بامحوریت فضای مجازی؛

گفتمان تربیت دینی-سیاسی باحضور رئیس دادگستری شهرستان پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295864|22:48 - 1395/12/25
نسخه چاپی
گفتمان تربیت دینی-سیاسی باحضور رئیس دادگستری شهرستان پاوه برگزار شد
گفتمان تربیت دینی-سیاسی بامحوریت فضای مجازی و مخاطرات آن باحضور دکتر تاری وردی رئیس دادگستری شهرستان پاوه در دبیرستان متوسطه اول حضرت خدیجه پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه در سخنانی کوتاه با بیان اینکه چگونه باید تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: میزان سرانه مطالعه دانش آموزان و استفاده از تلگرام سرانه هایی هستند که نیاز به توجه بیشتر دارند.

 

مختار برزگرفرد افزود: 8 دقیقه مطالعه دانش آموزان در مقابل 6 تا 7 ساعت استفاده از تلگرام و فضای مجازی بسیار اندک است و لازم است دانش آموزان با کانالیزه کردن زمان خود توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

 

رئیس دادگستری شهرستان پاوه نیز به عنوان سخنران اصلی این گفتمان به خطرات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: خطری که در فضای مجازی وجود دارد و دانش آموزان را تهدید می کند به مراتب بیشتر از خطرات بیرون از خانه است.

 

دکتر تاری وردی با بیان اینکه از این فضای دولبه باید بصورت بهینه استفاده کرد، افزود: از بیست میلیون کاربر ایرانی تلگرام 50 درصد دانش آموز می باشند و متاسفانه این آمار بالا در شرایطی وارد این فضا شده اند که هنوز زیرساخت های فرهنگی برای استفاده از تلگرام و شبکه های اجتماعی در جامعه فراهم نشده است.

 

وی داشتن تماس تلفنی و روابط عاشقانه را مهمترین آسیبهای تلگرام عنوان کرد و گفت: در قانون مجازات اسلامی هرنوع ارتباط نامشروع جرم بوده و مشمول مجازات می شود. همچنین ارسال هرگونه تصاویر شخصی به افراد

 

تاری وردی خواستگاری های تلگرامی را از دیگر آفتهای فضای مجازی عنوان کرد و اظهار کرد: روابط تلگرامی که با یک پیام آغاز می شود درنهایت با ارسال عکس و وعده هایی همراه می شود که همه اینها به بهانه خواستگاری می تواند منجر به اخاذی و سوء استفاده از افراد شود.

 

رئیس دادگستری شهرستان پاوه فعالیت گروهک های معاند و ضدانقلاب و برنامه ریزی آنها در راستای جذب جوانان ما را از دیگر آفت های تلگرام برشمرد و خواستار هوشیاری بیشتر دانش آموزان در این راستا شد.

 

وی با بیان اینکه شهرستان پاوه رتبه سوم کشوری را در پدیده شوم طلاق دارد، اظهار کرد: یکی دیگر از صدمات تلگرام به خانواده ها طلاق است، زمانیکه زن و شوهر از لحاظ عاطفی با یکدیگر قهر هستند چند پیام تلگرامی می تواند منجر به سست شدن زندگی آنها و درنهایت متارکه قانونی شود.

 

دکتر تاری وردی تقویت باورهای دینی، فرهنگی و اجتماعی را مهمترین راهکار برای مقابله با آفتهای ذکر شده عنوان کرد و گفت: علاوه بر فضای مجازی شبکه های ماهوره ای نیز بدنبال ترویج بی بندوباری در قالب یکسری سریال و فیلم سینمایی و همچنین بحثهای ضربدری و ارتباطهای نامشروع زوجین در آپارتمان ها با یکدیگر هستند؛ که خانواده ها در این راستا باید توجه ویژه داشته باشند و از کانون صمیمی و گرم خانواده درمقابل آفتها و آسیبهای موجود حفاظت و حراست نمایند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد