نجومی های روحانی و یارانش/ از حقوق های عجیب و غریب تا زمین های بزرگ

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296120|18:32 - 1396/02/23
نسخه چاپی
نجومی های روحانی و یارانش/ از حقوق های عجیب و غریب تا زمین های بزرگ
روز گذشته در حالی روشنگری هایی در خصوص املاک روحانی و جهانگیری صورت گرفت که پیش از این افشای حقوق های نجومی در دولت یازدهم خبرساز شده بود.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد،یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مناظره روز گذشته به آن اشاره شد، روشنگری در خصوص املاک روحانی و جهانگیری بود.

 

محمد باقر قالیباف شهردار تهران و کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری این روشنگری را انجام داد.

 

قالیباف در این خصوص گفت: آقای روحانی! جنابعالی وقتی که زمین حدود 800 متری به قیمت 2.5 میلیون تومان به عبارتی متری 3 هزار تومان را در سال 70 می‌گیرید، حتماً دیگر شجاعت برخورد با متخلفان را نخواهید داشت، این درد کشور است.

 

وی یادآور شد: جناب آقای جهانگیری! شما باز می‌گویید نمی‌خواهم بگویم، اما باز دروغ‌تان را مطرح می‌کنید، به مردم بگویید که 385 متر زمین را در دهه هشتاد به متری 140 هزار تومان در ونک از بیت‌المال گرفتید، بعد می‌آیید به ما می‌گویید املاک نجومی؟! چرا به مردم بدبخت نمی‌دهید، چرا اینگونه زمین‌ها را به مردم نمی‌دهید، آن هم به نقد و اقساط، شما می‌خواهید با فساد مبارزه کنید، درد ما این موارد است.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: بنده اگر حق مردم مطرح نبود حتماً اینگونه مسائل را مطرح نمی‌کردم، ما هر آنچه را از دولت شما می‌گوییم، این را می‌فهمیم که یا می‌گویید نداریم، یا می‌گویید نمی‌شود و یا می‌گویید نمی‌توانیم.

 

وی اضافه کرد: بنده اسنادی که مربوط به زمین‌های آقای روحانی و آقای جهانگیری است، آورده‌ام که به نام شخص هر دو این بزرگواران است؛ به همین دلیل است که می‌گویید نمی‌توانیم، نداریم، نمی‌شود؟! پس این 6 میلیون نفر بیکار کشور و سالانه یک میلیون بیکار دیگری هم که اضافه می‌شوند، چه کار کنند؟(1)

 

 

اسنادی که قالیباف از آن ها رونمایی کرد

 

این روشنگری در خصوص املاک روحانی و جهانگیری در حالی صورت گرفت که پیش از نیز در دولت یازدهم ماجرای حقوق های عجیب و غریب و نجومی ده ها میلیونی خبرساز شده بود.

 

با این وجود تعریف های سخنگوی دولت از یکی از نجومی بگیران نیز موضوع دیگری بود که باز هم در کارنامه دولت یازدهم به ثبت رسید.

 

نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از سید صفدر حسینی به عنوان یکی از ذخیره های نظام یاد کرد و افزود: گذشته از ارادت شخصی بنده به دکترحسینی، سایر اعضاء هیأت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسوولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.(2)

 

------------

 

1-سخنانقالیباف در سومین مناظره

 

2-نوبخت: "صفدرحسینی" یکی از ذخایر نظام و امانت‌دار بزرگ کشور است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد