديشه وراي مي دانست و مي سرود.

 

در آرند بنياد رويين زپاي                  جوانان به نيرو وپيران به راي

مترس از جوانان شمشير زن                  حذر كن ز پيران بسيار فن

امروزه وبا توجه به عصر ارتباطات ويژه و دنياي مجازي جوانان هم صاحب نيروي پيشين وهم صاحب و إگاه به فن وداراي راي ونظر هستند و اين مهم  شايسته تدابير مهم تر است

 

رئیس اداره آموزش پرورش منطقه باینگان در بخش ديگري از صحبت هاي خود گفت به گفته يكي از بزرگان جامعه امروز ما دچار حجاب معاصرت شده است بدين معني كه كوشش ها وراه حل هاي بزرگان روحاني وفرهنگي حاضر وهم عصر خويش را كم اهميت جلوه مي دهيم  در حالي كه در مورد كساني كه خودشان الان نيستند اين گونه نيستيم گويي باهم بودن و هم عصربودن پرده اي روي تلاش ها ي اين بزرگواران مي كشد.

 

مستوفي در پايان از توصيه امام جمعه محترم به نگارش  ونمود قابليت هاي بالقوه فرهنگي تشكر نمودند ونوشتن را تنها راه ادامه حيات فرهنگي دانستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد