فرمانده مرزبانی استان:

معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود

سرویس: سیاسیکد خبر: 301758|18:16 - 1403/02/26
نسخه چاپی
معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در مرز شهرستان پاوه گفت: خوشبختانه راه اندازی کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه مورد موافقت دو مرزبانی دو کشور قرار گرفت.

به گزارش هزارماسوله ، فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در گفتگویی با خبرنگار ما در سخنانی اظهار داشت: به منظور حل و فصل و بررسی پاره ای از مسائل و مشکلات مرزی دو کشور در منطقه نوسود پاوه تا قصر شیرین نشستی با فرماندهان منطقه یکم مرزبانی عراق داشتیم و موضوعات مختلفی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

 

سردار کیاست سپهری افزود: جلسه مفصلی برگزار شد که برخی از موضوعاتی که با هم اتفاق نظر داشتیم قرار است ان شاالله به طور مشترک برای ارتقای امنیت در مرز و تسهیل عبور و مرور کالاهای تجاری در پایانه های مرزی سه گانه اقلیم با جمهوری اسلامی دنبال کنیم.

 

وی گفت: بحث تردد مسافر از مرز شوشمی و انسداد فیزیکی مرزها توسط مرزبانی کشور عراق و چگونگی ایجاد انسداد و ایجاد استحکامات و احداث جاده ای و مقرهایی که باید کشور عراق انجام دهند از دیگر مباحثی بود که تبادل نظر شد و به نتایج خوبی رسیدیم.

 

وی ادامه داد: مقرر شد در ایجاد و انسداد مرزها، مرزبانی کشور عراق به عملیات اجرایی انسداد فیزیکی این مرزها در منطقه نوسود حد فاصل رودخانه سیروان تا ارتفاعات تته سرعت دهند .

 

وی اضافه کرد: در این راستا هم ان شاالله آن الزامات مد نظر جمهوری اسلامی ایران که به آنها ابلاغ شده است، لحاظ کنند که ورودی غیر مجاز به خاک جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند و در مرزهای مشترک احداثات مرزی خود را انجام دهند.

 

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه تصریح کرد:خوشبختانه راه اندازی کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه مورد موافقت دو مرزبانی دو کشور قرار گرفت که در اسرع وقت با همکاری سایر نهادهای مسئول در دو استان همجوار حلبچه و کرمانشاه دنبال می شود و به سرعت مسیر قانونی و مجرای قانونی را برای عزیزان مرزنشین که معیشت آنها به مرز گره خورده و از حقوق حقه مرزنشیان است که از قبل مرز و داد و ستد قانونی و رسمی و ورود کالاهای مجاز به معیشت خود برسند، بازگشایی خواهد شد.

 

وی افزود: ارتقا در معیشت مرزنشینان جزء اولویت ها و برابر قانون جزء وظایف مسئولیت های مرزبانی جمهوری اسلامی است که استیفای حقوق مرزنشیان را دنبال کنند.

 

سردار سپهر گفت: در جلسات گذشته مرزبانی عراق مخالف این موضوع بود که در این جلسه اخیر با یک ساز و کار مناسب و با نظارت دستگاههای مسئول در هر دو طرف مرز موافقت کردند و این اتفاق خوب و مبارک صورت گرفت.

 

وی با اشاره به مشمولان این طرح کوله بری گفت: هر مرزنشینی نباید در این طرح کوله بری شرکت کند بلکه باید کسانی باشند که فاقد شغل بوده و در آمد ثابتی نداشته باشند و با نظارت مسئولین محلی مشارکت خواهند داد.

 

فرمانده مرزبانی استان خاطر نشان کرد: از این پس شاهد تردد مجاز و قانونی کوله بران از مجرای رسمی خواهیم بود و ان شاالله نباید شاهد پدیده شوم قاچاق بری در مرزهای غیر رسمی باشیم چرا که ما متاسفانه هم در امسال و هم در سالیان گذشته شاهد ورود قاجاقچیان سلاح و مهمات و مشروبات الکلی و اقلام ضد فرهنگی، در پوشش کوله بری بودیم .

 

وی در پایان گفت: به سرعت با راه اندازی مجرای کوله بری، ما صددرصد مرزهای استان را برای تردد غیر مجاز قاچاق بران محدود خواهیم کرد و به شدت با قاجاقچیان برخورد خواهیم کرد که امنیت استان و کشور را با اقلام ضد امنیتی به خطر نندازند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد