امام جمعه پاوه؛

توقع ما از مسئولان بیشتر است/ خواست مردم ما، بازگشايي مرز شوشمي است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295975|17:15 - 1396/01/17
نسخه چاپی
توقع ما از مسئولان بیشتر است/ خواست مردم ما، بازگشايي مرز شوشمي است
امام جمعه پاوه گفت: به نمایندگی مردم اهل سنت پاوه ، خواست ما آزاد کردن مرز چمدانی شوشمي برای این مردم است.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملاقادر قادری امروز پنج شنبه در مراسمی که با حضور وزیر کشور در مسجد جامع پاوه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به وزیر کشور گفت: استان کرمانشاه، به خصوص مرزداران اورامانات با جمعیتی حدود 240 هزار نفر در 180 کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق زندگی می کنند.

 

وی افزود: این مردم  از ابتدای شروع نهضت اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی صادقانه همراه نظام، پیرو رهبری و حافظ انقلاب اسلامی بوده و هستند.

 

 امام جمعه پاوه ادامه داد: این مردم در 38 سال گذشته صادقانه ایستاده اند و زکات این ایستادگی 3 هزار و 200 نفر شهید و جانباز و آزاده است.

 

وی تاکید کرد: این سند بزرگی در صداقت،  استقامت و حمایت این مردم از نظام اسلامی است.

 

ماموستا قادري اشاره ای به تشکیل گروهک تکفیری داعش داشت و خطاب به وزیر کشور گفت: به مدت ۳ سال گذشته از تاریخ تولد نامیمون گروه داعش که آفتی برای اسلام و مسلمین هستند روحانیت منطقه، فرهنگین عزیز و مسئولین محترم ۴ شهرستان اورامانات و سایر اقشار شهرستان ها با بصیرت با این گروه قرن ۲۱ مخالفت کرده و هم اکنون که شما به این منطقه تشریف آورده اید منطقه ما دارای امنیت عالی است.

 

وی از نیروهای نظامی، انتظامی و محراب داران این مناطق که هر جمعه در نماز جمعه مردم را با نظام آشتی دادند و مردم را نسبت به این جریانات هشیار کردند، تقدیر کرد.

 

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: مردم ما نسبت به انقلاب اسلامی، در حد توان و وسع خود انجام وظیفه کردند و بنیانگذار جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و سایر مسئولین نظام نسبت به دیار اورامانات به خصوص پاوه لطف داشته اند.

 

وی افزود: هم چنین دولت ها نیز در ۳۸ سال پس از انقلاب و یکی پس از دیگری در حد توان در خدمت رسانی به این منطقه دریغ نداشته اند.

 

ماموستا قادری ادامه داد: اما شهرستان های اورامانات و جوانان دیارمان و  بازاریان شهرستان های ما به خصوص شهرستان مرزی پاوه مشکلات عدیده ای دارند.

 

وی تصریح کرد: ما در شهرستان پاوه زمین کشاورزی نداریم، باغ های ما جوابگوی زندگی مردم نیستند و دامداری به حد اقناع بوده و از ثروت خبری نیست و مردم مرزدار اهل سنت از مسئولان خود توقع و انتظار بیشتری دارند.

 

امام جمعه شهرستان پاوه، ضمن خوشامدگویی مجدد به وزیر کشور خطاب به وی گفت: بنده به نمایندگی مردم اهل سنت پاوه با توجه به مسئولیت جنابعالی، شناخت ما از شما و توانایی شما، خواست ما آزاد کردن مرز چمدانی برای این مردم است.

 

وی افزود: چون جاده های ما امکانات عبور وسائل نقلیه را ندارد، و کارشناسان تنها راه منطقه را این دیدند  که هم به نفع نظام و دیار اورامانت بوده و آن این است کهمرز شوشمی آزاد باشدو روزانه از این طرف به آن طرف ۲۰۰ ماشینی رفت و آمد داشته باشد.

 

ماموستا قادری ادامه داد: این موضوع می تواند به نفع رونق اقتصادی باشد. به خصوص که امسال سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید است که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و این کار می تواند به شهرستان های منطقه رونق ببخشد.

 

وی از وزیر کشور خواست به داد مردم این منطقه برسد و شهرستان های اورامانات را از حصار و بن بست نجات دهد.

 

امام جمعه شهرستان پاوه خاطرنشان کرد: درخواست ۳۰ ساله ما از مسئولین همین بوده است و امیدواریم در آینده شاهد تحقق این امر باشیم.

 

با تشكر از آقاي كيهان محمدي در تهيه تصاوير و گزارش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد