برگزاری نشست با اصحاب رسانه در خصوص مشارکت در یک "کمپین زیست محیطی"/تهیه 3 هزار عدد کیسه زباله مخصوص خودرو

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296757|20:21 - 1396/08/04
نسخه چاپی
برگزاری نشست با اصحاب رسانه در خصوص مشارکت در یک "کمپین زیست محیطی"/تهیه 3 هزار عدد کیسه زباله مخصوص خودرو
صبح امروز با همت دکتر برهان ولدبیگی فعال زیست محیطی ، در خصوص مشارکت در یک "کمپین زیست محیطی" نشستی با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، صبح امروز با همت دکتر برهان ولدبیگی فعال زیست محیطی ، در خصوص مشارکت در یک "کمپین زیست محیطی" نشستی با اصحاب رسانه برگزار شد.

 

در این نشست دکتر برهان ولدبیگی در سخنانی ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از  وظایف فعلی فعالان زیست محیطی منطقه اورامان آن است تا توجه  هم "شهروندان" و  هم "متولیان دولتی" را به "زباله های کنار جاده ای و پیامدهای خطرناک آنها برای سلامت عمومی و محیط زیست" جلب نمایند.

 

وی افزود: برای دستیابی به این هدف میتوان اقدامات گوناگونی را در دستور کار قرار داد. یکی از این اقدامات "راه اندازی کمپین ها و اجرای پروژه های نمونه ای کوچک " توسط فعالان زیست محیطی و با همراهی دستگاههای دولتی و عمومی  است. برای نمونه  میتوان به اجرای پروژه موسوم به "سه کیلومتر جاده بدون زباله کنار جاده ای" ، اشاره نمود که در 6 ماهه اول سال 1396 توسط عده ای از فعالان زیست محیطی شهرستان پاوه انجام شد و تاثیرات قابل توجهی در اذهان و رفتار شهروندان برجای گذاشت.

 

وی گفت: اقدام مفید و موثر دیگری که میتوان برای حل مشکل زیست محیطی "زباله های کنار جاده ای" انجام داد، آن است که فعالان زیست محیطی هر منطقه ای با توجه به امکانات خود ،" کلاس های آموزشی برای صاحبان خودروهای شخصی و عمومی" برگزار  نمایند. در این کلاس ها میتوان هم رانندگان را با مقوله "زباله های کنار جاده ای و عواقب خطرناک آنها" آشنا ساخت و هم به نقش مهم این رانندگان در حل مشکل "زباله های کنار جاده ای" (بویژه با متقاعد ساختن آنها به استفاده از "کیسه زباله مخصوص" و نصب آن در داخل خودرو ) اشاره نمود.

 

این فعال زیست محیطی گفت: در راستای دستیابی به این هدف ("متقاعد ساختن رانندگان به استفاده و نصب کیسه مخصوص  زباله در درون خودرو" خود) ، ما "جمعی از فعالان زیست محیطی منطقه اورامان" ،قصد داریم تا به کمک  افراد حقوقی و حقیقی به عنوان "اسپانسر"، حدود سه هزار عدد از این "کیسه های مخصوص" را با نگارش شعار "کنار جاده و معابر عمومی زباله دانی نیست" ، خریداری نموده و با مکانیسمی خاص ، این کیسه های زباله را به سه هزار نفر از رانندگان (مخصوصا رانندگان خودروهای مسیری ، رانندگان تاکسی و...) هدیه بدهیم .

 

وی افزود: بدون شک این اقدام تاثیر قابل توجهی در کاهش میزان و حجم "زباله های کنار جاده ای" و در واقع "آلودگی زدایی از کنار جاده ها"  و نیز "ترویج فرهنگ مدیریت زباله های شخصی"  خواهد داشت.

 

دکتر ولدبیگی تصریح کرد: به همین دلیل و از طریق این فراخوان از همه مشتاقان به مشارکت در این "پروژه فرهنگ سازی"،درخواست داریم تا هر کس و هر نهادی متناسب با توان مالی خود ، هزینه  خرید و تهیه "تعداد معینی" از این کیسه ها را متقبل شود.

 

وی با اشاره به هدف برگزاری این نشست گفت: هدف از این دیدار این است تا "اهداف" و "نحوه اجرای" پروژه ریست محیطی موسوم به " تهیه 3 هزار عدد کیسه زباله مخصوص خودرو و توزیع آنها در میان رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری ،بعد از برگزاری کلاس آموزشی" در فضای مجازی انتشار داده شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد