انجمن حمایتی، توانبخشی دانش آموزان استثنائی پاوه «احیاء» اعلام موجودیت کرد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296529|18:16 - 1396/06/06
نسخه چاپی
انجمن حمایتی، توانبخشی دانش آموزان استثنائی پاوه «احیاء» اعلام موجودیت کرد
در آئینی معنوی و باشکوه انجمن مردم نهاد حمایتی، توانبخشی دانش آموزان استثنائی پاوه «احیاء» باحضور پرشور فرهنگیان در سالن امام خمینی(ره) اعلام موجودیت کرد.

به گزارشهزار ماسوله،  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه در این آئین با بیان اینکه  149 نوآموز بدو رود به دبستان در شهرستان پاوه مشکوک به مشکل شناخته شده اند، گفت: از بین 1152 نوآموز شهرستان پاوه که برای سال تحصیلی 97-96 به طرح سنجش سلامت مراجعه کرده اند، 45 نفر با مشکل بینایی، 17 نفر با مشکل شنوایی و 74 نفر نیز با مشکل تحصیلی به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شده اند.

 

حسین محمدی خدمت به معلولین را خدمت به نبی اکرم (ص) دانست و گفت: ما در جامعه سه نگاه تکلیفی، انسانی و معنوی داریم که نگاه تکلیفی براساس دستورالعمل و شاخص هاست، اما در نگاه های انسانی و معنوی اوج فضیلت در خدمت به کودکان استثنائی معنی پیدا می کند.

 

وی تاسیس انجمن حمایتی، توانبخشی کودکان معلول پاوه را نگرش و تغییری مثبت دانست و گفت: از جامعه ای فرهنگی مانند پاوه که همواره آغازگر چنین تحولات مثبتی بوده انتظار می رود برای سایر مناطق استان الگو باشد و روسای ادارات آموزش و پرورش نواحی و شهرستان ها باید از پاوه بپرسند که چه راهکاری را در پیش گرفتند که اینگونه دبستان کودکان استثنائی این شهر از طرف مردم و مسوولین مورد حمایت جدی قرار گرفته است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه نیز به پروسه تشکیل انجمن احیاء پرداخت و گفت: پروانه فعالیت سازمان مردم نهاد حمایت از دانش آموزان استثنائی «احیاء» با تلاش های چندماهه به شماره ثبت 47 در شهرویور ماه 96 از فرمانداری پاوه اخذ شد.

مختار برزگرفرد از حمایت های بی دریغ و دلسوزانه امام جمعه، فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان پاوه در یکسال گذشته تقدیر و تشکر کرد و افزود: با همفکری و همراهی جمعی از عزیزان فعالیت تاسیس این انجمن از آبان ماه سال 95 آغاز شد که پس از عضوگیری هیات امنا در مراسمی دیگر هیات مدیره انجمن انتخاب می شود.

 

وی با بیان اینکه 46 دانش آموز دبستان استثنائی طلوع پاوه چشم انتظار همراهی و حمایت هریک از ما هستند، اظهار کرد: امروز آمده ایم که با دمی، قلمی، قدمی و درمی این دانش آموزان را منقلب کنیم و اولیاء آن ها را دلگرم نموده و حامی آن ها باشیم.

 

گفتنی است در بخش های مختلفی از این مراسم معنویتانیا سعیدی دانش آموز ناشنوا، دریا حسینی و غزل بهرامی دانش آموزان نابینای دبستان کودکان استثنائی طلوع پاوه به اجرای دکلمه و شعر پرداختند و لحظاتی زیبا را همراه با چشمانی گریان برای حضار رقم زدند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد