مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در کرمانشاه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296446|01:46 - 1396/05/19
نسخه چاپی
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در کرمانشاه برگزار شد
اسدالله رازانی شامگاه سه شنبه 17 مرداد 1396 در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در تالار عطر سیب شهر کرمانشاه برگزار شد، خبرنگاری را شغلی مقدس دانست و گفت: شغلی که وظیفه اصلی آن کمک به تعالی انسان ها و اصلاح اندیشه انسان ها است اهمیتی چند برابر پیدا خواهد کرد.این شغل مانند برخی از مشاغل خاص و مقدس است.

به گزارشهزار ماسوله، وی خبرنگاری را جز مشاغل سخت  دانست و اظهار کرد: خبرنگار استحقاق تکریم و بزرگداشت را دارد.این شغل در رده معلمی و سایر مشاغل مقدس است.

 

وی با اشاره به شرایط و معضلات کرمانشاه گفت: این استان با وضعیت مطلوب فاصله دارد و کسانی که در زمینه مطبوعات و آگاهی بخشی فعالیت می کنند نقش موثری در توسعه استان خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه کشور ما راه پیشرفت خوبی کرده است، گقت: در روزهای اخیر استان کرمانشاه شاهد موفقیت های بزرگی بود که از جمله آنها می توان به افتتاح کارخانه ایران خودرو و ورود قطار به استان کرمانشاه اشاره کرد.

 

استاندار کرمانشاه درخصوص پروژه راه آهن گفت: اولین تکه های قطار کشور 170 سال پیش و در 1848 به ایران آمد رسیدن راه آهن به کرمانشاه یکی از دیرینه ترین آرزوهای مردم استان کرمانشاه بود.اکنون که 2017 است بالاخره کرمانشاه صاحب خط ریل راه آهن شد.

 

رازانی ادامه داد: آنقدر موضوع راه آهن در کرمانشاه مهم است که رسیدن به توسعه بدون آن بسیار دشوار است و بدون شبکه ریل توسعه غیرممکن و سخت است.

 

وی درخصوص انجام کارهای راه آهن گفت: برای شروع رسمی کار راه آهن کرمانشاه و حمل مسافر باید مراحلی همچون رگلاژ ریل ها و انجام کارهای مقدماتی انجام شود.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا پایان سال پروژه های بسیار دیگری در استان افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: کرمانشاه برای رسیدن به توسعه راه بسیاری پیش رو دارد که در این راه باید خبرنگاران فعالیت بسیار داشته باشند. رازانی با بیان اینکه نباید فضای یاس را در جامعه حاکم کرد، گفت: باید جوانان ما خود را تقویت کنند تا بتوانند در جامعه به خوبی نقش ایفا کنند.

 

وی وضعیت معدل دانش اموزان دوره متوسطه را نامطلوب دانست و گفت: میانگین معدل دانش اموزان سال سوم متوسطه در استان کرمانشاه کمتر از ۱۲ است که این وضعیت بسیار نا مطلوب است.متاسفانه یکی از  علل آن وجود روحیه یاس است.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت رسانه ها در ایجاد امید در جامعه اظهار داشت: رسانه ها و خبرنگاران با انتقال واقعیت ها به جامعه به ویژه نسل جوان امید دهند و با این روحیه یاس مبارزه کنند.

 

رازانی ادامه داد: مسئولان استانی نیز وظیفه جذب منابع و فراهم کردن زمینه پیشرفت را بر عهده دارند و در این مسیر باید خبرنگاران نقاط ضعف را به آنان گوشزد کنند.رسانه‌ها باید مانند آیینه‌ای صاف به مدیران و ما تذکر دهند.

 

وی درخصوص انتقاد از مدیران تاکید کرد: من به عنوان نماینده دولت در استان حامی وضعیتی هستم که رسانه ها نقاط ضعف را به خوبی منعکس کنند.

 

استاندار کرمانشاه از رسانه ها خواست به خاطر جاذبه های خیری واقعیت ها را به نحوی دیگر منتقل نکنند و واقعیت ها را به درستی منتقل کنند.

 

رازانی در خصوص حب و بغض بعضی رسانه‌ها گفت: نباید قلم و رسانه را به توهین و عصبانیت آلوده کنیم، گاهی می بینیم که برخی در سرمقاله های خود با عصبانیت صحبت می کنند که این موضوع درست نیست.

 

استاندار کرمانشاه در پایان درخصوص آگاهی شهروندان گفت: ما مسئولان در شرف و معرض خطا هستیم و هیچ کس از خطا مصون نیست. رسانه ها به عنوان یک آینه برای ما عمل می کنند و باید نقاط ضعف و قوت را بخوبی منعکس کنند.

 

این مراسم  به همت خانه مطبوعات و استانداری کرمانشاه برگزار شد و از خبرنگاران استان کرمانشاه تجلیل بعمل آمد.

 

خبرنگار هزارماسوله کوثر فخری

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد