دكتر صادق تاري وردي؛

مدارس مهمترین محل برای آموزش پیشگیری از وقوع جرایم می باشند

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296093|16:24 - 1396/02/17
نسخه چاپی
مدارس مهمترین محل برای آموزش پیشگیری از وقوع جرایم می باشند
صبح امروز نشستی با حضور رئیس دادگستری شهرستان پاوه با مدیران آموزش و پرورش شهرستان پاوه در سالن جلسات دادگستری پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، در راستای سلسله جلسات دادگستری شهرستان پاوه با اصناف مختلف در جهت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرائم شهرستان، صبح امروز ریاست دادگستری شهرستان نشستی با حضور مدیران مدارس و مسئولین آموزش و پرورش در سالن جلسات دادگستری پاوه برگزار گردید.

 

رئیس دادگستری شهرستان پاوهدر این نشست ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه و گرامی داشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری این ایام مبارک و فرخنده را به معلمین محترم تبریک و از زحمات آنان تقدیر به عمل آوردندایشان معلمی را نوعی ایثار و گذشت و آموزش و پرورش را یکی از مهمترین ارکان اساسی کشور معرفی نمودند.

 

سپس به تشریح اهداف جلسه پرداخت و خاطر نشان کردند: براساس اصل  ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم یکی از اهداف قوه قضاییه می باشد واین نشست نیز در همین راستا و برپایه این اصل و آشنایی و افزایش آگاهی معلمین عزیز در خصوص جرایم و راهکارهای پیشگیری از آن می باشد.

 

دكتر تاری وردیمهمترین ضعف نظام آموزشی را مقوله فرهنگ عنوان نموده و ضمن تاکید بیان داشتند که مربیان می بایستی در کنار تعلیمات کتب درسی به مقوله فرهنگ در زمینه های مختلف مانند حفظ محیط زیست، و منابع طبیعی، قانون مداری، روابط اجتماعی، فرهنگ بهینه مصرف انرژی، فرهنگ کار و ازدواج اهتمام ویژه ای ورزیده که خواستگاه آن در مدارس و محیط های آموزشی می باشد. وی لازمه دستیابی به این امر مهم را ابتکار عمل و خلاقیت از سوی مدیران عنوان نمودند.

 

در ادامه ریاست محترم دادگستری مدیران را الگوی سازنده در گفتمان، طرز پوشش و سبک زندگی برای دانش آموزان اعلام و در این خصوص به تشریح برخی از تخلفات اداری پرداخته شد.ایشان همچنین حفظ شئونات شغلی معلمین و نظارت مدیران بر دانش آموزان خصوصاً در فضای مجازی و مقدمات ورود به جهانی شدن توسط آموزش و پرورش را مهم ارزیابی و توصیه هایی را در این زمینه به حاضرین اعلام داشتند.

 

در ادامه جلسه تعدادی از مدیران محترم مدارس نیز سوالاتی را در خصوص مشکلات موجود طرح و در جلسهایراد گردید.

 

در پایان جلسه نیز با اهداء لوح تقدیر از ریاست محترم اداره آموزش و پرورش به نمایندگی از جامعه فرهنگیان به جهت زحمات و تلاش های صورت پذیرفته در عرصه تعلیم و تربیت تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد