از كارگران نمونه شهرستان پاوه تجليل به عمل آمد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296058|23:05 - 1396/02/10
نسخه چاپی
از كارگران نمونه شهرستان پاوه تجليل به عمل آمد
در مراسمي از كارگران نمونه شهرستان پاوه تجليل به عمل آمد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در مراسم تجليل از كارگران سطح شهرستان پاوه كه در سالن ارشاد اسلامي پاوه برگزار شد ضمن تبريك روز پاسدار و جانباز اظهار كرد: اندك بودن افراد حاضر در اين جلسه، شايد به اين خاطر باشد، كه حتي مسئولين نيز ، متوجه اهميت اقتصاد مقاومتي نباشند.

 

پرويز ايده پور افزود: اگر ما توجهي را نسبت به اقتصاد مقاومتي داشته باشيم، برگزاري اين جلسه را بايد به عنوان مهمترين جلسه سال عنوان كنيم و تكرار ان نيز از جانب رهبر معظم انقلاب بر اهميت آن اشاره دارد.

 

وي گفت: اقتصاد مقاومتي در فضاي علمي و رقابتي جهان تحت عنوان ريزلاين ، يك موضوع علمي خاص است و تنها مختص به كشور ايران نيست، و در اكثر كشورهاي اول دنيا ، اين اقتصاد مقاومتي را اجرا كرده اند.

 

وي ادامه داد: مهمترين كليد واژه اقتصاد مقاومتي در بين مردم، كارگر و كارفرما است و در اقتصاد مقاومتي كار و تلاش و نتيجه گيري و بازخورد آن مورد توجه قرار مي گيرد.

 

وي با اشاره به تلاش يك نفر ژاپني در اختراع وسايل صنعتي در گذشته گفت: نقش اقتصاد مقاومتي در بدنه كشوري همچون ژاپن، از يك نفر به عنوان اختراع ماشين هاي هوندا، حمايت لازم صورت مي گيرد، تا امروز در سطح جهان، به عنوان كارخانه هاي مهم دنيا از آن ياد كنند.

 

ايده پور گفت: اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال فلسفه بسيار مهم و گران بهايي است كه بايد در عرصه عمل به عنوان تئوريهاي علمي و آئين هاي اجرايي تلفيق شوند تا بتوانيم موفق شويم و در غير اين صورت راه به جايي نخواهيم برد.

 

وي با اشاره به افتتاح و بهره برداري پروژه آبرساني آب سد هيرويي به دشت هاي سرپل ذهاب گفت: تونل 49 كيلومتري انتقال آب ، به عنوان بزرگترين تونل انتقال آب ایران در استان کرمانشاه و در دولت تدبير و اميد با هزينه 1400 ميليارد تومان است.

 

وي با اشاره به هزينه 1500 ميلياردي سد داريان نيز گفت:آيا اين مبلغ هزينه ، نيز نمي تواند باعث ايجاد اشتغالزايي در منطقه شود؟ كه بايد ما اين سوالات را پاسخ دهيم و از اين به بعد ما مسئول هستيم.

 

وي با بيان اينكه در احداث اين پروژه همواره افرادي از انتقال اين آب به مناطق گرمسيري ناراضي و گلايه داشتند گفت: سرچشمه آب سد داريان در مناطق كردستان است، كه اين سد هيچ آبي را منحرف نخواهد كرد و پس از استخراج برق با استفاده از اين آب، در مسير خود قرار مي گيرد و در سد هيرويي هم بدون يك ريال هزينه آب مستقيما به دشت هاي سرپل ذهاب انتقال داده مي شود.

 

فرماندار پاوه گفت: امروز چشم اندازهاي زيبايي در مسير درياچه سد داريان به وجود امده است كه علاوه بر توليد برق در اين سد، بايد به دنبال احداث تفرجگاههايي براي جذب گردشگران باشيم.

 

وي با گرامي داشت ياد كارگران كشته شده در سد داريان گفت: عرصه كارگري و كارفرمايي در اين منطقه با نام و ياد اين عزيزان رنگين و سنگين است.

 

در ابتداي اين مراسم رئيس اداره كار ، تعاون و رفاه اجتماعي شهرستان پاوه نيز ضمن خير مقدم به مهمانان اظهار كرد: امروز كه با نام روز كارگر نامگذاري شده است، وظيفه خود را دانستيم كه از اين قشر زحمت كش در جامعه قدرداني به عمل آوريم.

 

سليمي افزود: كار جلوه زيبا و دلپذير از عزت نفس و شكوفايي است و كارگر خالق اين جلوه و هنرمند اين هنرنمايي است.

 

وي با اشاره به عملكرد يك سال اين اداره در سال گذشته گفت: در سال گذشته 1022 مورد بازرسي موردي به منظور سيانت از نيروي كار توسط بازرسان كار در شهرستان انجام شده است.

 

وي گفت: در بخش تعاون 11 مورد تعاون را داشته ايم كه در بخش گردشگري فعاليت دارند.

 

وي ادامه داد: در بخش اشتغال نيز، ما 8 جلسه با 38 مصوبه اشتغال برگزار كرده ايم.

 

وي تصريح كرد: مجموعه اين تلاش ها با اعلام نظر كميته ارزشيابي استان، منجر به كسب رتبه برتر استاني با دو سال پياپي شده است.

 

وي در پايان گفت: تلاش ما هم خدمت رساني بيشتر به اين جامعه عزيز است كه در سال جاري علاوه بر توجه بر ايجاد اشتغال ، تلاش در زمينه ايمني فعاليت هاي ساختماني و عمراني و ساماندهي كارگران را خواهيم داشت.

 

در ادامه نيز از كارگران نمونه در ادارات و شركت هاي سطح شهرستان با اهداي هدايايي تجليل به عمل آمد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد