ماموستا قادری:

امروز اسرائیل بی‌آبروترین و منفورترین دولت دنیاست

سرویس: سیاسیکد خبر: 301814|16:28 - 1403/03/21
نسخه چاپی
امروز اسرائیل بی‌آبروترین و منفورترین دولت دنیاست
جلسۀ هم‌اندیشی روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه در خصوص بررسی اوضاع مدارس علوم دینی و حجره‌های منطقه، با نمایندۀ محترم ولی‌فقیه و امام‌جمعۀ کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ، جلسۀ هم‌اندیشی روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه در خصوص بررسی اوضاع مدارس علوم دینی و حجره‌های منطقه، با نمایندۀ محترم ولی‌فقیه و امام‌جمعۀ کرمانشاه برگزار شد

 

در این جلسه حاج ماموستا قادری بیاناتی ایراد کردند که اهم آنها در ادامه آمده است :

 

 ما و ماه ذی‌الحجه

 

 امروز به‌حساب سعودی سوم ذی‌الحجه و به‌حساب جمهوری اسلامی دوم ذی‌الحجه است یعنی حجاج ما در روز یکشنبه آینده عید قربان را سپری می‌کنند و به‌حساب تقویم جمهوری اسلامی روز عید قربان دوشنبۀ آینده است.

 

به خاطر نبودن معیار و میزان و مقرراتی بعد از ۴۵ سال هنوز ما ائمۀ جمعه زجر می‌کشیم. در روز یکشنبۀ آینده در منطقۀ ما همه نماز عید می‌خوانند و تنها ما چند نفر امام‌جمعه با جمعیتی خیلی کم و مشکلاتی خیلی زیاد می‌مانیم. این درد ماست که در طول ۴۵ سال گذشته درمان نشده است.

 

 ما و فلسطین

 

➖ اسرائیل لعین امروز بی‌آبروترین و منفورترین دولت دنیاست ولی ملت شریف و مظلوم غزه و فلسطین در دنیا جایگاه خاصی پیداکرده‌اند. ملت‌ها، دولت‌ها، اساتید و دانشگاهیان و دانشجویان سرتاسر دنیا امروز به فلسطین و غزه تمایل پیداکرده‌اند و این یک نوع توفیق است.

 

  ما و انتخابات هشتم تیرماه آینده

 

 سؤالاتی هست که جای فکر است و به قول امام‌جمعۀ محترم اردبیل ۸۰ نفر چرا ثبت‌نام کردند؟ در تمام دنیا برای انتخابات ریاست جمهوری ۳ یا ۴ و یا ۵ نفر ثبت‌نام می‌کنند. این ۸۰ نفر اگر بمانند مشکل است و اگر حذف شوند باز مشکل است.

 

 به اصطلاح ما کردها، کَفن شهید خدمت جناب آقای رئیسی هنوز زرد نشده به‌جای ماتم و غم؛ پنج نفر از وزرایش برای جانشینی وی ثبت‌نام کردند. باور ما که در مرز می‌نشینیم این است عقل تقاضا می‌کرد این آقایان صبر می‌کردند و اگر کسی در میان آنان صاحب فکر بود، باید به‌جای ۵ نفر یک نفر را معرفی می‌کردند.

 

 مدارس علوم دینی در عصر طاغوت و عصر جمهوری اسلامی

 

➖ در سال ۵۶ به‌صورت سرانگشتی ما مدارس خودمان را در اورامانات بررسی کردیم. در کل اورامانات ۵۶ طلبه در آن حجره‌های تاریک اما بابرکت، با نیت پاک مشغول یادگیری علوم دینی بودند به این هدف که ملا شوند و در محراب پیامبر اسلام (ص) خدمت کنند.

 

➖ با پیروزی انقلاب اسلامی، عشق و علاقه به دین و مساجد و مدارس هرروز بیشتر می‌شد. در سال ۵۹ ما در اورامانات ۳۰۰ طلبه داشتیم و در مدرسۀ تازه تأسیس امام محمد غزالی پاوه ۴۵ طلبه درس می‌خواندند.

 

➖ ما در سال ۹۵ در پاوه قریب به ۸۰ طلبه داشتیم و در یک مجلس مهم ۳ هزارنفری ۱۲ نفر را مجاز کردیم و ۸۶ نفر را تحت پوشش مؤسسۀ خیریۀ قبا داشتیم. در سال‌های ۹۸ و ۹۹ وبای کرونا منطقۀ ما را گرفت و مدارسمان تعطیل شد و ما ۶ ماه نماز جمعه را در پاوه برگزار نکردیم. در سال ۱۴۰۱ اغتشاشات و اعتراضات علیه نظام جمهوری اسلامی به مسئلۀ کرونا وصل شد و مدارس و صفوف نماز جماعت همگی تعطیل و تضعیف شدند.

 

  علت و عوامل این ضعف‌ها چیست؟

 

➖ مجهول بودن آیندۀ فارغ‌التحصیلان و سختی معیشت و نبودن درآمد و بی‌توجهی دولت و ملت به طلبه و روحانیون ما و دخالت شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت سبب شده که طلبه و روحانیون رغبت کمتری به مدارس دارند.

 

➖ ما موافقیم که در امور مربوط به مدارس علوم دینی نظارت باشد اما دخالت نه ! ولی دخالت هست، امروز جنگ فرهنگی دشمن در مساجد و مدارس و تکایا و خانقاه‌ها است و باید حاکمیت بداند در آنجا چه می‌گذرد؛ ما مخالف نظارت نیستیم.

 

➖ وزارت کشور و یا آموزش‌وپرورش و یا سایر وزارتخانه ها اگر کارمندی در دورترین نقطۀ کشور داشته باشند، به فکر حقوقش هستند ولی این تشکیلات ما یا اداره است و یا اداره نیست اگر اداره است برای مسئلۀ مستمری روحانیون و طلاب باید کاری بکند و وارد شود.

 

➖ نظر اینجانب این است نام این جلسه را باید جلسۀ توبیخ و گریه و سرزنش می‌گذاشتیم. ما در سال ۵۹ در اورامانات حدود ۳۰۰ طلبه داشتیم اما امروز به قول شما ۶۰ طلبه داریم. می‌بایست این جلسه امروز گله از ما بود که در طی این سال‌ها چه کرده‌ایم؟ و برای نسل آینده و قوم و عشیرۀ خود چه داریم؟

 

➖ از عنوان جلسه که جلسۀ آفرین و خوش‌آمد و تشویق است، ناراحت شدم؛ باید جلسه‌ای هم برای سرزنش خود بگذاریم که چرا در پاوه و اورامانات طلبه نداریم؟ اهل سنت در استان کرمانشاه بیش از ۵۰۰ مسجد داریم ولی ۶۰ طلبه داریم. شاید در دنیا کسی ما را محاکمه نکند ولی قطعاً در قیامت باید جوابگو باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد