استاندار كرمانشاه در پاوه؛

دست ما برای توسعه کشاورزی پاوه بسته است/برای توسعه تجارت منطقه و توسعه مرز و بازارچه اهتمام داریم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295973|13:28 - 1396/01/17
نسخه چاپی
دست ما برای توسعه کشاورزی پاوه بسته است/برای توسعه تجارت منطقه و توسعه مرز و بازارچه اهتمام داریم
استاندار ادامه گفت: با این تفاسیر برای توسعه تجارت منطقه و توسعه مرز و بازارچه اهتمام داریم. بخش مسافری و تردد هم در حالی که تجارت رونق دارد در حال پیگیریست.

به گزارشهزار ماسوله، استاندار کرمانشاه در مسجد جامع شهرستان پاوه و پیش از سخنرانی وزیر کشور گفت: شهرستان پاوه، منطقه اورامانات و استان کرمانشاه در جریان دفاع مقدس و حوادث مختلف پس از انقلاب همراهی خود را با نظام به اقبات رساندند.

 

رازانی گفت: تعداد شهدای استان کرمانشاه در مقایسه با شهدای کشور سند همین همراهی هست. تعداد شهیدان کشور در همه حوادث چیزی حدود ۲۰۰ هزار شهید است که درواقع به ازای هر ۴۰۰ نفر جمعیت ما یک شهید داریم.

 

وی ادامه داد: اما در استان کرمانشاه با جمعیت ۲ میلیون نفری به ازای هر ۲۰۰ نفر یک شهید (۱۰ هزار شهید) داریم و شهرستان پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت و تقدیم ۶۲۰ شهید به ازای هر صد نفر جمعیت یک شهید تقدیم کرده که چهار برابر میانگین کشور است.

 

استاندار کرمانشاه گفت: این یعنی شهرستان پاوه ۴ برابر کشور در ایستادگی ها برای حفظ انقلاب سهیم بوده و نقش روحانیون اهل سنت و مخصوصا امام جمعه شهرستان پاوه انکار نا پذیر است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه توجه ویژه ای به پاوه داشتند و همین امروز پروژه های بزرگی در منطقه اورامانات مثل طرح گرمسیری در این منطقه در دست انجام است.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به پروژه قطار کرمانشاه گفت: این طرح کلید توسعه شهرستان پاوه هم هست. در خود پاوه هم تا آنجا که اقلیم منطقه اجازه داده کارهای بزرگی انجام شده است.

 

رازانی گفت: بیمارستان پاوه در دست افتتاح است، برای آبرسانی پاوه کارهای بزرگی شده، گازرسانی به نوسود و نودشه با هزینه ای دو برابر سرانه معمول انجام شده است و از این اقدامات فراوان در دست اجراست.

 

وی ادامه داد: کل شهرستان پاوه ۸۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۶۰ درصد از این منطقه جنگل است و ۳۴ درصد مرتع است. ما تنها ۴ هزار هکتار باغ و تنها ۱۰۰۰ هکتار کشاورزی آبی و دیم داریم. بنا براین در خصوص کشاورزی اینجا دست ما بسته است.

 

استاندار ادامه داد: با این تفاسیر برای توسعه تجارت منطقه و توسعه مرز و بازارچه اهتمام داریم. بخش مسافری و تردد هم در حالی که تجارت رونق دارد در حال پیگیریست.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به طرح منطقه ویژه تجاری اورامانات گفت: این طرح در سفر رییس جمهور تصویب شده و در بیاشوش اجرا خواهد شد. در مجموع برای توسعه پاوه می دانیم که چکار کنیم

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد