استاندار کرمانشاه خبر داد:

اختصاص ۲ بالگرد جدید برای اطفای حریق جنگل‌های پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301808|18:33 - 1403/03/20
نسخه چاپی
اختصاص ۲ بالگرد جدید برای اطفای حریق جنگل‌های پاوه
استاندار کرمانشاه گفت: ۲ بالگرد جدید برای اطفای حریق جنگل‌های پاوه اختصاص یافت.

به گزارش هزارماسوله ،استاندار کرمانشاه در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص حریق منطقه بلبزان پاوه اظهار داشت: محیط زیست و منابع طبیعی یکی از مهمترین ارکان سالم بشری  و یک سرمایه خدادادی است که در اختیار مردم ما قرار گرفته است که باید همه تلاش کنیم از این ثروت خدادادی به بهترین شکل مراقبت کنیم.

 

محمد طیب صحرایی گفت: طی سه رو اخیر یک حریقی در منطقه عمومی شهرستان پاوه ایجاد شد و با تلاش جمعی دست اندرکاران مجموعه های اداری و مردمی ،و با زحمات بسیار زیاد الان فضا در کنترل است و ان شاالله امیدواریم که با ادامه زحمات دوستان و شرایط آب و هوا و اقلیم بتوانیم به زودی اتش را به طور نهایی خاموش کنیم.

 

وی ادامه داد:  هم اکنون فضا در کنترل است و حریق تنها به قسمتی از پوشش گیاهی که خشک شده است آسیب ایجاد کرده است.

 

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: نکته مهم این است با جمع بندی کارشناسی و تجربه عزیزانی که متخصص هستند این است که متاسفانه برآورد این است که شروع این حریق و آتش سوزی ها به وسیله عامل و اشتباهات انسانی به وقوع می پیوندد.

 

وی با بیان اینکه این پوشش گیاهی برای امروز و فردای استان ضروری است افزود: مردم عزیز استان کرمانشاه باید نهایت تلاش را داشته باشند که از این ثروت خدادادی به بهترین شکل مراقبت کنند و  هر روز بهتر و جدی تر در مراقبت آن کوشا باشیم.

 

وی گفت: ان شاالله این فضای فعلی و تجربه فعلی کمک کند که مردم ما در روستا یا گردشگرانی که به این منطقه خواهند آمد، مراقبت کنند محیط را سالم و ایمن نگه داری کنند.

 

صحرایی تصریح کرد: با زحمتی که مجموعه نهادهای مختلف کشیدند، الان فضا در کنترل است و امیدواریم در صورت عدم تشدید باد و یا اتفاق جدید مهار آتش سوزی به زودی انجام شود و البته قسمت عمده ای از این اتفاق شامل علفزارهایی است که در سال آینده قابل احیا است که در غیر این صورت به پوشش جنگلی ما آسیب می رساند.

وی ادامه داد: تا به الان بیش از ۲۰۰ نفر نیروی فعال در جهت اطفاء حریق اعم از نیروهای سازمانهای مختلف و فعالین مردمی، زحمت کشیده اند.

 

صحرایی افزود: دو فروند بالگرد در این اطفاء فعالیت می کنند که یکی از بالگردها جهت جابجایی نیروها بوده و دیگری هم از منطقه هجیج آب را برای خاموش کردن آتش منتقل می کند.

 

وی در پایان گفت: برای تسریع در اطفا حریق و کمک به این مجموعه درخواست داده شد،  دو فروند بالگرد دیگر به مجموعه اضافه شوند تا به صورت کاملا مطمئن اطفاء حریق انجام شود و دوباره خطر شعله ور شدن را نداشته باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد