یادداشت/سید علاالدین حیدری

" رئیسی مردِ میدان عمل "

سرویس: سیاسیکد خبر: 301794|15:53 - 1403/03/08
نسخه چاپی
" رئیسی مردِ میدان عمل "
شهید رئیسی بدون هیچ پیش ذهنیتی یا حس تبعیضی به همه اقوام و مذاهب ایران نگاهی عادلانه و متوازن داشته و هیچگاه عدالت را از نگاهش دور نمی کردند .

به گزارش هزارماسوله ، 

یک هفته از شهادت جمعی از خوبان روزگار ما گذشت . روزگاری که وجود چنین نیکمردانی در آن غنیمتی بزرگ است .

سر قافله این عروج دسته جمعی رادمردی با صفا ، صادقی بی ریا و خادمی بی ادعا بود که بنده بعنوان یک فعال مدنی اهل سنت در یک پروسه تحقیق به ایشان رسیده و به شخصیت و منش والایشان رسیدم .

چند سال پیش بعنوان یک فعال مدنی که رفتار سیاسی و انتخاباتی اهل سنت ایران را مورد مطالعه داشتم و در طی این سالها ائتلاف های انتخاباتی نامزدهای اصلاح طلب ریاست جمهوری با بزرگان و طیف های سیاسی فعال اهل سنت کشور را رصد کرده و در مقابل پاسخ آنها به رای میلیونی اهل سنت به خودشان بررسی می کردم ، بدین نتیجه رسیدم که جامعه اهل سنت باید به یک " پوست اندازی سیاسی در انتخابات " دست بزند ، یعنی برای بار اول در یک تغییر رویکرد به سمت ائتلاف با طیف اصولگرا رفته و طیف اصولگرا هم به استقبال این رویکرد بیاید . اما در این فرایند اصل را بر انتخاب شخصیتی گذاشتم که هم معتقد به وحدت باشد و هم در میان اصولگرایان مورد وثوق و صد البته دیدگاهی نزدیک به دیدگاه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در شیوه حکمرانی و نیز تقریب بین مذاهب داشته باشد .

پس از طرح این پیشنهاد با برخی بزرگان و صاحبان نظر به شخصیت شهید بزرگوار #دکتر_سید_ابراهیم_رئیسی رسیدم .

ایشان را همان گزینه مورد نظر یافته و در فراز و نشیب دنیای بی رحم سیاست همراه ایشان شدم .

برایش نوشتم ، گفتم و گفتم که مخاطبین ما بدان نتیجه مطلوب برسند که خداروشکر جامعه اهل سنت علی رغم همه مخالفت های برخی منتقدین و تخریب دشمنان ، همراه و همقدم دکتر رئیسی شدند .

شخصیتی صادق که مطالبات قانونی اهل سنت را با فروتنی و همدلی خاص ، بدون منت و صادقانه قبول داشت ، اهل وحدت و برادری بودند ، هیچگاه ندیدم که با خط کش مذهبی و قومی  مسئله ای را مطرح کند . نگاهی تقریبی و به تاسی از مقام معظم رهبری امت اسلامی را در افق نگاهش داشت .

دغدغه محرومان را داشتند .

دی ماه سال ۱۳۹۹ که ریاست قوه قضائیه را داشتند ، در سفری به استان کرمانشاه در شهرستان پاوه حضور یافته و در میان مردم غیور مرزنشین این شهرستان ، پای درددل و بیان مشکلات کوله بران نشسته و نگران وضعیت آنها شدند. به استاندار وقت کرمانشاه دستور دادند که طرحی را تهیه و ظرف یکماه برای ایشان ارسال نمایند که در جلسه سران قوا مورد پیگیری واقع شود ، طرح تهیه و ارسال گردید . شهید رئیسی آنرا پیگیری کرده و سپس که رئیس جمهور شدند بطور جد در دستور کار دولت سیزدهم قرار دادند و طی ۱۸ ماه کار کارشناسی و تجمیع همه طرح های قبلی و نظرات مختلف ، " لایحه تجارت مرزنشینان " را تهیه ، در دولت تصویب و به مجلس برای تبدیل شدنِ به قانون ارائه کردند .

این لایحه پس از طی مراحل قانونی به قانون " تجارت مرزنشینان " تبدیل و قبل از پرواز ابدی شان آنرا برای اجرا ابلاغ کردند .

این قانون خدمتی ماندگار ، باقیات الصالحاتی ارزشمند و یادگاری تاریخی از رئیس جمهور شهید " حضرت آیت الله رئیسی ( ره ) " است که دعای خیر مرزنشینان ایران اسلامی را الی ابد بهمراه دارد .

نگاهی فراقومی و فرامذهبی به حل مشکلات مردم داشتند.

شهید رئیسی بدون هیچ پیش ذهنیتی یا حس تبعیضی به همه اقوام و مذاهب ایران نگاهی عادلانه و متوازن داشته و هیچگاه عدالت را از نگاهش دور نمی کردند .

یکی دیگر از دلایل همراهی بنده با این شهید بزرگوار در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وجود صفت بارز و حسنه فسادستیزی در شخصیت دکتر رئیسی بود .

خصیصه پاکدستی و ضد فساد ایشان از جاذبه های قوی شخصیتی شان بود که بنده بدان افتخار می کردم.

 حضور میدانی و اقدام عملی در میان مردم برای حل مشکلات آنها یکی دیگر از دلایل ماندگاری در قلوبِ این شهید والامقام بود .

وقتی مسئولی بدون واسطه با مردم ارتباط داشته باشد قطعا لمس و درک مشکلات بهتر بوده و حل آنها نیز برایش آسان تر می شود .

شکافِ میان حاکمیت و مردم را همیشه دشمن پر می کند و این آسیب جدی و خلاء بزرگی می تواند باشد،  که آیت الله رئیسی آنرا بدرستی درک کرده و ترمیم می کردند .

 و اما در این سه سالی که رئیس جمهور بودند ،  به مواضع و دیدگاه قاطع دکتر رئیسی در حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت می بالیدم. رئیسی شهید هیچگاه فلسطین را در هیچ مذاکره و سر هیچ میزی معامله نکرد . تاریخ جهان اسلام مدیون حمایت ها و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری ، مجاهدت های شهید حاج قاسم سلیمانی ، ایستادن های شهید دکتر رئیسی در کنار جبهه مقاومت و سیاست ورزی ها و رایزنی های شهید دکتر امیر عبداللهیان در این سالها و خصوصا در این ۸ ماهی که بر غزه گذشت ، می باشد.

جهان اسلام ، در مقابل ایران اسلامی و شهدای عزیز حامی مقاومت سر تعظیم فرود می آورد .

افتخار می کنیم که عزت و اقتدار در عرصه بین المللی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، با همدلی رئیس جمهور شهید و همه مجاهدین عرصه دیپلماسی و میدان ، همراه ایران اسلامی می باشد.

#شهید_خدمت مسیرش خدمت صادقانه و بی منت ، عاشقی ملت ، همراهی با مردم ، خادمیِ بی ادعا بود.

هدفش سربلندی ایران اسلامی ، عدالت و مبارزه با فساد بوده که

امیدوارم این راه روشن تر از قبل ، هموار تر و پر تلاش تر طی گردد .

امیدوارم رئیس جمهور آینده رهرو این مسیر و شاگرد مکتب خدمت صادقانه و بی منت مقام معظم رهبری و ادامه دهنده راه رئیس جمهور شهیدمان باشد .

رئیسی شهید ، مرد بی ادعای خدمت ، مرد میدان عمل ، عاشق مردم و خادم امت اسلامی بودند .

مرحوم دکتر رئیسی ، دانش آموخته این مکتب بودند ،  کسی که  رهبری ( حفظه الله ) ایشان را برای کشور مغتنم شمردند .

خوشحال و مفتخرم که در این چند سال رئیسی شهید را بدرستی انتخاب کرده و همراهش شدم .

 

روحش شاد ، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

 

✍️ سید علاءالدین حیدری

فعال مدنی کرد اهل سنت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد