خبرنگاران و اصحاب رسانه منطقه اورامانات در روانسر تجلیل شدند

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296443|23:47 - 1396/05/18
نسخه چاپی
خبرنگاران و اصحاب رسانه منطقه اورامانات در روانسر تجلیل شدند
به مناسبت روز خبرنگار با حضور جمعی از مسئولان، خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان های منطقه اورامانات در شهر روانسر تجلیل شدند.

به گزارشهزار ماسوله، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين مراسم در سخناني اظهار داشت: اینکه خبرنگاران را مسئول مستندسازی، پرسشگری، روایت گری و گزارشگری بدانیم این یک نگاه سنتی است و این را بدانیم که خبرنگار فقط روایت کننده و مستندساز نیست.


عیسی منصوری، با بیان اینکه همه دنیا نقش و جایگاه خبرنگاران واقعی را به خوبی درک کرده است، افزود: خبرنگار می تواند جهت دهنده جریان های فکری و سیاسی باشد.

 

وی خبرنگار را مسئول پرسشگری و روایت گری دانست و با بیان اهمیت اطلاع رسانی افزود: خبرنگار تنها راوی نیست، بلکه یک خبرنگار در بطن حادثه و بخشی از حادثه یا در عبارت عامیانه «بازی» می باشد.

 

منصوري معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي یادآور شد: خبرنگار نه تنها ثبت کننده است بلکه سهم و سبک خبرنگار در هر اتفاقی مهم و به نوعی در سایت های خاص جهت دهنده می باشد.

 

نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس نيز در سخناني اظهار داشت:  خبرنگاران باید با وسعت دید و انتقاد سازنده زمینه توسعه و پیشرفت منطقه را فراهم کنند و نگاه ویژه ای به مطالبات مردم داشته باشند.

 

شهاب نادري با بیان اینکه اشتغال از اصلی ترین مشکلات منطقه اورامانات می باشد تأکید کرد که چند خواسته دارم از حجت الاسلام و المسلمین رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه 1 تشکیل صنف حامی خبرنگاران اورامانات، خانه مطبوعاتی 2 فراهم آوردن صدور اسان کارت خبرنگاری 3 بیمه های تامین اجتماعی 4 داشتن جلسات مشترک بین مسولیت و خبرنگاران بعنوان پلی برای ارتباط بین مردم و ملت.

 

وی عنوان کرد: از خبرنگاران میخواهم به بنده انتقاد کنید تا بتوانیم موفق باشیم، وی نقد را عاملی برای اساس کار و پیشرفت دانست.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نيز اظهار داشت: خبرنگاران می توانند برای فرهنگ سازی، گفتمان سازی فرهنگی و اطلاع رسانی درست در همه حوزه ها به مدیران کمک کنند.

 

حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: اورامانات ظرفیت های خوبی در مسایل فرهنگی و هنری دارد و در همه ابعاد نگاه ویژه ای به این منطقه داریم.

 

وي گفت: رسانه ها نقش بسیار مهمی را در حوزه های مختلف فرهنگی ایفا می کنند و بر همین اساس باید از خبرنگاران فعال این عرصه به صورت ویژه تقدیر و تشکر کرد.

 

فرماندار شهرستان روانسر نيز در اين مراسم اظهار داشت: خبرنگاران در عرصه های مختلف، تلاش و زحمات زیادی را متحمل می شوند تا جایی که شهادت را می پذیرند و برای انجام وظایف جان خود را به خطر می اندازند تا خواسته های مردم و نظام فرهنگی را ارائه دهند.

 

وی افزود: خبرنگاران وجدان زنده و دیدگان بیدار جامعه در مسیر تعالی و بهروزی هستند و اگر تلاش اصحاب رسانه نبود ما به این اندازه به مسائل روز دنیا دسترسی نداشتیم.

 

وی بیان داشت: خبرنگار وجدان زنده و دیدگان؛ بیدار جامعه در مسیر تعالی و بهروزی هستند.

 

رئيس اداره ارشاد اسلامي شهرستان روانسر نيز در سخناني اظهار كرد: حق محوری، حق طلبی و حق گویی از مهمترین ویژگیهای یک خبرنگار است.

 

جهانبخش مرادی اظهار داشت: خبرنگاران حقیقت طلب با تلاش های شبانه روزی خود و با خلاقیت، مهارت و حسن سلیقه، بهترین واژه ها را به خدمت می گیرند تا ضمن آگاهی بخشی به آحاد جامعه، به مردم امید بدهند.

 

امير ابراهيمي و اردلان نيز به نمايندگي از خبرنگاران به ارائه سخناني در خصوص مشكلات خبرنگاران پرداختند.

 

در پایان این مراسم از 33 نفر از خبرنگاران منطقه اورامانات با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد