ابراهیم یوسفی

شوق دیدار

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301798|19:14 - 1403/03/13
نسخه چاپی
شوق دیدار

به گزارش هزارماسوله ،

توفیق عشق روی تو گنجیست تا که یافت باز  اتفاق  وصل  تو  گوییست  تا که بُرد 

ایام و موسم حج است، رایحهٔ مُشک بوی بیت عتیق ، یادگار ابراهیم خلیل (ع) و روضه و گنبد خضرای نبوی شامه نواز مرغان عاشق و منتظر پرواز تا بَرِ دوست پس از سالیانِ مدید است. 

توفیقی است رؤیت بزرگترین جلوه گه ذات ربوبی که کعب اسود و حجر  و امکنه  مقدسِ مقام ملتزم و مستجار و زمزم و سعی و صفا وعرفات و منا  و هم اتفاق وصل بارگاه یگانه منجی عالم بشریت ،فخر کائنات و سر گُل عالم هستی ، محمد مصطفی (ص) 

مبارک باد این سعادت بر طوافان درگاه حضرت دوست و زائران بارگاه روضهُ و محراب و منبرِ پیامبرِ وداد و رحمت.همان پیامبر عزیزی که با آگاهی از دل هزاران عاشق مهجور و معسر در قسمت تشرف حج البیت ، وعده های شیرین و امیدوار کننده ای مرحمت فرموده اند. 

چون هدف اصلی از این سفر و زیارت و انجام مناسک جلب رضایت الهی است، پیامبر عزیز (ص) در احادیثی مبارک وعده فرموده اند هرکس به دل و نیتی پاک آرزوی انجام حج را داشته باشد خداوند به فضیلت آن نیت پاک و التجای قلبی ، ثواب و فضیلت حج را نصیب آن میگرداند. ▪️ آن مهربان(ص) می فرماید:هر آن کس که با نیت پاک و وضوی کامل بسوی انجام فرایض بشتابد اجر اعمال حاجی  که در برگ احرام است شامل او میشود.و آن محبوب (ص) می فرماید : هرکس با نیت و وضو پاک بسوی انجام نماز سنت الاضحی بشتابد اجرش باندازه اجر حج عمره است 

 آن عزیز (ص)می فرماید: هر آنکس نماز صبح را با جماعت بجای آورد و در همان حال تسبیح و دعا و استغاثه تا طلوع خورشید صبر و نماز سنت الاضحی  را به جای آورد پاداشش باندازهٔ ی حج و عمره است تا سه بار آنرا تکرار فرمودند. 

آن بشیر المبشر (ص) فرموده اند:هر کسی بعد از انجام هرفرض نماز ۳۳بار سبحان الله، ۳۳ بار الحمدالله و ۳۳بار الله اکبر و به لا اله الا الله وحده و لا شریک له .... اتمام نماید اجر حج و عمره ای برایش منظور میگردد . 

آن رسول مهربانی(ص) می فرماید: هر آنکس که خدمت و رضایت پدر و مادر خود را بنحو شایسته بجای آورد اجرش مساوی با ادای حجِ حاجی و سعی مجاهد فی سبیل لله است. 

آن رسول مرسل (ص) می فرماید: هر آنکس مشکل مسلمانان را حل نماید و سعی در رفع حوائج مستمندان نماید اجرش برابر با ادای حج مبرور است. باز می فرماید : انجام واجبات به نیت جلب رضایت پروردگار پاداشی برابر با حج بیت الله دارد. 

و آن جناب(ص) می فرماید:ترک فعل حرام و دوری از محرمات  اجری بیشتری از حج اکبر دارد و دستوری دیگر از آن رسول (ص)که می فرماید اهتمام به نماز جمعه و ادای آن با رعایت آداب آن چون انجام حج موجبات رضایت پرورگار میگردد. 

خروش و جوشش خود جوش صدها نفر از زن و مرد و کوچک و بزرگ در بدرقه حجاج پاوه  در دل شب مبارک جمعه نشان از دلبستگی و ارادت قلبی مسلمانان این دیار به این شعار پر فضیلت حج و زیارت سرزمین وحی دارد . خداوند بزرگ و مهربان دعای ما در حق حاجیان و دعای حاجیان در حق ما مسلمانان را مقبول فرماید و هر آن چه موجبات رضایت حضرت احدیتش است را مشمول حال فرماید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد